#1
|
||||
|
||||
Vaag probleem Golf 1 KR 16v
Ben bezig om mijn Golf 1 klaar te maken voor de APK keuring. Alles klaar op 1 vreemd probleem na. Bij koude motor start de auto zonder enige probleem, startmotor heeft er totaal geen moeite mee. Als de motor op temperatuur is en ik dan wil starten, dan krijgt de startmotor de motor niet rond
Kreeg vandaag nog een tip dat ik misschien iets teveel vooronsteking had. Dit heb ik enigzins aangepast terwijl de motor redelijk op temperatuur was (olie 70/80 graden), startte daarna zoals het hoort. Dacht ik dat het probleem opgelost was, nee hoor. Na een stukje gereden te hebben, motor goed op temperatuur, kreeg hij de motor weer niet rond Als de startmotor de motor niet rond krijgt, dan zakt het voltage tot 8 volt. Ergens is er dus een enorme weerstand. Kan het iets zijn met de startmotor? Graag wat tips, dan ga ik morgen weer aan de slag. Heb nog als idee om morgen als het probleem zich voordoet even de bougies eruit te draaien, dan heb ik geen onsteking/compressie. Als het probleem zich dan nog steeds voordoet zal het wel aan de startmotor/bekabeling/accu ofzo liggen. Last edited by Lieuwe : 08-04-2015 at 20:16. |
#2
|
||||
|
||||
Weet het zo 123 niet Lieuwe maar wil even kwijt dat het verdomd netjes eruit ziet.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#3
|
||||
|
||||
Waarschijnlijk de startmotor, of een enorme overgangsweerstand. Als de motor warm is, is de compressie veel hoger en moet de startmotor dus meer kracht leveren.
__________________
-Volkswagen Golf MKII GTI 1984 |
#4
|
||||
|
||||
Heb het ook één keer gehad. Was de startmotor. Als je een tik met een steeksleutel op de startmotor geeft, deed ie het weer (of nostalgisch aanduwen ). Reviseren hoeft niet gelijk €€€ te kosten.
__________________
ReinoutMK1 2000 Bora 2.8 V6 4motion (daily ride) 1983 Golf 1 GTI W65 1.8 (tour- en vakantiewagentje) Mijn Marktplaats advertenties |
#5
|
||||
|
||||
In dat geval zat het probleem in het relais denk ik? Kwam de bendix niet naar buiten zo te horen. Dat gebeurt wel bij mij, maar de startmotor krijgt de motor niet rond.
Quote:
Wat bedoel je precies met een overgangsweerstand? Alles zit aangesloten met behoorlijke kabels, dus daar zal weinig weerstand in zitten Motortje heeft behoorlijk compressie, zal morgen in warme toestand ook eens meten. Koud zit ik op een 11,5/12 bar. Quote:
Thanks Carrosserie is goed hard wel wat battle scars van de afgelopen 30 jaar, maar die heb ik ook |
#6
|
||||
|
||||
Zet er maar een nieuwe accu in, heb ik ook gehad
|
#7
|
||||
|
||||
Meestal startmotor overleden , even een diesel startmotor er op. Is net even sterker.
__________________
There`s no substitute for Turbo engines Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro Rallyegolf |
#8
|
||||
|
||||
Trek de startmotor er maar vanaf, deze laat ik testen. Blijkbaar niet genoeg capaciteit om de motor in warme toestand goed rond te krijgen. Zal ook eens kijken of ik ergens een diesel startmotor kan vinden voor niet teveel centen
Quote:
Heb de accu uit mijn S3 ook geprobeerd, daar deed ie het nog slechter op. In mijn S3 nooit problemen mee gehad |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Overgangsweerstand door bijvoorbeeld slechte massakabel tussen carrosserie en motor, maar zoals je al aangeeft zit dat wel goed.
__________________
-Volkswagen Golf MKII GTI 1984 |
#10
|
|||
|
|||
Startmotor vervangen inderdaad. Heb het ooit bij mijn KR ook gehad.
|
#11
|
||||
|
||||
Ik heb ook een dieselstartmotor eronder gezet. Starten gaat nu makkelijk.
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#12
|
||||
|
||||
Startmotor van een Golf3 2 liter pakken. Die is een behoorlijk stuk sterker dan een standaard Golf1 starter. Als dat nog niet werkt, dan een Diesel startmotor inderdaad, maar die is gelijk megazwaar en groot
Heb beide nog wel liggen eventueel.
__________________
Golf MK1 |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb ook een 16v op carburateurs, had eerst ook problemen dat de startmotor het niet fatsoenlijk rond kreeg (ook koud starten al). Daarna een 1.9tdi startmotor van 1.4kw erop en nooit meer problemen |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Heb ik ook gedaan alle problemen opgelost
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#15
|
||||
|
||||
Gave auto dit!
Ook aanwezig a.s zondag? |
#16
|
||||
|
||||
Net wat te vroeg helaas, auto heeft nog geen APK en de uitlijning deugt ook van geen kanten
Heb een diesel startmotor erop geknutseld, maar nog geen tijd gehad om goed te testen. Zat een lichte (0,9kw) starter op, dus waarschijnlijk zijn de problemen wel opgelost |
#17
|
||||
|
||||
Komt wel goed.
Ik heb er ook een starter van een diesel op. Sdi kan je evt ook pakken. Maar deze zomer wel rijdend dus. Wil m wel eens in het echt aanschouwen op een meet |
#18
|
||||
|
||||
Wat extra compressie en de oem starter heeft het gelijk lastig, als je dan met carbs en de bijbehorende vaste vooronsteking rijdt...
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#19
|
||||
|
||||
Diesel startmotor heeft er geen problemen mee
Vanmorgen in 1 keer zonder op- of aanmerking goedgekeurd voor de APK CO mag 4,5 zijn, schommelde net tegen de 4 aan .. kan dus mooi |
#20
|
||||
|
||||
Keurig Lieuwe !
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |