|
||||
|
||||
Schroefset + APK
Auto is net afgekeurd, weer gezeik met schroefset.
Wie kan mij eens vertellen wat de regels zijn mbt veren en APK? Hij is nu afgekeurd omdat de veren te draaien zijn binnen de schotels. Ze zitten dus NIET los, maar kunnen alleen gedraaid worden. Volgens mij is dat GEEN afkeur punt! Vorig jaar is 'ie zo gewoon goed gekeurd. Het jaar daarvoor ook afgekeurd omdat de veren los lagen Dat snap ik dat het niet mag, maar draaibaar? Volgens mij mag dat! Wie weet het nou echt? |
|
||||
|
||||
dat mag, ze mogen alleen niet scheef kunnen schieten. zeg maar omvallen als je m opkrikt.
bij een scroefset kunnen ze niet scheef komen dus kan geen afkeur zijn. tenzij je de hulpveertjes eruit gehaald hebt... wat je wel kan doen is ff de schroefset hoger draaien, komt de veer strakker te zitten, kan zijn dat je er dan vanaf bent.
|
||||
|
||||
Quote:
Dat ga ik ook doen, maar volgens mij is het dus ook geen afkeurpunt! |
|
||||
|
||||
is het zeker niet.
als de veer maar niet scheef kan schieten is het geen afkeur. draaien maakt geen hol uit.
|
||||
|
||||
Ik zal er vast wat mensen mee tegen de schenen schoppen maar APK en RDW is de waan van de dag
Hier in Rijen bij de RDW bijvoorbeeld is er een keurmeester die je dus niet moet hebben want die vindt zogenaamd dingen waar zijn collegae hem voor uitlachen . Dus zolang de overheid al geen duidelijkheid schept is de APK helemaal een tombola van hoe kunnen we de regels lezen en snappen ... |
|
||||
|
||||
anders ff mail naar de rdw sturen en het antwoord meenemen naar de garage houder.
en als ie het nog niet snapt laat hem maar naar de rdw bellen. ze kunnen hardleers zijn.
|
||||
|
||||
Net alsof een garagehouder dan wel naar je luistert : ze hebben een diploma hoor snotneus
|
|
||||
|
||||
Quote:
Het is inderdaad een kwestie van die keurmeester aanbidden en vooral "amen" zeggen als hij heeft gesproken Ik begon al met "maar je mag ze wel kunnen draaien, ze mogen alleen niet loszitten..." en hij begon alleen maar harder te praten, dus niet luisteren. Volgens mij (en dus ook volgens 'jullie' ) heb ik dus gelijk, maar ik schoef de boel maar weer omhoog en krijg hem goedgekeurd. En voor de rest: Fuck 'em. |
|
||||
|
||||
I know Gert...
maar hier bij de plaatselijke garage word er wel naar je geluisterd. en het is idd een ja en amen verhaal hier, de keurmeester is de heilige en eens per jaar moeten we allemaal op bedevaart. en dat van die snotneus...ben je helderziend ofzo...loop al drie weken met die ellende, je blijft zakdoeken wassen/kopen.
|
|||
|
|||
als je het er niet mee eens bent moet je de rdw bellen, en hem de auto laten keuren. Rechtsonder op het apk formulier staat daar ook iets over.
Als de auto onterecht afgekeurd is krijgen ze een waarschuwing (of zelfs puntenaftrek?) en naar de rdw keurmeester luisteren ze echt wel.
|
||||
|
||||
Zeg niet dat je gelijk hebt .
Wil alleen zeggen dat het gewoon een bingo is voor de minder duidelijke zaken . Keurmeesters gezien die een een armige Bonrathwisser afkeurden omdat het te weinig zou wegvegen . Besteek meer oppervlak en op de juiste plekken dan 2 wissers .. |
|
||||
|
||||
Maar is je auto afgekeurd of gewoon nog niet goedgekeurd ?
Ik zou gewoon voor een andere garage gaan, of steeds vragen om dezelfde monteur die hem vorige keer ook goed keurde. |
|
||||
|
||||
Quote:
Da's toch hetzelfde? Er waren ook wat andere punten (uitlaatrubber, mistlamp moet erop achter, etc), dus die moet ik wegwerken en gaat 'ie volgende week weer. Achter schroef ik hem omhoog (dan kun je de veren niet draaien) en na de keuring gaat 'ie weer op z'n reet. |
|
||||
|
||||
heb je die hulpveertjes er nog wel tussen dan?
heb bij mij toen ook geziek gehad omdat ze ronddraaiden, maar toen ff met die apk meester gelult, en toen keurde ie m wel goed
|
||||
|
||||
veel voorkomend probleem bij schroefsetjes. Mensen die een schroefset hebben hebben dit niet voor niks. Ze willen laaaaaaaag.
Probleem is dan dat de binnenste schokbrekerstang te lang is waardoor de veren los kunnen komen. Ik heb gelukkig een keurmeester die dit geen probleem vindt. Hij zegt : Als de veer maar weer in zijn goede positie valt als je de auto laat zakken. En dat is bij mij zo. Opties voor jou -Rdw bellen en melden dat je niet eens bent met de keuring-->herkeuring door rdw -Effe omhoogschroefen (valt soms ook niet mee omdat de boel vast kan zitten) -andere gargae zoeken gr |
|
||||
|
||||
Hulpveertjes zitten er gewoon tussen, en veren zitten dus NIET LOS, alleen draaibaar. Big deal. Die komen dus echt niet los. Magoed, mijn oplossing is dus wat hoger zetten, meteen minder kans op beschadiging bij op- en afrijden van de brug
|
|
||||
|
||||
hey arnus71 wist je wel dat jij ook een steekproef kunt aanvragen of je auto wel terecht is afgekeurd dat is mogelijk bij het rdw dan controleerd de man van het rdw alleen de afgekeurde punten of dat terecht is of niet dus dat is de oplossing voor jou
denk ik groeten fre 16v |
|
||||
|
||||
Quote:
generaliseren?? iig wat jij zegt zou kunnen , en helaas maar waar komt zoiets voor. je houdt gewoon een grijs gebied in het apk verhaal, waar je over kunt twisten: bijvoorbeeld de kreet: "deugdelijk bevestigd" kun je uren over zeuren met mekaar. en helaas is het ook niet mogelijk daardoor om allle neuzen een en dezelfde richting op te krijgen, zelfs niet als je alle apk keuringen alleen bij een rdw station zou laten doen. gelukkig bestaat inderdaad de mogelijkheid om tegen een goedkeur of afkeur in beroep te gaan zodat een second oppinion of complete herkeuring duidelijkheid kan scheppen. en wat het verschil ook kan zijn, zoals bovengenoemd voorbeeld over de schroefset, is dat keurmeesters misschien door onervarenheid oid. toch twijfelen over bepaalde dingen zoals schroefsets, mensen die dit vaker zien, weten hoe het te beoordelen. en mocht er een steekproef komen, niemand wil graag strafpunten riskeren, dus bij twijfel wordt er door zulke mensen juist eerder iets afgekeurd.. Last edited by hajee : 02-09-2005 at 20:40. |
|
||||
|
||||
1.personenauto's moeten zijn voorzien van een goed werkend veersysteem, banden worden niet als deel van het veersysteem beschouwd
2. de onderdelen van het veersysteem mogen geen breuken of scheuren vertonen, mogen niet ernstig door corrosie zijn aangetast en moet(komt ie)deugdelijk zijn bevestigd. 3.personenauto's moeten zijn voorzien van deugdelijk bevestigde en goed werkende demper.. ruwweg de hoofdlijnen zoals ze beschreven staan in het apk boek |
|
||||
|
||||
Quote:
dat is niet hetzelfde. Afgekeurd betekend dat je naar RDW kunt om hem na reparatie weer goed te laten keuren. Echter mag je er in de tussentijd dan dus NIET meer mee rijden. "niet goed gekeurd" wil zeggen dat de keuring is uitgevoerd, maar dat je ongeveer 1 week te tijd hebt om het te repareren en vervolgens bij dezelfde garage de opgeloste gebreken te laten herschouwen en vervolgens als nog af te melden. Een garage is niet verplicht om het laatste te doen als hij ook niet gerepareerd mag worden door diezelfde garage. Dus ze hebben het recht hem dan echt af te keuren. Vervolgens zit jij met een waardeloze auto die niet meer de weg op mag totdat ie weer bij rdw is geweest. Dus jou auto is op dit moment nog niet afgekeurd. Hij is alleen niet goedgekeurd. Klein verschil met grote gevolgen. Succes met je reparaties. Je hebt trouwens kans dat wanneer de andere dingen er niet mis waren, de veren ook niet zo'n probleem had geweest. Maar op een gegeven moment wordt het een optelsom en die geeft je aan de klant mee. Helaas. |