|
|
Thread Tools | Search this Thread |
#1
|
|||
|
|||
Adviezen voor belangrijke punten aanschaf VW Passat Variant V5 uit 2002??
🔒
Last edited by C_G60 : 26-01-2018 at 23:53. |
#2
|
|||
|
|||
Ga er van uit dat de distributie ketting 150.000 km meegaat en deze ketting zit aan de vliegwielzijde dus als deze vervangen moet worden moet de motor eruit. Ook de radiateur van een 3BG is een aandachtspunt en de centrale vergrendeling ook. Als de lichtzoemer of binnenverlichting niet werkt is vaak het slot in de bestuurders deurdefect. Ook kan er een andere deur dicht blijven en dus ook niet meer te openen als het slot in de bestuurders deur kapot is.
Verder heb je de meeste algemene aandachtspunten wel. Voor meer info kun je nog kijken op www.vwpassat.nl |
#3
|
||||
|
||||
http://volksforum.com/forum/showthread.php?t=114902
http://wiki.tdiclub.nl/Categorie:Be...emen#Volkswagen Zo maar een paar resultaten van even de search of google gebruiken Ik zou ten aller tijde de V5 laten staan, ondanks dat er hier een aantal mensen er één gehad hebben en er tevreden over zijn. De 1.8T is op het oliezeef probleem na een veel fijnere auto, keertje het carter demonteren, zeefje vernieuwen, dik oliefilter monteren van een T4 en klaar; oliefilter 074 115 561 (Mahle OC-105, Mann 950/4, Wix 51333), Transporter 2.5 TDI Of je nu de benzine of dieselmotoren hebt, het zijn auto's die een slokje lusten.
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#4
|
||||
|
||||
De 1.8T in een 3B Passat is ook echt niet heilig hoor, LMM, lambdasondes, vacuumslangen, turbo's en inderdaad het oliezeefverhaal.
Qua rijden en geluid zou ik de V5 verkiezen want deze rijdt soepeler dan de 1.8T. Met een chip is een 1.8T wel weer een veel vlottere auto en is in verbruik ook zuiniger. Zit je naar een automaat of handbak te kijken?
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#5
|
||||
|
||||
kameraad heeft mooie bora v5 te koop
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#6
|
||||
|
||||
Tip: niet doen, tenzij je graag zelf sleutelt en dit ook beheerst ;-)
|
#7
|
|||
|
|||
Wij rijden een 170pk V5 en deze bevalt super, heerlijke motor met een fijne roffel!
Aandacht punt is de ketting, ze schijnen bij de dealer tussen de 150 en 180dkm aan te houden en dit is een serieus dure reperatie. Zowel qua materiaal als qua arbeidsuren is het gewoon een dure grap. Verbruik is ongeveer 1 op 10,5 (als ik rijd is dat iets minder zuinig )
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project ) Golf 4 variant (tzt on air ) Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... ) |
#8
|
|||
|
|||
Gefeliciteerd met de aanschaf en plaats eens een paar foto's.
|
#9
|
||||
|
||||
Wat voor motor is het geworden?
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|