#1
|
||||
|
||||
Oliedruk Lampje Probleem
Hallo ,
ik heb volgende probleemtje op de Mk1 als de wagen stationair staat de draaien is er geen probleem eenmaal je gaat rijden en je komt rond +-2000 rmp dan begin het olielampje te knipperen + de zoemer gaat aan ( GTI teller unit ) , deze 2 blijven van hun oren maken tot je het contact terug af zet . ik heb al van alles geprobeert maar niks helpt voorlopig Wat heb ik al gedaan -2x Nieuwe Sensor in de cilinderkop ( 0.15 - 0.30 bar sensor ) -Kabel van Sensor (Cilinderkop ) Naar zekeringkast doorgemeten ( Alles lijkt goed ) -Zekering kast vervangen ( Maar alles blijft gelijk ) -Gereden Zonder Fische op Sensor ... Same story niks verandert en raar maar waar dan doet hij net het zelfde ( dus ook aan 2000 rpm van z'n oren maken ook al ligt de draad niet aan de sensor ) -Teller unit verandert door de originele van de 1.5 -Sensor van de cilinderkop eens in het oliefilterhuis geschroefd , draad verlengt en gereden ( niks verandert ) wel heb ik de sensor die in het oliefilter huis geschroefd zit vervangen door een VDO Oliedruksensor met metertje binnen in de wagen , daar kan ik dus zien dat ik constant 5bar oliedruk heb tijden het rijden , stationair ( bij 90° ) heb ik constant 3bar oliedruk , ook heb ik eens de sensor ( cilinderkop ) en VDO oliedruk sensor gewisseld zodat ik de druk eens kon testen in de cilinderkop maar die is net gelijk als beneden . Iemand die hier raad mee weet ?
__________________
Now Scirocco 1 SL ( '81) Scirocco 2 GTS ('82) Corrado G60 ( '91) T5 ('09) Sold Caddy 1 ('83) Golf 6 1.6 Tdi ( '10) Scirocco 1 GT ('80) |
#2
|
|||
|
|||
Oliedrukmeter gemeten?
|
#3
|
||||
|
||||
Quote:
ja oliedruk is gewoon goed , want er zit nog maar een nieuwe oliepomp in
__________________
Now Scirocco 1 SL ( '81) Scirocco 2 GTS ('82) Corrado G60 ( '91) T5 ('09) Sold Caddy 1 ('83) Golf 6 1.6 Tdi ( '10) Scirocco 1 GT ('80) |
#4
|
||||
|
||||
Druk lijkt mij een beetje hoog vergeleken met mijn MK1.
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Het is een nieuwe oliepomp van vw Gisteren een ritje gedaan zonder dat de Fische op de oliesensor .... Probleem is net hetzelfde ... Dus ook aan 2000rmp krijg ik een storing ... Vreemd probleem
__________________
Now Scirocco 1 SL ( '81) Scirocco 2 GTS ('82) Corrado G60 ( '91) T5 ('09) Sold Caddy 1 ('83) Golf 6 1.6 Tdi ( '10) Scirocco 1 GT ('80) |
#6
|
||||
|
||||
Verder niemand die dit probleem als eens voor gehad heeft ?
