Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Derby, Polo MK 1,2 en 3
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 11-09-2005, 13:14
vincent vincent is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 43
Default poelie g40

hoi ik ben vincent heb een polo 2 gt g40
ik wil er nu een andere poeli opleggen met een getande riem.
en de lader word ook bewerkt
nu wil ik naar ong 1.2 bar toe .
wie ow wie kan mij vertellen wat voor een poeli ik bij de getande
riem set moet nemen om dat te behalen.
tevens zijn mijn kop en inlaat bewerkt .
dus gelieve daar ook rekening mee te houden
alvast bedank
mvgr vincent

Last edited by vincent : 11-09-2005 at 13:17.
Reply With Quote
  #2  
Old 11-09-2005, 15:29
Blikopener Blikopener is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 240
Default

1,2 bar....
__________________
Real G40
Reply With Quote
  #3  
Old 11-09-2005, 16:05
vincent vincent is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 43
Default

Quote:
Originally Posted by Blikopener
1,2 bar....

ja 1.2 bar ja wat is daar zo bijzonder aan ???!!!
Reply With Quote
  #4  
Old 11-09-2005, 16:43
Blikopener Blikopener is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 240
Default

Zul der een G60 lader op moeten zetten!

Met een G40 haal je met een beetje goede wil net 1...
(of je moet een achterlijk kleine poelie gebruiken )
__________________
Real G40
Reply With Quote
  #5  
Old 11-09-2005, 16:48
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

68mm met originele riemen gaat al slippen ,64mm getand ,maak je een kans op 1,2 bar
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #6  
Old 11-09-2005, 17:13
vincent vincent is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 43
Default

Quote:
Originally Posted by serge pot
68mm met originele riemen gaat al slippen ,64mm getand ,maak je een kans op 1,2 bar

kijk dat zijn berichten dank je wel serge .
weet ik wat ik kan gaan bestellen
Reply With Quote
  #7  
Old 11-09-2005, 17:15
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

reken wel op een korte levens duur van je lader,maarja wie iets aparts wil................
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #8  
Old 11-09-2005, 18:20
MelG60 MelG60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,449
Default

Ik zou zowieso altijd bij een G40 getand nemen want de originele setup is echt slecht bedacht door VW. G40 kan je ook makkelijk laten draaien met 65mm, hij is niet zo instabiel als een G60 en met stalen kooi balansaslagers is er niets aan de hand.
Reply With Quote
  #9  
Old 11-09-2005, 18:32
Blikopener Blikopener is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 240
Default

Die dubbele v-riem moet in de prototypes toch beter voldaan hebben dan een getande riem (die waren er ooit ook!!)..

Maar 1,2 bar... hoe wil je dat voor elkaar boksen?
Is namelijk bijna het dubbele van een standaard waarde
__________________
Real G40
Reply With Quote
  #10  
Old 11-09-2005, 20:20
MelG60 MelG60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,449
Default

1.2 bar? Moet lukken lijkt me, met 65 getand (G60) haalde ik al 1.4 bar.
Reply With Quote
  #11  
Old 11-09-2005, 20:53
Blikopener Blikopener is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 240
Default

65 op een G60 is zoiets als een 60 op een G40, poelies op een G40 hebben een andere afmeting.
1,4 bar moet ook wel een extreem bewerkt ding zijn, anders kom je daar NOOIT op!









Of je moet een equus metertje gebruikt hebben
__________________
Real G40
Reply With Quote
  #12  
Old 11-09-2005, 22:16
vincent vincent is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 43
Default

de lader is ook optimaal bewerkt zowel inlaat als uitlaat
:biggrin:
Reply With Quote
  #13  
Old 12-09-2005, 10:18
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Voordat je begint, hoe wou je dat met het motormanagement gaan doen?

Als dat nu nog standaard polo 2 G40 is, dan is het zeer aanbevolen om de motorsturing o te bouwen naar 2F G40. Dus geen LMM meer en regeling op inlaatspruitstukdruk.
Met benzinedruk kom je misschien wat betreft vollast ergens, maar bij normaal rijden zal ie dan veel te rijk staan.
Voor de 2F motorsturing is ook veel meer te krijgen wat betreft andere eproms, alhoewel het beste gewoon een individuele programmering is.

Ik zou me niet blindstaren op een verkrijgen van een hoge laderdruk, zeker met bewerkte kop en andere nokkenas haal je geen 1.2 bar met een G40 lader.
Hoeft ook niet, met die aanpassingen bereik je betere vulling = meer vermogen, en dat is wat je wilt.
Kleiner dan 65mm moet je niet gaan qua poelie voor G40.

Maar ook dan is uit 1.3 met G40 lader wel 200 pk te halen met de nodige (!) aanpassingen.
Ga eens lezen in het pitstopdevelopments.com forum, die weten aardig hoe en wat voor veel vermogen.

Het is natuurlijk zonde een originele 2 g40 te gaan verbouwen, maar goed dat moet je natuurlijk zelf weten
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #14  
Old 12-09-2005, 16:22
MelG60 MelG60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,449
Default

Gemeten met een digitale drukmeter, de juiste dichtlijsten en niet te veel wegfrezen uit de lader doet wonderen.
Reply With Quote
  #15  
Old 12-09-2005, 23:05
vincent vincent is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 43
Default

tja ag wat heet sonde uiterlijk gebeurd er niet zoveel .
alleen plat en 13ers en een ander kleurtje.
van binnen leeg 2 kuipjes en een paar gordels.
geen demping materiaal.
en glas eruit en lexaan erin .
onder de kap zie je allen dat er een spagettie opzit en verders zie je onder de kap er niets van.
en de chip moet ik nog ergens laren schrijven .
maar waar ??????? maar daar zal ik wel een keer een andere topic over maken.
Reply With Quote
  #16  
Old 15-09-2005, 15:32
Jorp's Avatar
Jorp Jorp is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 437
Default

Tip: Bewaar alle originele spullen na het leeghalen! Originele 2 g40 verkoopt later altijd nog beter dan een vern....e 2 g40.
Reply With Quote
  #17  
Old 15-09-2005, 15:37
Gert's Avatar
Gert Gert is offline
6k and counting...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,853
Default

Quote:
Originally Posted by Jorp
Tip: Bewaar alle originele spullen na het leeghalen! Originele 2 g40 verkoopt later altijd nog beter dan een vern....e 2 g40.


Jorp : hier mag je gewoon verneukt zeggen hoor
Reply With Quote
  #18  
Old 15-09-2005, 19:34
Blikopener Blikopener is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 240
Default

Geloof dat ie zoiets als dit wil maken
v
v
v
v
v
v
v
v
__________________
Real G40
Reply With Quote
  #19  
Old 14-05-2008, 15:05
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

*oude koe uit de sloot trekkende*

Ooit nog wat van gehoord?
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
Reply With Quote
  #20  
Old 14-05-2008, 17:04
Sjon Sjon is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,527
Default

.
__________________
Caddyke......

Last edited by Sjon : 28-10-2015 at 12:55.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum