![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Ik heb een mk1 cabrio van bj 1984 met 1.6 ew blok.
nou wil ik het ew blok er uit halen ivm diverse problemen en een mk3 1.8 adz blok erin bouwen. Wie heeft hier ervaring mee en weet of dit verstandig is, welke problemen zou ik tegen komen enz enz. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Euhm, in grote lijnen;
Je heb nu carburateur, een adz heeft vlgs mij monopoint, houdt in dat je straks een opvoerpomp en een pomp om de rail op druk te zetten nodig bent. De kabelboom moet veranderd worden, signaal draden voor je oliedruk/temperatuurmeter/toerenteller van de oude boom behouden. Bak flenzen evt. omzetten, golf 3 heeft 100mm flenzen en 1.6 cabrio 90mm. Of assen van een scirocco 16v of golf1 cabrio gebruiken. Motor steunen van je oude motor omzetten op de ady. Schakelmechanisme zoeken van een 5bak golf1. Je hebt nu wss een 4 bak. Her en der nog wat kleine zaken als uitlaat spruitstuk aanpassen/wisselen, lambda aansluiting maken en monteren e.d... |
#3
|
|||
|
|||
![]() Mmm ok t'is wel ff een uitdaging maar wel te doen denk ik.
is er ook iemand die dit van a tot z heeft beschreven op het forum? |
#4
|
||||
|
||||
![]() Tis net zoveel werk als een abf of een kr, een g60, enz..
Of er iemand is die dit tot in detail beschreven heeft weet ik niet, maar je kan hier wel een heleboel info vinden. Ik heb die van mij in een paar week gebouwd. Was ook nog een automaat, dus ombouwen naar handbak. Paar zaterdagen en goed voorbereiden. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Hoe zit het met de originele tellerbak van de mk1, kan ik de meters gewoon verbinden met de kabelboom van de mk3 motor?
En heb jij een pomp moeten monteren in je originele benzine tank, of heb je een andere tank er onder. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Ik heb er een pomp in van een golf1 cabrio met injectie motor. Signaal draden kan je idd gewoon behouden. Dat zijn oliedruk. Toerenteller en draadje voor je temperatuur meter in je Dash.
|
#7
|
||||
|
||||
![]() ABF is idd flink wat werk. maar hard werken en geduld loont!
![]() Voor de kabelboom Stefan(pewivwteam) een pm sturen, hij heeft de mijne ook zeer netjes gedaan. |
#8
|
|||
|
|||
![]() En ik had begrepen dat wanneer je een"big blok"hebt dat je de motorsteunen niet hoeft aan de passen voor een mk3 blok
maar de voorste steun en de steun aan de linker kant van de mk1 lijkt me toch compleet anders dat de steunen van de mk3. |
#9
|
||||
|
||||
![]() ja dat klopt in zekere zin ook, alleen steunen van de mk3 kan je zowieso niet gebruiken. je kunt de steunen van de oude motor (big blok) overzetten op de mk3 motor.
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Motorfiets carburateurs er op en gaan
![]()
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#11
|
|||
|
|||
![]() De EW en de ADZ zijn toch beide gekoppeld aan een 020 bak?? Dan kun je met de originele aandrijfassen blijven rijden enz...
Welllicht dat je dan ook de koppeling, drukgroep en vliegwiel moet gebruiken van de EW, maar dat lijkt me niet zo'n probleem... Correct me if I'm wrong! ![]()
__________________
Present: - 1985 Volkswagen Scirocco GTX 1.8 8V DX aka 'Zorro' - 2007 Volkswagen Polo TDI Trendline 1.9 8V BMT aka 'Smurf' Past: - 1996 Volkswagen Golf III 1.6 8V AFT(later 1.8 8v ABS) (autocross) aka 'Kaetel 1' |
#12
|
||||
|
||||
![]() de EW motor heeft waarschijnlijk een 4-bak (90mm flenzen). die past idd wel achter de adz motor.
Wil je de bak van de adz gebruiken (adz heeft volgensmij 100mm kineten), moet je zoals eerder aangegeven bakflenzen wisselen of assen van een scirocco16v of cabrio 1.8 gebruiken. |
#13
|
|||
|
|||
![]() Heb er een 5 bak achter, dacht dat alle GLI cabrio's een 5 bak hebben.
|
#14
|
|||
|
|||
![]() Kun je de kineten van 100 niet op de aandrijfas van de 90 zetten, of is de as dunner.
|
#15
|
||||
|
||||
![]() Een gli cabrio heeft geen ew motor.. Een cabrio gli zit een gti motor in.
100mm binnenste kineten kun je niet op je huidige assen zetten zonder aanpassingen aan de as. |
#16
|
||||
|
||||
![]() Quote:
EW is geen gli natuurlijk. Denk dat je een 4+e hebt of dat er al eens een andere bak achter gekomen is.
__________________
88 cabrio 2.0 83 golf gl 1.5 |
#17
|
|||
|
|||
![]() O das dan raar, op kenteken is het een gli met de juiste kw die mijn ew blok ook heeft.
als het een gti blok zou moeten zijn zou ik toch wat meer kw op het kenteken moeten hebben staan dacht ik. |