#1
|
||||
|
||||
Radiateur bij 16V op Webers, welke?
Heb er al op verschillende manieren naar gezocht, maar nog niet echt wat bruikbaars gevonden. Gaat erom dat ik op zoek ben naar een radiateur die niet voor de kelken van de linker Weber cabarateur zit (vanuit de auto bezien), zodat er geen opgewarmde lucht ingezogen wordt.
Ik heb nog een radiateur van mn vorige blok, een 1.5 JB motor, maar die zit er net voor omdat deze te hoog en breed is. Her en der lees ik iets over Opel Corsa radiateur, maar nog niet echt concrete maten of foto van de opstelling. Ben nu dus op zoek naar een radiateur met de volgende eigenschappen: * laag genoeg zodat hij niet voor de kelken zit * aansluitingen zodanig dat het buizenwerk redelijk clean blijft * expansie in de radiateur, zodat er geen extern expansie tankje hoeft te komen * breedte zodanig dat 'n originele mk1 oliekoeler nog past Wie heeft voor mij een goede oplossing? Oem of ander merk. Het is niet zo dat een custom radiateur geen optie is, maar liefst een wat goedkopere en toch goede bewezen oplossing. Ik neem aan dat ik niet de erste ben met deze vraag Iemand die wellicht de helpende hand kan toesteken? Alvast bedankt!
__________________
Golf MK1 '78 - Inarisilber |
#2
|
||||
|
||||
ik heb hetzelfde probleem, heb het ook al vaak op andere autos gezien met dubbele webers....ik denk dat ik maar eens een hitteschild ga plaatsen
|
#3
|
||||
|
||||
Ook ik ben er nog niet uit.
Had een standaard radiateur van 1.5 JB gekocht, maar krijg hem toch niet helemaal lekker geplaatst, ook omdat ik niet goed uitkom met de aansluitingen. De filters op de carbs zitten dan in de weg. Zelfs overwogen om de radiateur dan maar helemaal voor de motor te plaatsen met eventueel hitteschild, maar denk dat ik daar toch ook vanaf ga zien en voor een lage radiateur op maat ga.
__________________
Golf MK1 '78 - Inarisilber |
#4
|
||||
|
||||
Ik heb een aftermarket radiateur gekocht van een Honda Civic. Dit om dat bij mij ook eerst de filters van carbs 1 en 2 direct achter de radiateur zaten. Die van de Civic is van aluminium 2x zo dik en een stuk kleiner. Totale inhoud is dan weer wel iets groter.
Oude situatie Nieuwe situatie busje opgelast voor de sensor
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#5
|
||||
|
||||
Had de oplossing al wel eens gezien in je topic, maar bedankt voor de herinnering.
Lijkt erop dat dit toch de oplossing wordt als je geen custom radiateur wil laten maken. Alleen jammer dat hij niet onder het voorfront past, zou 'm het liefst toch uit het zicht hebben. Aan de andere kant is dit wel ideaal, de carbs krijgen zo volle bak frisse lucht. Hmmmm... ga er van het weekend nog eens voor zitten en een beslissing nemen, anders komt de Golf nooit op de weg
__________________
Golf MK1 '78 - Inarisilber |
#6
|
||||
|
||||
Zie net dat hier geen expansieruimte in zit en wil niet met extern tankje rijden ivm cleane look, dus dan wordt het zo ook niks. Kan dat tankje ook niet echt uit t zicht monteren, mijn waterbak is ook weg.
__________________
Golf MK1 '78 - Inarisilber |
#7
|
|||
|
|||
Expansievat in je stabilisatorstang tussen de veerpoten maken, dan heb je alleen het slangetje die kant op lopen..
Maar op de foto's hierboven is de aansluiting hiervoor afgedopt.. |
#8
|
||||
|
||||
__________________
Jetta Mk1 '83 1.8 DX [project] Bora Mk4 '00 1.8T AQX [daily] Audi A3 '03 2.0TDI BKD[daily] |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Die lijkt me wat klein, ik heb de maten genomen van de radiateur die ik had LxHxBx de dikte heb je de inhoud en zo ben ik wat anders gaan zoeken en kwam ik op deze terecht.
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
Quote:
Ik snap dat arbeid betaald moet worden, maar vond €750 toch vrij fors. Dacht zelf meer aan tussen de €300-€400 max. Heb nog 1 optie via een kennis die weer iemand wist, etc. maar daar weet ik nog niks van. En anders wellicht de civic radiateur, zodat ik wel voldoende koelvermogen heb, icm expansie in de veerpootbrug. Wilde alleen geen veerpootbrug Keuzes, keuzes.... In ieder geval al bedankt voor het meedenken!
__________________
Golf MK1 '78 - Inarisilber |