#1
|
|||
|
|||
mk2 vr6 valt meteen uit na het starten
Goedemorgen,
ik ben bezig om mijn golf 2 om te bouwen naar een vr6. ik ben onderhand zo ver dat hij blok erin ligt en ik kan starten. nu springt hij wel aan maar valt eigenlijk direct weer uit. de ecu is sleutelvrij gemaakt (startblokkering). iemand misschien enig idee wat het kan zijn? het betreft een golf 2 van 1990 (nieuw type zekeringskast) en de vr6 is een AAA dis van 1995. ik hoor het graag mvg nick |
#2
|
||||
|
||||
Goedemorgen en welkom hier
Klinkt als een probleem met de startonderbreker maar die zit er niet meer in zeg je. Hoelang blijft ie lopen? |
#3
|
|||
|
|||
eigenlijk blijft ie niet lopen.
als de startblokkering erop zit loopt die 5 sec en valt dan uit. die van mij eigenlijk maar 1 sec. en meteen weer weg. ik heb ook geprobeerd hem aan de gang te houden met het gas ook hier reageert hij niet op. |
#5
|
||||
|
||||
Klinkt idd als een startblokkering, verder wel alles ok aangesloten? Dat er wel brandstof komt enz?
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#6
|
|||
|
|||
alles is aangesloten op de lamba na ..
maar zonder deze zou die toch moeten blijven lopen hij vonkt krijgt benzine beide relais 53 klikken en 109 ook dit is brandstofpomp enz. |
#7
|
||||
|
||||
Heb zelf een tijdje geleden storing gehad, en dit was de lambdasonde, bleef toen niet lopen (stationair), en viel veel uit. Maar zou het toch moeten doen. Maar omdat er bij jou helemaal niks zit??.....
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#8
|
||||
|
||||
Massaprobleem?
__________________
Jetta MK2 Golf MK2 Golf MK4 GTi |
#9
|
|||
|
|||
ja de kat hangt nog niet onder de auto dus de lamba ook niet.
maar ik kan me slecht voorstellen dat ie niet blijft lopen zonder lamba. misschien dat ie niet lekker loopt zonder maar nu valt hij echt direct uit. ik hoor ook van sommige mensen dat ik nog een kabeltje moet omsolderen achter de zekeringskast? alleen weten ze niet meer welk kabeltje.. hier toevallig iemand ervaring mee? ik hoor het maar al te graag alvast bedankt |
#10
|
|||
|
|||
massa probleem lijkt me sterk.
er loopt vanaf de accu een massa kabel naar de versnellingsbak en een apart van de accu naar het chassis. ook dit had ik gelezen dat dit het probleem kon zijn maar denk dat ik het zo wel uitgesloten heb. |
#11
|
||||
|
||||
ik zou er eerst maar eens 100% zeker van zijn dat de startonderbreker er af is
|
#12
|
||||
|
||||
kan ook nog wel het witte blokje zijn achterop het contactslot..
startonderbreker zou ook nog kunnen..maar ik ben laatst aan het vechten geweest met het EWS systeem van BMW.. als dat nog geactiveerd is in de DME gaat de startmotor niet eens rond..laat staan dat hij 1 seconde loopt.. hoeft bij VW niet zo te zijn natuurlijk ,al is het bijna allemaal 1 pot nat.. ik weet ook niet hoelang je met de ombouw bezig geweest bent en hoe oud de benzine in de tank is..als die er al maanden inzit ,is het tegenwoordig met 95 nog maar de vraag ofdat hij erop loopt.. |
#13
|
|||
|
|||
hallo,
de start onderbreking is eraf gehaald door stefan van het forum. dit is zeker niet de eerste x dat hij dit gedaan heeft. ook het contactslotblokje is pas 2 maandjes oud. en de benzine komt vers van de pomp haha. help help help |
#14
|
|||
|
|||
Nokkenas/krukas sensor
__________________
KISS -> Keep It Simple Stupid!! Scratch the surface http://i48.tinypic.com/t0j5as.gif |
#15
|
|||
|
|||
Het bleek toch de startonderbreking te zijn , bedankt allen voor t meedenken
|
#16
|
||||
|
||||
Niet goed uitgeschreven?
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#17
|
|||
|
|||
Het kastje voor de startonderbreking te verwijderen was defect ..terwijl hij nieuw was, nu een nieuwe gezet en geen problemen meer
|
#18
|
||||
|
||||
Ik meende dat je zei dat de startonderbreker weg was geschreven..
|