|
|||
|
|||
oldtimer overgangsregeling?? zelf schorsen?
als je gebruik maak van de overgangsregeling moet je dan in dec jan feb zelf schorsen of niet?
|
|
||||
|
||||
Nee, als je gebruik maak van de overgangsregeling hoef je verder niets te doen. Je mag dan in dec, jan en feb alleen niet rijden en ook niet op de openbare weg staan.
|
||||
|
||||
Wanneer je gebruik maakt van de regeling kun je je auto helemaal niet schorsen.
Quote:
|
|
|||
|
|||
oke mooi auto staat netjes gepoetst binnen dus verder geen kosten valt het toch weer mee bedankt voor de info !!
|
|
|||
|
|||
bij mn auto is de apk verlopen op 04-07-2014 heb m 2 weken daarna geschorst. moet ik mnu als de donder gaan laten keuren, of kan ik gewoon in februari gaan?
|
|
||||
|
||||
Je mag in februari gaan voor APK maar je moet daar wel een vrijstelling voor vragen bij de belastindienst. Ik heb dat formulier gezien dat zag er nogal omslachtig uit.
Leuker kunnen we het niet maken, wel lastiger!
|
|||
|
|||
weet je misschien waar ik dat formulier kan aanvragen?
|
|
||||
|
||||
Sorry, het formulier waar ik het over had is voor het wijzigen van het tarief soort van kwart naar vol of andersom. Dus hoef je niet te gebruiken voor APK.
Over de APK het volgende; Vooraankondiging naheffingsaanslag voorkomen U kunt voorkomen dat u na controle een vooraankondiging van een naheffingsaanslag krijgt. U moet dan vooraf melden bij deBelastingTelefoon Auto op welke dag en bij welk keuringsstation of garagebedrijf uw geschorste voertuig wordt gekeurd. Een eventuele controle heeft voor u geen verdere gevolgen. Controle tijdens APK-keuring Wordt u op de dag van de keuring gecontroleerd? Dan stuurt de Belastingdienst u een vooraankondiging van een naheffingsaanslag motorrijtuigenbelasting. U krijgt hierna de gelegenheid om schriftelijk aan te tonen dat u uw voertuig op die dag hebt laten keuren. Dit kan met het officiële keuringsrapport of andere documenten waaruit blijkt dat u een afspraak had met een keuringsstation of garagebedrijf voor de APK. Als alles klopt, krijgt u geen naheffingsaanslag.
|
|||
|
|||
Als je in februari wil keuren en gebruik maakt van de overgangsregeling zal je een speciale aanvraag moeten doen bij de belastingdienst om naar de APK te mogen rijden, anders moet je wachten tot maart
|
|
|||
|
|||
.
Last edited by Sjon : 29-10-2015 at 14:01. |
|
|||
|
|||
Sjon je kan em niet schorsen volgens de belastingdienst