Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 06-10-2015, 21:02
Marco R29's Avatar
Marco R29 Marco R29 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 242
Default Radiateur bij 16V op Webers, welke?

Heb er al op verschillende manieren naar gezocht, maar nog niet echt wat bruikbaars gevonden. Gaat erom dat ik op zoek ben naar een radiateur die niet voor de kelken van de linker Weber cabarateur zit (vanuit de auto bezien), zodat er geen opgewarmde lucht ingezogen wordt.

Ik heb nog een radiateur van mn vorige blok, een 1.5 JB motor, maar die zit er net voor omdat deze te hoog en breed is.
Her en der lees ik iets over Opel Corsa radiateur, maar nog niet echt concrete maten of foto van de opstelling.

Ben nu dus op zoek naar een radiateur met de volgende eigenschappen:
* laag genoeg zodat hij niet voor de kelken zit
* aansluitingen zodanig dat het buizenwerk redelijk clean blijft
* expansie in de radiateur, zodat er geen extern expansie tankje hoeft te komen
* breedte zodanig dat 'n originele mk1 oliekoeler nog past

Wie heeft voor mij een goede oplossing? Oem of ander merk.
Het is niet zo dat een custom radiateur geen optie is, maar liefst een wat goedkopere en toch goede bewezen oplossing. Ik neem aan dat ik niet de erste ben met deze vraag

Iemand die wellicht de helpende hand kan toesteken?
Alvast bedankt!
__________________
Golf MK1 '78 - Inarisilber
Reply With Quote
  #2  
Old 16-05-2016, 15:41
kenny1984's Avatar
kenny1984 kenny1984 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2013
Posts: 13
Default

ik heb hetzelfde probleem, heb het ook al vaak op andere autos gezien met dubbele webers....ik denk dat ik maar eens een hitteschild ga plaatsen
Reply With Quote
  #3  
Old 17-05-2016, 09:50
Marco R29's Avatar
Marco R29 Marco R29 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 242
Default

Ook ik ben er nog niet uit.
Had een standaard radiateur van 1.5 JB gekocht, maar krijg hem toch niet helemaal lekker geplaatst, ook omdat ik niet goed uitkom met de aansluitingen. De filters op de carbs zitten dan in de weg. Zelfs overwogen om de radiateur dan maar helemaal voor de motor te plaatsen met eventueel hitteschild, maar denk dat ik daar toch ook vanaf ga zien en voor een lage radiateur op maat ga.
__________________
Golf MK1 '78 - Inarisilber
Reply With Quote
  #4  
Old 18-05-2016, 19:31
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Ik heb een aftermarket radiateur gekocht van een Honda Civic. Dit om dat bij mij ook eerst de filters van carbs 1 en 2 direct achter de radiateur zaten. Die van de Civic is van aluminium 2x zo dik en een stuk kleiner. Totale inhoud is dan weer wel iets groter.

Oude situatie



Nieuwe situatie busje opgelast voor de sensor







__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #5  
Old 19-05-2016, 07:55
Marco R29's Avatar
Marco R29 Marco R29 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 242
Default

Had de oplossing al wel eens gezien in je topic, maar bedankt voor de herinnering.
Lijkt erop dat dit toch de oplossing wordt als je geen custom radiateur wil laten maken.
Alleen jammer dat hij niet onder het voorfront past, zou 'm het liefst toch uit het zicht hebben. Aan de andere kant is dit wel ideaal, de carbs krijgen zo volle bak frisse lucht.
Hmmmm... ga er van het weekend nog eens voor zitten en een beslissing nemen, anders komt de Golf nooit op de weg
__________________
Golf MK1 '78 - Inarisilber
Reply With Quote
  #6  
Old 19-05-2016, 07:57
Marco R29's Avatar
Marco R29 Marco R29 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 242
Default

Zie net dat hier geen expansieruimte in zit en wil niet met extern tankje rijden ivm cleane look, dus dan wordt het zo ook niks. Kan dat tankje ook niet echt uit t zicht monteren, mijn waterbak is ook weg.
__________________
Golf MK1 '78 - Inarisilber
Reply With Quote
  #7  
Old 19-05-2016, 08:36
Bluepower Bluepower is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 935
Default

Expansievat in je stabilisatorstang tussen de veerpoten maken, dan heb je alleen het slangetje die kant op lopen..
Maar op de foto's hierboven is de aansluiting hiervoor afgedopt..
Reply With Quote
  #8  
Old 19-05-2016, 09:05
GJ007's Avatar
GJ007 GJ007 is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 878
Default

__________________
Jetta Mk1 '83 1.8 DX [project]
Bora Mk4 '00 1.8T AQX [daily]
Audi A3 '03 2.0TDI BKD[daily]
Reply With Quote
  #9  
Old 19-05-2016, 11:40
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Quote:
Originally Posted by GJ007


Die lijkt me wat klein, ik heb de maten genomen van de radiateur die ik had LxHxBx de dikte heb je de inhoud en zo ben ik wat anders gaan zoeken en kwam ik op deze terecht.
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #10  
Old 19-05-2016, 12:55
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,076
Default

Niet direct bij je om de hoek, maar leg je probleem cq de gewenste maten hier eens voor?
__________________
Quote:
Originally Posted by GerardMkIIVR6
Nee dank je zijn net BBS wielen iedereen rijdt ermee
Reply With Quote
  #11  
Old 19-05-2016, 14:15
Marco R29's Avatar
Marco R29 Marco R29 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 242
Default

Quote:
Originally Posted by Bluepower
Expansievat in je stabilisatorstang tussen de veerpoten maken, dan heb je alleen het slangetje die kant op lopen..
Maar op de foto's hierboven is de aansluiting hiervoor afgedopt..
Dat is idd nog een optie ja, even niet aan gedacht, thanks!

Quote:
Originally Posted by GJ007
Die had ik al weleens gezien, alleen is de maat idd vrij klein zoals Style al aangeeft.

Quote:
Originally Posted by oudelut
Niet direct bij je om de hoek, maar leg je probleem cq de gewenste maten hier eens voor?
Ben al eens bij radiateur boeren geweest, en schrok nogal van de prijzen.
Ik snap dat arbeid betaald moet worden, maar vond €750 toch vrij fors.
Dacht zelf meer aan tussen de €300-€400 max.

Heb nog 1 optie via een kennis die weer iemand wist, etc. maar daar weet ik nog niks van. En anders wellicht de civic radiateur, zodat ik wel voldoende koelvermogen heb, icm expansie in de veerpootbrug. Wilde alleen geen veerpootbrug

Keuzes, keuzes....

In ieder geval al bedankt voor het meedenken!
__________________
Golf MK1 '78 - Inarisilber
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum