#1
|
|||
|
|||
Vraagjes VW Golf 2 Turbodiesel
Dag heren.
Ik zit met wat vragen die ik graag wou stellen. Golfje is bij een monteur geweest voor een nieuwe koppeling (luk) Deze nieuwe slipt helaas nog op koude motor. Eens de bakolie goed warm is, slipt hij niet meer. bakolie is ververst geweest. Wat voor raar symptoon is dit? Ook heb ik een probleem nadat ik dus effe de topsnelheid wou weten van het 1V blokje, dat ik nu een moeilijkere koudestart heb als van te voren. Hij blijft stotteren en onregelmatig lopen. Het klinkt niet als op 3 cilinders lopen, maar precies dat er lucht zit in de dieselleidingen? Vooraleer ik de topsnelheid had getest, stotterde hij wel eens een 10sec op koude start, maar daarna was het over. Maar nu blijft het Golfje diesel stotteren ongeacht welk temperatuur je zit. Op 90graden (koelwater) zie ik soms een blauw rookwolkje ontsnappen met een plof(stotter) Wat is dit? Alvast een video, hoe de Golf stationair loopt. Stond iets van 2uren stil nadat er 30km mee gereden was. https://www.youtube.com/watch?v=3mFS2h3Vn1I Last edited by Ilker : 06-12-2014 at 21:34. |
#2
|
|||
|
|||
Kan zijn dat je verstuivers het begeven hebben op die snelheid..
Hoe staat het met het onderhoud? Is dat lang geleden gebeurd? |
#3
|
|||
|
|||
Als je hulp nodig hebt, stuurt ineens niemand je..
Oliefilter is een 7maanden oud, olie moet ik telkens een bijvullen omdat ik overal wat lekkages heb. Dus leek me onnodig om ineens een filter te gaan hale terwijl ik telkens moet bijvullen. Afspraak bij een garageboer gemaakt, die samen met mij alle bourages gaat vervangen. Lekt aan de krukaskeerring enz.. Dieselfilter is in de zomer vervangen. Ik rij niet veel lange afstanden maar ik ben er elke dag mee weg. Ik heb geen vuiligheid onder de oliedop ofzo. ik heb voor de zekerheid alle retour slangetjes van de verstuiver vervangen, ook die van de pomp, geen resultaat. Het blok wordt uit elkaar geschroeft, aangezien ik zowiezo een nieuwe koppakking wil. maakt mij niet uit of de huidige nog goed is. Ik heb deze moteur gekocht zonder de geschiedenis van te weten. En het tunen is dan wat lastig.. Last edited by Ilker : 07-12-2014 at 14:24. |
#4
|
||||
|
||||
kan ook de koppakking zijn,zoieso stalen pakken van een aaz en als je em wil gaan tunen arp bouten in de kop scheelt je een hoop ellende achteraf.
|
#5
|
|||
|
|||
Moet de aaz pakking dan vast gemaakt worden met de waardes als een Golf 3?
Dezelfde nm's bedoel ik daarmee.. De garage zal niet blij zijn denk ik, want hij wou zelf een originele pakking kopen. en als ik dan afkom met een mk3 pakking in mijn handen, gaat die weer uitkafferen tegen mij dat ik die terug moet brengen en een 1.6td pakking moet kopen.. Op de buitenkant van het motorblok zie ik geen kvs lekkages. Alleen wat zweet(olie) maar de kleppendekselpakking was al lek. Daarmee dat we dus de moteur eruit zullen halen. Dat we aan alle gekke plekken kunnen komen. Ik mag mee helpen, om uit eindelijk 50% van zijn werk maar hoef te betalen. |
#6
|
||||
|
||||
ik zou toch zorgen dat er een stalen pakking in komt
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#7
|
||||
|
||||
is gelijk gti power zeg stalen koppaking zetten zeker als je in de toekomst gaat tunnen kunnen beter tegen turbodruk heb zelf een zitten
|
#8
|
|||
|
|||
Quote:
Komt voor mekaar, de pakking kan ik pas bestellen wanneer het blok open is. De garage wilt eerst de dikte weten. Dan zal ik een AAZ stalen pakking halen met 2 olie kanalen. |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Turbodruk is inderdaad lastig bij een diesel. Ik reed ruim 7maand met een dichtgedraaide wastegate (is een k14) Het wordt de stalen pakking. Ik wil de Golf toch wel zo lang mogelijk houden, met een getunede setup. Intercooler zal er ook nog opgezet worden, en de turbodruk zal dan verlaagd worden naar 1.2-1.3bar. |
#10
|
|||
|
|||
Vraagje;
Hoe krijg ik de verstuivers eigenlijk los? Is er een soort routine waar je eerst moet beginnen? Ik heb hier een oud blokje staan waarvan ik de verstuivers van wil gebruiken, en dat blok heeft geen pomp meer, dus dat is al beter om er aan te kunnen. Sleutel 27 geprobeerd, draait iets wat los (paar milimeters) maar daarna doet de verstuiver niks meer. Volle kracht duwen, nope geen beweging uit die krengen. Ook de gloeibougies zitten zo goed als vast. WD40 half leeggespoten en laten inwerken, niks.. Iemand een idee? |
#11
|
|||
|
|||
Gloeibougies haal ik er het liefst uit bij loeihete motor.
Ga er altijd eerst flink mee planken. In jou geval is dat lastig, meer een kwestie van geluk of ze afbreken. Nu zullen die korte dingetjes van een 1.6 niet gauw knappen lijkt me. Verstuivers gewoon vaak heen en weer draaien icm veel kruipolie.
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor E30 320i cabrio '90 😎 Twingo 1.2 '01 extra daily Twingo 1.2 '08 voor de vrouw Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back! |
#12
|
|||
|
|||
Vermoeiend klusje
Ik wil ze voor de zekerheid eruit halen, want op de koude start rookt die veel blauw (zelfs met de startvervroeger) en dat gaat gepaard met veel stotteren. Ik moet laatste tijd altijd met de vervroeger rondrijden, want als ik dan ergens stilsta met bedrijfstemperatuur, dan voel ik precies een cilinderoverslag (stotter) met een blauw pluimpje erbij als de vervroeger uit staat. Ik dacht aan pissende verstuivers, maar ik heb geen dieselklop. Alleen onregelmatig stationair draaien. Voel ik ook aan de prestaties dat er iets niet klopt. Ik ben momenteel op de garagist aan het wachten voor een belletje, zodat ik dus met hem al die verdachte onderdelen los zal maken, en eventueel reinigen/vervangen. Ook 2liter petroleum getankt, als test of het koudstarten beter ging gaan, maar helaas niks.. Jullie zijn allen bedankt voor de nodige tips! Last edited by Ilker : 14-12-2014 at 18:52. |
#13
|
|||
|
|||
En het is gelukt! Al de 4 verstuivers zijn los, en hebben geen schade opgelopen tijdens het los draaien.
Met een liter zweet Vraagje; Mag ik ze in een bokaal leggen met petroleum? Dat ze iets wat zuiver worden, of moeten ze effectief in diesel gelegd worden tot dat ze klaar zijn voor montage? |
#14
|
||||
|
||||
Beste is opnieuw laten afpersen met andere nozzles,dan zijn ze ook schoon als je ze terug krijgt.Ik weet niet of DA-BRT hier op t forum nog doet dieselen voor anderen.Stuur hem eens een pb,hij heeft me toedertijd ook een dikke pomp gebouwd met hele dikke verstuivers.
|
#15
|
|||
|
|||
Zal eens navragen in der loop van tijd. Merci voor de tip!
