![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hoe kan ik een luchtweger testen van een golf 1 of hij nog goed is ?
Ik bedoel die bak waar een metalen klep in zit ![]() Last edited by vwfiel : 09-09-2015 at 18:07. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Hoezo wil je hem testen? Als hij werkend van een lopend motorblok is gekomen zou hij gewoon moeten werken. Ik heb een golf gti 76-80 garage werkplaatshandboek waar wel wat over dit onderwerp in staat. Mocht je er echt niet uitkomen kan ik je wel verder helpen. Ik heb nog nooit meegemaakt dat de luchtwegen het niet doet of afgesteld moet worden.
Last edited by turbojo2 : 09-09-2015 at 20:31. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dan ben jij de eerste denk ik. Die dingen waren bij mij 1 brok ellende. Heb er 5 versleten. Meestal zit de doseur vast of is het membraam kapot. Dan is het gelijk klaar.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 |
#4
|
||||
|
||||
![]() Klopt. En je kan m zo ook niet testen. Enige watvje misschien kan zien is of die klep wel mooi recht is. Deze kregen ook wel eens een backfire en dan zijn ze gelijk krom wat slecht stationair lopen en vermogensverlies geeft.
Er moet brandstof in zitten en druk op staan. Dan zijn er werkplaats boeken en gereedschappen om eea af te stellen en de juiste werkdruk te vinden. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Dit vraag ik omdat ik deze los bij het blok heb gekocht vandaar
Moet de membraam met tegendruk omlaag of juist met geen tegendruk ? |
#6
|
||||
|
||||
![]() klep optillen, laten vallen, moet die een keer of 3 weer omhoog stuiteren
__________________
Jetta Mk1 '83 1.8 DX [project] Bora Mk4 '00 1.8T AQX [daily] Audi A3 '03 2.0TDI BKD[daily] |
#7
|
|||
|
|||
![]() Thanks ga ik proberen dan
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ik heb bijna 10 jaar in een Scirocco met kjet gereden, en nog nooit iets kapot gehad, of er iets aan hoeven doen. ![]()
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor E30 320i cabrio '90 😎 Twingo 1.2 '01 extra daily Twingo 1.2 '08 voor de vrouw Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back! ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() Zolang alles erop zit en dicht blijft zitten is er niets loos.
Pas als het gedemonteerd wordt en op de plank gelegd wordt, dan komen de problemen. Uitdrogen, vastzitten, roest, enz.. |