#1
|
|||
|
|||
Ze worden duurder en duurder
__________________
'84 GTI 8V white SOLD '12 Mk 6 GTI DSG Red SOLD '91 Mk2 Scirocco 1.8 16v Scala SOLD '86 GTI 8V Blue '84 GTI 8V Red '17 Mk7 GTI DSG Clubsport Silver |
#2
|
||||
|
||||
Tja...
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#3
|
||||
|
||||
Vraag en aanbod, vraag en aanbod...
|
#4
|
|||
|
|||
|
#5
|
||||
|
||||
ja..maar het blijft een oud Golfje wat stug is en toch gruwelijk overhelt in bochten,,wat na de derde versnelling weinig puf meer heeft...
wat volledig aanvriest in de winter,nadat je er schoongekrabt mee wegrijd.. rumoerig is bij 120 km/h ,heel zwaar stuurt bij inparkeren ,niet fatsoenlijk remt (bij lange niet)... in de categorie Oldtimers zeer verkoopbaar ..anders niet..voor dat geld heel wat anders.. |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
ik denk niet dat dat echt goede argumenten zijn. de auto komt niet voor niets uit 1983.. dat het nu niet echt meer het beste van het beste is oke, maar voor die tijd was het dat wel. ik bedoel je gaat een nokia 3310 ook niet vergelijken met een iphone van nu neem ik aan. is een beetje hetzelfde principe, of mensen die alles wat ze nu moeten betalen met de euro gaan terugrekenen naar wat het in guldens kostte, ook een beetje irrelevant. al is de prijs wel aan de hoge kant dat zeker.
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
#7
|
||||
|
||||
Voor die 30 ruggen had ik wel wat meer foto's verwacht...
__________________
..Some people just need a high-five..
..In the face..
..With a chair..
|
#8
|
|||
|
|||
Quote:
idd.... beetje moeite voor de ad doen brengt zijn geld ook al op.
__________________
Je bent nooit te oud om in een platte VW rond te stuiteren! |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Vaak zo he. "Zeldzaam" en "Vintage" zijn nou eenmaal woorden waar grof geld voor wordt betaald. Een Submariner (no date) uit 1983 met patina levert een kleine €10.000,- op. Dit terwijl een "ongedragen in de zegels" klokje uit 2015 de helft kost. Zeg het maar.
__________________
1990 Volkswagen Golf CL 1.3 NZ -> soon 3.2 2018 Skoda Superb Combi 1.5 TSI Sportline |
#10
|
||||
|
||||
20K had ik nog kunnen begrijpen, maar ik vind 30 ook wel heel veel geld voor een mk1 al vind ik hem wel erg mooi en bijzonder.
|
#11
|
|||
|
|||
Tja er moet maar 1 gek zijn die het neertelt,op Essen stond een 5 Alpine turbo vroeg ie 23.000 voor ik heb hem in zijn gezicht uitgelachen dat ding was verre van origineel
Mensen denken, voor een ouwe 911 wordt grif 100.000 neergelegd (minimaal) dus kijken of het met andere merken ook zal lukken |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Jij bent dan waarschijnlijk van een generatie die deze auto's niet te koop heeft zien staan in de Guldens en vervolgens het loon heeft zien halveren Een auto die nieuw werd verkocht in de guldens, moeten ook terug gerekend worden naar de euro waardoor het prijsverschil nog veel groter geworden is. Het is niet vreemd dat een verkoopprijs als oldtimer over de nieuwprijs heen gaat natuurlijk, maar de verhoudingen zijn momenteel in zijn geheel uit zijn verband getrokken. Verder ben ik het zeker met je eens en koop je zo'n auto niet met de snufjes van vandaag de dag en daar is het dan ook juist een oldtimer voor De oldtimermarkt word momenteel gigantisch opgedreven door de verzamelaars en investeerders die hun Geld momenteel in de auto's steken. Hier door worden momenteel belachelijke bedragen betaald voor auto's die het vanuit technisch oogpunt eigenlijk helemaal niet waard zijn. Dit werkt door tot in de meest simpele auto zoals Skywalker dit ook al mocht ervaren gisteren Deze zijn dan ook voor de normaal hardwerkende man onbetaalbaar geworden en staan nu ergens op een rijtje in een hal ipv dat er iemand is die deze mag koesteren en kan rijden enz wat ik persoonlijk erg jammer vind en graag anders had gezien Zodra het weer interessant word om het geld weer op de bank te zetten of te investeren in ontroerendgoed of aandelen, laten deze verzamelaars deze auto's weer los waardoor deze markt weer in elkaar zal klappen. Het is zeker dat dit zal gaan gebeuren, maar de vraag is wanneer Last edited by DutchBuild : 20-04-2015 at 19:24. |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
je hebt gelijk, de gulden tijd heb ik niet mee gemaakt weet niet of dat een goed of slecht iets is verder. ik weet wel dat ik er af en toe moe van word als ik een onderdeel voor m´n auto koop ofzo en m'n ouders vertel wat het kost, dat ze dan gelijk beginnen van ja maar dat is verdomme bijna (ik zeg maar iets) 100 gulden ik heb dan echt zoiets van ligt het nu aan mij of is dit zwaar irrelevant. want ik ken dat helemaal niet, ben er niet meer opgegroeid en zie niet bepaald het nut ervan in waarom je dat terug zou gaan tellen. maar bijna iedereen boven de 35 doet dat heb ik het idee, dus het zal wel aan mij liggen dat ik het niet begrijp
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
#14
|
||||
|
||||
om daar op in te haken...in '83 kostte een Golf 1 GTI 1,8 rond de 30.000 gulden..een Oettinger heb ik geen idee van...(zijn hier nooit verkocht)..