Het belangrijkste moet nog gebeuren, en dat is een verse aaz koppakking erin schroeven Ook de koppeling moet nagekeken worden, want die is 200kilometer oud, ja ja 200km. en die slipt al behoorlijk door met een iets te felle opengedraaide pomp. Kan zijn dat er olie komt op het vliegwiel?? dat daardoor de koppeling slipt, want de garage had me al gewaarschuwd dat de krukaskeerringen aan de kant van de distributie en aan de bak stilletjes vervangen moesten worden. Last edited by Ilker : 19-12-2014 at 13:10. |
#16
|
|||
|
|||
Goed, of jou blok diesel of olie lekt op het vliegwiel kan ik niet zien natuurlijk, weet wel dat hij behoorlijk slipt als er diesel op het vliegwiel komt. Heb het gehad met een lekke brandstof leiding.
__________________
VW Kever 1200 Mooi geel, mooi laag en hoop herrie |
#17
|
|||
|
|||
Quote:
Alle flexibele leidingen van de verstuivers + pomp zijn een week geleden vervangen. sindsdien ondervind ik geen lekkage. de verstuivers lekken niet langs de buitenkant. Kan zijndat er olie lekt bij de koppeling. want mijn versleten koppeling was van LUK en die hield het sinds aankoop van de auto al uit met een getunede setup. (Golf gekocht op Juni 2013) De nieuwe LUK is 200km oud en slipt al gemakkelijk door. Onbegrijpelijk. Starten verloop heel slecht als ie koud is: 2x voorgloeien circa 30sec per keer, zijn trage gloeibougies. Start van de eerste kick, en daarna begint alles te trillen. Motorblok volledig oncontroleerbaar stationair aan het werken. inspuitvervroeger ingeschakeld. blauw-wit-grijs achtige rook + schokkende uitlaat(zie ik aan de einddemper) Na een minuutje of 2 gaat het iets beter, en schokt die eens na zoveel seconden pauze ertussen. Denk toch wel dat die ná een kwartier stationair mooi loopt, maar eens ik dan de inspuitvervroeger uitschakel, begint dat stotteren weer. Pas als het koelwater richting 90graden gaat, loopt het blokje als een zonnetje Ik hou jullie op de hoogte wanneer het blok open is. Last edited by Ilker : 19-12-2014 at 19:37. |
#18
|
|||
|
|||
|
#19
|
|||
|
|||
Hoe is de staat en afstelling van de pomp eigenlijk ?
Heb je daar enig idee van ?
__________________
'84 GTI 8V white SOLD '12 Mk 6 GTI DSG Red SOLD '91 Mk2 Scirocco 1.8 16v Scala SOLD '86 GTI 8V Blue '84 GTI 8V Red '17 Mk7 GTI DSG Clubsport Silver |
#20
|
|||
|
|||
Quote:
De afstelling (ofwel de timing) Staat op zijn originele stand (de garage had die op punt gezet). Want een 1v heeft normaal gezien geen paddestoel LDA pomp, en die heeft dus mijn JR pomp eruit gehaald, en die op de 1V er in gezet. Is al 7maand geleden. De JR pomp heeft op mijn oud blok altijd goed gewerkt. Wat ik er zelf aan heb gedaan is het zegelringetje van de verrijker eruit geklopt(heel voorzichtig gedaan) en dus meer diesel laten doorvloeien zodat ik iets meer power heb. Het sterwiel onder het boostpin heb ik iets wat verdraaid, maar die afstelling is al maanden geleden gebeurd. Ook de LDA pin staat al maanden op zijn scherpe stand. Voor de rest is er met de pomp niets gebeurd. Er is wel iets goed nieuws.. De Golf word vandaag 15km gereden naar een garage die dus samen met mij morgen het blok zal open draaien. Hij heeft de nieuwe krukaskeerringen en koppakking liggen. Reserve verstuivers (die ik los had gedraaid van mijn oud blok) liggen ook al klaar. More update soon Last edited by Ilker : 20-12-2014 at 15:24. |