__________________
Now Scirocco 1 SL ( '81) Scirocco 2 GTS ('82) Corrado G60 ( '91) T5 ('09) Sold Caddy 1 ('83) Golf 6 1.6 Tdi ( '10) Scirocco 1 GT ('80) |
#7
|
||||
|
||||
Meerdere malen
Je haalt zoals velen wat zaken door elkaar. Het is niet de oliedruk sensor van de cilinderkop maar die van het oliefilter huis die dit schakelt. Ik moet toch even een oude post van mij er bij pakken; Je hebt twee sensoren; 1 aan de zijkant van de kop (lage druk) 1 aan de voorkant op het oliefilterhuis (hoge druk) De sensor aan de zijkant ligt aan massa maar zodra de motor loopt (en oliedruk hebt ) niet meer aan massa. Deze sensor loshalen om te testen of het lampje niet meer knipper kan dus goed. Deze is voor het knipperende olielampje op contact en na het starten dat het lampje niet meer knippert. De sensor aan de voorkant moet aan massa blijven om uit te blijven! Dus zodra je deze loshaalt (niet aan massa) dan gaat die bij het rijden zeker te weten af (bij 2000 rpm). Als jij hem dus ter test aan de massa legt moet die uit blijven, zo niet moet je het zoeken in de printplaat tellerunit! Dus de sensor aan de voorkant is diegene die afgaat tijdens het rijden als de sensor geen massa maakt bij een x aantal bar oliedruk. Meestal is de printplaat defect van de tellerunit of folie beschadigingen, stekker waar de pinnen niet goed contact maken. Wat je ook in de gaten moet houden dat op heel veel onderdelen sites de verkeerde (bereik) druk oliedruksensoren worden aangeboden en dan kan het dus ook af gaan. Als laatste zie je tegenwoordig een verschijnsel "versterkte oliepompen" of olie pompen met een hoger opbrengst deze geven dus een hogere druk waardoor de sensor ook verkeerd geschakeld kan worden. Dus de post van Style Peter is nog niet zo gek.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H Last edited by yuli : 23-07-2015 at 10:17. |
#8
|
||||
|
||||
Heb dit ook gehad.
Eerst alle sensoren vervangen...bleek het niet te zijn. Na alle bedrading te hebben nagelopen kon het nog eigenlijk maar 1 ding zijn en dat was een massa probleem. Ik kwam toen uit bij het "centrale" massa punt onder/achter het dashboard. Daar zit bij mijn cabbie mk 1 een zgn. koperen "kroon" waar meerdere aansluitingen op kunnen. Hier zat aardig wat corrosie op"(zowel de kroon als de stekkertjes)...deze helemaal schoongemaakt (met bv een klein staalborsteltje o.a. te verkrijgen bij de action) beetje contact spray en "problem solved! Hoop dat het voor jouw ook de oplossing is.
__________________
Verleden: - Golf 1 1.6 automaat - Golf 2 gti 1.8 16v - Golf 3 vr6 highline - Polo coupe 1.4 - Golf 4 gti v5 exclusive - Polo 6n2 1.4 - Passat B4 2.0 8v - Golf 1 Cabriolet Heden: - Touran "Liebe scheiße....das ist V Wow!" |
#9
|
||||
|
||||
sensor / schakelaar :p als er een fische op zit is het voor mij een sensor
op het eerste gezicht lijkt me probleem opgelost ik heb dus de sensor die onderaan in de filter zat ( die ik verwijdert had om plaats te hebben voor m'n vdo oliedruksensor ) terug gemonteerd , en alles lijkt gewoon te werken
__________________
Now Scirocco 1 SL ( '81) Scirocco 2 GTS ('82) Corrado G60 ( '91) T5 ('09) Sold Caddy 1 ('83) Golf 6 1.6 Tdi ( '10) Scirocco 1 GT ('80) |
#10
|
||||
|
||||
Ik heb hier ook 'last' van, maar zodra de auto op tempratuur is is het over.
denk dat het in de teller zit inderdaad. mvg Mike |
#11
|
|||
|
|||
Hallo,
Heb een soort gelijk probleem gehad. Bij mij was de printplaat gaar. Deze vervangen en het probleem was weg. Zoals gezegd zijn er veel sensoren op de markt. Kijk goed welke je gebruikt en erin hoort. |
#12
|
||||
|
||||
Zoals jullie misschien kunnen lezen is het probleem al opgelost!
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily [1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily [1988] Volvo 480 ES - Hobby |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Klopt ... Probleem is opgelost
__________________
Now Scirocco 1 SL ( '81) Scirocco 2 GTS ('82) Corrado G60 ( '91) T5 ('09) Sold Caddy 1 ('83) Golf 6 1.6 Tdi ( '10) Scirocco 1 GT ('80) |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb hetzelfde probleem, alleen bij een 20VT MK1. Heb een lage oliedruk sensor ingebouwd op de daarvoor bestemde plek (zat eerst niks) maar nog steeds hetzelfde probleem. Welke sensor heb je teruggeplaatst en welke draad zit daaraan?? EDIT Ik snap ‘t al. Je had een andere sensor geplaatst voor de oliedrukmeter
__________________
Golf MK1 20VT 1983 Last edited by Wouxy : 14-03-2018 at 08:53. |