|
|||
|
|||
Zware polo g40 problemen (stotteren, inhouden, knallen uit uitlaat.
Beste Mensen,
Ik heb een polo g40 1.3 gekocht. Deze auto heeft het probleem. Als ik normaal wil optrekken storrert de auto heel erg en houd ontzettend in. Als ik heel rustig en gelijdelijk optrek heb ik daar geen last van. Op de snelweg gasgeven in zijn 5e versnellingen doet niks, knalt alleen maar uit uitlaat en houd verschrikkelijk in. Ik zal terug moet schakelen om gelijdelijk het gas in te drukken. Eigenaar zegt dat het komt nadat hij er een katalysator onder heeft gebouwd maar dat is voor mij niet te controleren. Hier is echt niet mee te rijden waar kan het aan liggen? Hierbij vertrouw ik op jullie ervaring en expertise M.v.g Dennis van der Werf |
|
||||
|
||||
Ik zou het in de ontsteking zoeken... Bougies, kabels enz.
Succes.
|
|||
|
|||
Quote:
...ontstekingstijdstip, hallgever, luchtmassameter enzovoort maar als er voor montage van de kat niks aan de hand was gok ik nu op een kapotte of vieze lambdasonde. |
|
||||
|
||||
als ik het zo lees een compleet verkeerde afstelling.Ik kan hem eventueel wel juist afstellen voor je.Ik beschik over de juiste ervaring en spullen hiervoor.Bij intresse graag mailen naar; info@ruud16v-g60.nl
Mvg Ruud |
|
|||
|
|||
Als hij alleen de katalysator ertussen heeft gezet en daarna dit probleem heeft...
Check dan voor de zekerheid de katalysator en uitlaatlijn op verstopping. |
|
|||
|
|||
Quote:
er is naar gekeken. Stotteren is eruit. het was een kapotte ontsteking. Nu is alleen het probleem er nog dat de motor geen power levert. Bij vol gas houd de motor verschrikkelijk in en schiet er een wolk zwarte rook uit de uitaat. Als de g-lader bijzen los liggen en de motor geen druk krijgt van de lader rijd hij prima. Houd niet in, trekt normaal op alleen heb ik dan natuurlijk geen lader druk. http://www.volksforum.com/forum/printthread.php?t=84496 Dit is de gene van wie de auto was en het verhaal er achtig. op maat gemaakt chip voor 1.5 g40 motor in een 1.3g40 blok. Toen ik vandaag ook keek bleek er helemaal geen katalysator onder mijn auto te zitten (de vorige verkopen heeft lul verhalen voor gehouden) En de lambdasonder zat voor in het uitlaatspruitstuk. Met lambdasonder niet aangesloten loopt de motor ook slecht bij vol het gas intrappen. maakt geen verschil Last edited by Golf116vmk1 : 04-08-2015 at 21:19. |
|
||||
|
||||
Begrijp ik het goed Dennis, dat de chip voor de 1500 er nog in zit?
Ik zou dan eerst een originele chip regelen en deze proberen
All Cabriolets were shipped from the factory with the Karmann badges. They give credit to Karmann in Osnabrück Germany for building the convertible version of the popular Rabbit/Golf cabrio. it is incorrect to say "Karmann Edition". |
|
|||
|
|||
Alles opgelost. Originele chip geprobeerd hielp niks. Chip van als er weer in.
Het was een kapotte ontsteking. Koel temprstuur sensor. En waar de luchtmassa meter in de aanzuigbuis zat trok hij hier valse lucht omdat er geen afdichtbrubber om zat. Alles gefixed. loopt nu mooi eb trekt als een beest |