#1
|
|||
|
|||
K-jetronic probleempje
Ik heb de Golf 1 met k jetronik gekocht.
Hij start en rijd vrijwel "perfect" Maar de eerste keer dat ik er mee rijd (zelfde welke dag) start hij perfect en draait rond de 1450 rpm. zelfs als hij warm is en 10, 20 of 50km gereden heeft. En als ik hem +/- 5 a 10 minuten laat staan start hij evenwel ook perfect en draait hij op rond 950 rpm de hele dag door (zoals het hoort). Nu is mijn vraag aan de echte kenners zou de warmloop regelaar naar de haaien zijn of wat raden jullie mij aan. bougies, kabels, delco en rotor zijn OK alleen moet ik de ontsteking timing nog controleren. Maar het lijkt me sterk dat dit een probleem zou zijn omdat hij goed doortrekt, niet pingelt enz maar controle zal zeker niet slechter zijn. Dus aan de echte k-jetronik kenners wat is jullie mening. Alvast bedankt |
#2
|
||||
|
||||
warmdraairegelaar ..klep blijft plakken waarschijnlijk ,kan ook de temperatuurmeter in het water kanaal zijn ..
we gaan hier waarschijnlijk nog veel meer van dit soort klachten krijgen omdat alles zo oud begint te worden..en veel 'monteurs' hier de ballen verstand van hebben.. restdruk bij warme motor zou 3 bar moeten zijn.. je werkt bij dit systeem van achteren naar voren ..dwz tank ,pomp,accumolator,leiding,benzine verdeler met plunjer ..etc.. |
#3
|
||||
|
||||
Blijft een lastig systeem. Veel factoren die roet in het eten kunnen gooien. Heb evt nog wel een warmdraairegaal liggen voor weinig,
Succes
__________________
Golf cabrio mk1 85 Golf cabrio mk1 82 Ducati ss750 01 |
#4
|
||||
|
||||
Haha dit probleem had ik gisteren ook, startte perfect, liep perfect en op een gegeven moment toen de auto warm werdt ging hij 1500 toeren draaien, dit heeft hij een kilometer of 10 gedaan en toen ik een keer goed het gas in trapte (volgas wegreed) in de hoop het daarmee op te kunnen lossen was het weg. Ik denk dat dit ook de warmdraairegelaar is..
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
#5
|
|||
|
|||
Extra luchtschuif die niet volledig sluit , haal bij warme motor de slangen los en kijk met een spiegeltje of de klep volledig gesloten is.
Makkelijker is om de slang dicht te knijpen bij warme motor , indien toerental dan zakt , dan sluit de luchtschijf niet goed af. Dan is of de extra luchtschuif kapot of vervuild. Warmdraai regelaar verhoogd niet het toerental , zorgt er alleen voor dat de motor rijker loopt in de opwarmfase door meer benzine door te laten. |
#6
|
||||
|
||||
idd warmdraairegelaar heeft niks met een (tijdelijk) verhoogd toerental te maken, dan zou het constant moeten zijn, of iig moeten zakken als de motor warm word.
|
#7
|
|||
|
|||
En die regelaar is volgens mij dezelfde als ook in de Porsche 944 type 1 wordt gebruikt. Moet nog te krijgen zijn, ik had er vroeger een hele bak van liggen. Ik heb ze echter ook wel vaker schoon gemaakt, WD40 erin.
|
#8
|
||||
|
||||
onderdeel nummer v/d warmdraairegelaar is 026133403
__________________
VW Golf 4 Cabriolet. VW Golf 1 oettinger 8v GTI 1983. |
#9
|
|||
|
|||
Ik heb gisteren een ritje gemaakt van +/- 150km en moet zeggen dat alles precies beter begint te lopen nu.
Straks nog eens buiten gehaald en na +/- 3km draaide hij 1200rpm en na een 6 tal km draaide hij 950 toeren, wat ik denk dat normaal is. Nu hoop ik naargelang ik er regelmatiger mee rijd dan de vorige eigenaar dat alles beter en beter loopt. Vandaag heb ik ook een nieuwe achter demper besteld, want de Sebring demper vind ik wat luid. |