#1
|
|||
|
|||
Golf 1 1.6 gti koppeling probleem
Halo,
Ik ben in het bezit van een golf 1 1.6 gti. Deze heeft nu een 5tal jaar niet meer gereden. Motor start wel maar als ik koppeling induw en hembin 1ste steek en laat de koppeling los gebeurt er niets dus hij koppelt niet. 5 jaar geleden ben ik er zeker van dat hij wel nog reed iemand een iedee wat dit kan zijn? Mvg Delva |
#2
|
||||
|
||||
Koppelingskabel gebroken?
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#3
|
||||
|
||||
of de prise-as die klem zit in je bak
|
#4
|
|||
|
|||
Koppelingshevel bij druklager gebroken(achter groen deksel, zijkant bak)
|
#5
|
|||
|
|||
Kabel is nog in orde, als ik koppeling indiw dan beweegt de hevel.
Van mij zi er daar geen groen deksel wel een afdekplaatje met 4 boutjes. Dus wss zal ik de bak moeten demonteren? Of kan ik proberen met dat afdekplaatje eens open te doen? Mvg |
#6
|
||||
|
||||
4-bak zeker? dan zit er idd geen groen deksel.
|
#7
|
|||
|
|||
Ja idd 4 bak
|
#8
|
||||
|
||||
daarachter zit de hevel idd.
Maar geeft het koppelingspedaal wel weerstand?? Drukplaat kan ook stuk zijn. (plaatje zit op de drukgroep, de pen die door de prize-as loopt drukt hier tegenaan) |
#9
|
|||
|
|||
Nee er zit niet verl weerstand op
|
#10
|
||||
|
||||
dan waarschijnlijk de hevel achter in de bak stuk, of de drukplaat op de koppeling.
Eerst deksel even loshalen, zie je zo wat er gebeurt als iemand de koppeling bediend. |
#11
|
|||
|
|||
Ok bedankt
Zal ik eerst moeten olie aflaten of zit er achter dat platje geen olie? |
#12
|
|||
|
|||
Net eens dat plaatje verwijderd.
Die pin kan ik in en uit duwen maar als ik deze induw moet deze toch vanzelf terug keren door de koppeling of heb ik het mis? Mvg |
#13
|
||||
|
||||
Denk dat je drukplaat door de drukgroep heen is gegaan... Als er iets mis zou gaan in het ontkoppelen, zou de motor permanent aan de bak gekoppeld zijn. Aangezien dat niet zo is, moet het haast wel de drukgroep zijn.
NB Als het de kabel of hevel was en je zou hem in z'n 1 zetten en starten ga je vanzelf rijden
__________________
Golf MK1 |
#14
|
|||
|
|||
Moegen halen we de bak er af
Moeten we dan de gehele koppeling vervangen? Mvg |
#15
|
||||
|
||||
Alleen de drukgroep. Er zijn 2 verschillende koppelingen, eentje van 190mm en een van 210mm. Ik weet niet hoe dat zit met de 1.6GTI. Een vliegwiel van 190mm past alleen op een drukgroep van 190mm. En voor de 210mm idem. Dus als je het niet kunt vinden zou je beide moeten vervangen, heb ik eventueel nog wel liggen, de 210mm versie.
__________________
Golf MK1 |
#16
|
|||
|
|||
Ok bedankt!
Ik zal morgen wel zien wat het probleembis ik laat hier wel nog iets weten |
#17
|
|||
|
|||
Hoe kan ik zien of de drukgroep kapot is?
|
#18
|
||||
|
||||
Als de koppelingsplaat los tussen het vliegwiel en de drukgroep ligt zal de drukgroep stuk zijn. Mits het geen probleem in de versnellingsbak is natuurlijk, maar dat lijkt me vrij stug. Enige andere versnelling die wel sjoege geeft?
__________________
Golf MK1 |
#19
|
|||
|
|||
Nee geen een versneling die gaat
|
#20
|
|||
|
|||
Zo bak is er af mijn bevindingen:
Pin beweegt waneer ik de gevel bedien De deredo op de disc was aan de 1'e kant volledig weg en de andere kan begon aftebrokkelen ( kan dir het probleem zijn? ) Na de disc zit de drukplaat denkik? En deze kan ik induwen en komt terug |