|
||||
|
||||
Cruise Control T5 caravelle
Nieuwe T5 gekocht, zeer mooie auto, goede prijs, zalig om mee te rijden. Maar 1 probleem, cruise control werkt niet heb ik de indruk.
Om hem aan te zetten moet je toch gewoon het schakelaartje boven op de hendel op 'on' klikken en voet van de gas halen? Dit werkt niet bij mij... Iets kapot dan? Een of andere sensor? |
|
||||
|
||||
Al op 'set' gedrukt? 'On' zorgt alleen voor inschakeling, vervolgens moet je nog het commando geven welke snelheid vast te houden...
|
||||
|
||||
Dus set/- ingedrukt houden en terwijl de voet van de gas halen?
|
|
||||
|
||||
Nee, ik had het bij mijn Lupo ook; even wennen.
Dat on/off schuifje staat bij mij altijd 'on'. ga de gewenste snelheid rijden, druk het knopje 'set', op het uiteinde van de richtingaanwijzer en daar gaat 'ie! Pootjes op vloer, cruisen maar. Koppeling en rem halen 'm van cruise, gas bij is bij mij gewoon gas, zakt daarna terug naar vastgezette snelheid. |
|
||||
|
||||
Heb nog wat zitten proberen maar het werkt niet hoor. Cruise control stuk dan? Heb al wat gelezen over schakelaars in de rem- en koppelingspedaal die wel eens stuk kunnen gaan, zal waarschijnlijk dat zijn dan?
De schakelaar in de remmen die de cruise control uitzet, is dat dezelfde als die voor de remlichten? In andere woorden, als de remlichten wel werken, is het dan waarschijnlijk de koppelingspedaal schakelaar die stuk is? |
|
|||
|
|||
Uitlezen,dan weet je t waarschijnlijk gelijk.
|
|
||||
|
||||
Bleek dat de cruise control gewoon gedeactiveerd stond in het ECU... Garage heeft code aangevraagd bij D'Ieteren om deze terug te activeren, weekje wachten dus. Hebben de auto gekocht van een Turkse familie die deze gebruikte om in de zomer naar Turkije te reizen, waarschijnlijk is cruise control dus verboden in een van de landen waar ze door moesten of in Turkije zelf waardoor ze hem hebben gedeactiveerd.
|