|
|||
|
|||
polo 2 steilheck: Daily circuit driver
Ik ben david 26 uit abbenbroek.
Heb heel me leven alleen maar volkswagens gehad. Zoals: 1988 golf 2 gti 8v 1988 golf 2 gti g60 1972 1600 tl fastback 2009 caddy 2010 polo bluemotion Nu heb ik nog een 93 polo g40 en een 1983 polo steilheck. En daar gaat dit project over. Ik ga er een net polootje van maken die voornamelijk als daily gebruikt gaat worden, maar waar ik ook wel vaker het circuit mee op wil. Dit is hem. Dit moet het ongeveer worden.
|
||||
|
||||
ben benieuwd wat je er van maakt.
vind de wiel ophanging van zo'n ding alleen wat minder. dus dit is een must.
|
|||
|
|||
Vooral mee doorgaan vind ik een 1 van de mooiste modellen,kijk uit naar je vorderingen
Dit is pure jeugd sentiment typisch Duits op 13inch pirelli p7f,jes 175-50-13 |
|
|||
|
|||
Ik ga em volgen, wat is de bedoeling precies, je gaat de G40 en de steilheck samenvoegen? Of lees ik dat verkeerd?
|
|
||||
|
||||
Nice! ben erg benieuwd !
weet niet of je geinteresseerd bent in een airride set, maar complete set voor 600 SUPER GOEDKOOP met naven en lagers! (beter wel nieuwe in zetten) Groetjes.
|
|||
|
|||
Zal eerst ff wat info toevoegen.
De steilheck heeft een 1.3 hk motor. Hier zit een nokkenas van een gk blok in. Dit zijn de plannen zo ongeveer voor de motor: Cv motorcarbs. 296 graden nokkenas Spaghetti spruitstuk. complete rvs uitlaat pipercross filter met pasplaat die ik zelf pasmaak op de carbs. lumination ontstekingset. Dit zijn de chassis en onderstel plannen. pu bussen rondom. ( gedaan ) stabilisator achterzijde camberplates voorzijde. Cambershims achterzijde Schijven rondom incl hydraulische handrem Rolkooi Subframe onderkant Veerpootbrug. schroefset. kuipstoelen Verkort stuurhuis Ronde wielkuipen achter van golf 1 en die nog breder maken Golf 1 randen voorzijde en dan ook breder maken. Zal wel wat vergeten zijn maar dat komt nog wel. Dit heb ik ondertussen al verzameld: Spaghetti spruitstuk rvs 4-2-1 Lumination ontsteking set met msd bobine pu bussen voor en achter Cambershims Camberplates met lasplaten Koppakking kopbouten distributieriem Achter schijven van corrado g60 kompleet met nieuwe lagers, klauwen alles dus. speciale motorsteunen van vibratech. cv carbs keihin van r6 Cv carb spruitstuk. Is bijna klaar. Dat was het ongeveer.
Polo 2c steilheck carb project!! Polo g40 eaton!! Project....( bijna klaar) Last edited by t3fastbackt4 : 02-01-2015 at 23:21. |
|
|||
|
|||
Of ik de twee ga samenvoegen weet ik nog niet.
Misschien in de toekomst. Voorlopig nog niet. De g40 met eaton is ook bijna klaar namelijk. Motor gereviseerd Forge fmic Moet alleen nog de ophanging in elkaar zetten. Vloeistof erin. En laten chippen bij JD
|
|||
|
|||
Dit zal niet gaan icm de g60 schijven achter.
En de g60 remmen die vooraan komen. Met remdrukbegrenzer voor de achterzijde.
|
|||
|
|||
Ik zal morgen foto's posten van de verzamelde spullen.
En wat er al gebeurd is aan de auto.
|
||||
|
||||
Blijven leuke auto's die steilheckjes. Ga hem volgen!
|
|
|||
|
|||
Hier foto's van mijn cilinderkop. Kanalen max geflowed. Nieuwe keerringen. Nieuwe stelbouten. Klepzittingen geschuurd. Kleppen gepolijst Kop schoongemaakt, roet en pakkingresten weggehaald. Nu nog kleppen stellen.
Polo 2c steilheck carb project!! Polo g40 eaton!! Project....( bijna klaar) Last edited by t3fastbackt4 : 02-01-2015 at 23:14. |
|
||||
|
||||
Leuke auto, leuke plannen!
|
|||
|
|||
Dit is mijn setje carbs. Dit zijn klepveren van een mh blok. Nu heb ik dubbele klepveren en kan mijn blok tegen de 9000rpm gaan draaien zonder dat de kleppen gaan zweven.
Polo 2c steilheck carb project!! Polo g40 eaton!! Project....( bijna klaar) Last edited by t3fastbackt4 : 04-01-2015 at 18:28. |
|
|||
|
|||
.
Last edited by Sjon : 29-10-2015 at 14:01. |
|
|||
|
|||
Idd sjon.
Dit is de witte schicht. Hou ook me topic op g40.nl bij. Subframe is een must maar icm stabi.
|
||||
|
||||
Quote:
idd, je hebt gelijk. ben niet zo thuis in die dingen. erg leuk 8v project om te volgen, hou hier wel van.
|
||||
|
||||
Mijn oude gebakje... Mijn dochtertje nog mee opgehaald uit het ziekenhuis toen ze net geboren was...
|
||||
|
||||
Een Steilheck blijf ik cool vinden Leuke auto en plannen!
|
|||
|
|||
Dit is nu net iets anders dan al het 20vt geweld LOVE IT .
|
|
|||
|
|||
.
Last edited by Sjon : 29-10-2015 at 13:59. |