|
|||
|
|||
airco pomp verwijderen.
Ik wil de airco pomp van mijn 1.8 mk3 verwijderen.
uiteraard moet ik dan een andere multieriem hebben, maar moet ik dan andere poelie's hebben of andere steun? Want zonder airco pomp kan ik er geen riem op hebben. Wie heeft hier ervaring mee? |
|
|||
|
|||
Quote:
Andere dynamo, steun voor dynamo, waterpomppoelie, mulitiriem en v-snaar. multiriemconfiguratie wordt: krukas-waterpomp-dynamo V-snaar wordt: krukas-stuurpomp
Present: - 1985 Volkswagen Scirocco GTX 1.8 8V DX aka 'Zorro' - 2007 Volkswagen Polo TDI Trendline 1.9 8V BMT aka 'Smurf' Past: - 1996 Volkswagen Golf III 1.6 8V AFT(later 1.8 8v ABS) (autocross) aka 'Kaetel 1' |
|
|||
|
|||
Hmm weet niet hoe het bij een 1.8 zit, maar bij mij gewoon de aircopomp verwijderen, ander riempje en klaar....
nogal een operatie als je hierboven leest :S
|
|||
|
|||
Quote:
Het is idd een hele operatie, maar 't klopt wel...
|
|||
|
|||
Enige kutte is dat ie tussen het subframe vast zit... maar ander riempje en klaar..
is het dan zoveel anders bij zon 1.8?????
|
|||
|
|||
Yep, bij de 2.0 ook overigens, is ook dezelfde basis natuurlijk.
Airco naar niet-airco of omgekeerd is echt de hele zooi eruit halen, steun voor de alternator (+ alternator zelf) aan het blok veranderen, en dan de waterpomp poelie, zoals asjemenoudje aangaf. Het zijn natuurlijk allemaal maar moertjes en boutjes, stelt allemaal niet zoveel voor, maar het is wel meer werk dan de pomp eraf schroeven en ander riempje erop... Daarom dat het ook al gauw prijzig wordt. Als de topicstarter dit wil doen ivm een kapotte AC pomp, kan hij naar mijn mening beter gewoon een andere pomp halen, dan zit je ook nog fris in de zomer !
***Proud member of VAG_Konzept*** ***Bags Are For Groceries !!!*** ***People hate mk3's, that's why we love them *** ...als Kind mal in die Ölwanne gefallen... Last edited by VAGKonzept : 20-05-2015 at 10:41. |
|
||||
|
||||
En een AC pomp heb ik de verkoop staan voor 20 tientjes kan je best een gokje wagen! Als de pomp kapot is natuurlijk meestal wordt airco systeem al opgeheven door een kapotte condensor.
Ik had ook alle AC koelslangen meerdere keren dubbel maar die heb ik weggepleurt ook al kosten ze nieuw honderden euro's per stuk.
|
|||
|
|||
Ik wil het blok in een mk1 cabrio bouwen maar wil dan de airco zooi er af halen, maar had verwacht dat een andere steun voldoende was.
nou ja dat maar een ritje naar de sloop voor de nodige onderdelen, of als er iemand op dit forum nog iets heeft liggen dan hoor ik dat graag |