#1
|
|||
|
|||
Polo 6N 1.6 valt uit tijdens rijden
Hallo allemaal,
vanmorgen viel mijn Polo 6N 1.6 uit 1997 na zo'n 7km rijden zomaar uit. Ik was net opgetrokken na een stoplicht, ging ongeveer 30/40 en opeens ging de radio uit en voelde ik de auto afremmen. Op het dashboard brandde het acculampje en verder niks. Dus koppel in, contact uit en opnieuw starten dacht ik. Dat ging dus niet. Met uitrollen en duwen toch op m'n werk gekomen. Toen de ANWB er 3 kwartier later was, startte m'n auto weer perfect. Naar huis rijden ging ook prima. Wat kan dit zijn? Ik heb verder geen problemen met de motor: hij stinkt niet, geen schommelende toerentallen, geen vreemde geluiden. Een paar maanden geleden heeft hij een grote beurt gehad incl. nieuwe bougies en filters. Groetjes, Marjolijn |
#2
|
||||
|
||||
Heeft de ANWB iets moeten doen om de auto te laten starten of heeft die man bij wijze van spreken de motorkap niet moeten openen?
Het is sowieso iets elektrisch in de motor. Vindt het vreemd dat je radio ook uitviel, dan kan het al niet de bobijn zijn denk ik want die heeft normaal niets met de radio te maken. Een kortsluiting zal het ook wel niet geweest zijn want dan zouden je zekeringen moeten zijn gesprongen en zou het daarna ook niet meer werken. Ik zou het probleem zoeken in de toevoer naar de motor. Een slecht contact of een slechte massa ergens die ervoor zorgt dat het de verbinding tussen motor en batterij soms wegvalt. Ben geen expert in elektronica, en elektronica is het moeilijkste iets in een auto om problemen in te zoeken. Dus wat ik zeg kan altijd fout zijn |
#3
|
||||
|
||||
Klinkt als elektrisch gedeelte van het contactslot defect, niet duur maar redelijk wat werk om te vervangen.
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#4
|
|||
|
|||
Quote:
Mee eens! zou ik ook als eerste verdachte hebben ja
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor E30 320i cabrio '90 😎 Twingo 1.2 '01 extra daily Twingo 1.2 '08 voor de vrouw Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back! |
#5
|
|||
|
|||
Dankjulliewel voor het meedenken!
@ar1g3: de man van de ANWB hoefde helemaal niks te doen om hem weer aan de praat te krijgen. Hij draaide de sleutel om en hij startte. Toen ik 'm zelf probeerde te herstarten net nadat ie uitgevallen was, gingen de lampjes op het dashboard aan en hoorde ik de startmotor (net zoals normaal) maar de motor sloeg niet aan. Is het vervangen van het contactslot moeilijk? Zijn er goede tutorials van? Groetjes, Marjolijn |
#6
|
|||
|
|||
Ik zou ook even kijken naar de massakabels die je accu verbinden met de carosserie en motorblok..
Deze kunnen flinke corrosie hebben en daardoor slecht contact maken.
__________________
Daily koekblik: Volkswagen jetta 1.6 8v '90 Fun: Aprillia Dorsoduro 1200 ‘14 |
#7
|
|||
|
|||
Hallo allemaal!
Ik heb mn auto naar de garage gebracht om de computer uit te laten lezen. Eerst dacht ik eraan om dat zelf te proberen maar ik kwam er niet uit of de software zou werken op mijn Windows 8 laptop. De garage vond 2 foutmeldingen: te weinig spanning op de brandstofinjectie en een te hoge lambdawaarde (dus mengsel te arm). Ze hebben de betreffende contactjes schoongemaakt en ingesprayd met contactspray en reiniger in de brandstof gegooid. Hij rijdt weer als een zonnetje (hoewel ie dat onderweg ernaartoe ook deed). De komende maanden zullen denk ik uitwijzen of dit het werkelijk was! Groetjes, Marjolijn |