ik kocht in '93 mijn eerste GTI hier bij de dealer (1e eigenaar was een tandarts)voor 7000 gulden ..toen een godsvermogen,was toen 19 jaar oud ,en verzekeren ging gewoonweg niet..ja 2000 gulden per jaar voor WA in 83 kocht je voor 100000 gulden een premie A 2 onder 1 kapwoning..aan 12 % rente.. dat was een heule andere tijd.. niettemin dat ook ik af en toe omreken naar guldens..(heeft geen nut ,ik weet het).. maar toch om niettemin zoveel geld te betalen voor een oud Golfje (16s of niet)?..dat voelt gewoon niet goed.. denk ook niet dat ze dit gaan beuren hiervoor..het ding is net niet speciaal genoeg..het blijft in de basis een Volkswagen..geen Porsche.. dat spreekt een andere doelgroep aan ..en die hebben dit soort geld niet er zijn verschillende handelaren in NL die 83ers hebben staan..voor 6-7-8 duizend euro's.. en die staan er al jaren en jaren..dat zegt genoeg.. |
#15
|
||||
|
||||
Erg duidelijk en leuk om te lezen hoe 2 verschillende generaties hier tegen aan kijken en waarvan beide een goed punt hebben
Ik ben er al een heel poos niet meer mee bezig, maar met bijvoorbeeld een oldtimer en huizen ligt dit wat lastiger Op Essen was echt alles over de top geprijsd en dan nog staat de helft als verkocht. Er is een markt voor en ook deze mk1 zal zijn weg wel vinden, maar wie dit kan uitgeven voor een mk1 zal hem waarschijnlijk bij een verzameling neer zetten terwijl ik hem liever voor rond de 15K naar een echte liefhebber zal zien gaan en die hem goed mag onderhouden en er een lekker stukje mee gaat rijden bij mooi weer enz. Ik kreeg gisteren nog een nagenoeg nieuwe Golf mk1 uit 83 aangeboden met maar 23K op de klok. Deze is nog als nieuw en staat te koop voor 7200 Euro (vraagprijs) wat ik dan wel acceptabel vind gek genoeg al is het geen bijzonder model. Voor dit bedrag kan je er geen 1 voor restaureren waardoor ik dit vanuit economisch standpunt wel een juiste prijs vind en dan wel goed zou voelen ondanks dat dit ook veel geld is voor een normaal model Last edited by DutchBuild : 20-04-2015 at 22:38. |
#16
|
||||
|
||||
mocht ik nu heel veel geld hebben dan kocht ik hem wel , ook al staat hij voor 29.000 te koop , oke het is wat duur maar je koopt er ook wat VW "motorsport" geschiedenis mee , net zoals de oettinger Staat de Golf 2 Limited op m'n verlang lijstje van " die wil ik ooit wel nog eens in m'n garage hebben , ook al moet ik m'n garage nog plaatsten :p )
__________________
Now Scirocco 1 SL ( '81) Scirocco 2 GTS ('82) Corrado G60 ( '91) T5 ('09) Sold Caddy 1 ('83) Golf 6 1.6 Tdi ( '10) Scirocco 1 GT ('80) |
#17
|
|||
|
|||
Een goede bekende van mij had vroeger zon 16s nog gekocht voor 5000 gulden dacht ik. Daarom zou ik deze nooit kopen voor dat geld. Kan het voor mezelf gewoon niet verkroppen.
Denk dat de oudere generatie die zn eerste auto nog in guldens kocht dit niet zo snel zal betalen. En ja de prijzen zijn bizar als je je bedankt dat dat ding ruim 66000 gulden moet kosten. Dat kostte een Passat nog niet in 1983... |
#18
|
|||
|
|||
De 'goedkoopste' nieuwe instap Golf kost € 20.351,=, da's bijna NLG 45.000,=
En afleveringskosten van € 895,= zijn bijna 2000 keiharde guldens. 15 jaar terug zou je de garagist vragen of ie wel goed bij z'n hoofd was.... En de benzine.... laten we het daar maar niet over hebben. Als je zo redeneert, dan is elke (oude) auto te duur en kun je beter met de fiets gaan. Hoewel, een beetje Gazelle kost tegenwoordig ook € 800,= (NLG 1750,=. Lopen, da's nog het beste, en het gezondst On topic, ik vind 30.000 teveel voor deze auto, maar vroeger of later gaat hij het gewoon opbrengen. |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
En die T1 bussen dan ? Blijven in de kern ook "maar" oude Volkswagen busjes die nogal 'ns voor 'n ton (in pleuros) in de handel staan, en daarvoor ook wel eens verkocht worden...(top-gerestaureerde exemplaren) Quote:
Dan graag 'n paar linkje's svp ! En als de Pruusse daar achter komen staan ze niet meer lang voor die "lage" bedragen...geloof me, dat zijn voor hun "Sonderangebote" (koopjes) wbt 83er Golf 1 GTI's...
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 Last edited by Der Typ Siebzehn : 22-04-2015 at 16:25. |
#20
|
||||
|
||||
Quote:
Over T1's gesproken, tijd terug is er bij een Amerikaanse veiling een 23 raams combi verkocht voor 198.000 dollar, omgerekend 185.000 euro. Van euro naar gulden gerekend is dit bijna 408.000 gulden, nieuwe Samba kostte toen 9625 gulden volgens de prijslijst van 1962. Momenteel staat er een 23-raams te koop voor ik dacht 132k. Leuke van de prijslijst die ik vond, transport kosten, 20 gulden, kunstleder, 50 gulden. Mijn Corrado, aflever kosten, 525 gulden, leder, 6294 gulden. En nu kost het bijna 2000 gulden enkel aflever kosten |