#1
|
|||
|
|||
Olielekkage Polo 86c
Hallo,
Mijn '90er Polo 86c 1300NZ lekt sinds gisteren flink wat olie, het lijkt op het eerste gezicht bij de onderste krukaspoelie weg te komen. Komt iemand dit bekend voor en zo ja : hoe kan ik het verhelpen... ?? [edit] kmstand : 70.000 en tot vorig jaar dealer onderhouden. Quote:
Last edited by MarcozZ : 24-09-2014 at 11:23. |
#2
|
||||
|
||||
Let op dat aan deze kant meerdere dingen kunnen lekken. Kijk voor de zekerheid achter de kap achter je nokkenas tandwiel om te checken dat:
- je kleppendeksel niet goed afsluit ( nieuwe pakking of ff aandraaien) - nokkenaskeering lekt ( vervangen staat op site wel een how to) - oliekanaal lek, bij de kop ongeveer. Is een NZ kwaal. ( nieuwe koppakking + pakking voor dat kanaaltje vervangen) - krukas keerring lek ( deze vervangen staat ergens wel een how to op de site) Hoop dat je hier wat aan hebt. Gr. Roy
__________________
'88 GolfI Cabby 1.6 Doppel vergaser ex '90 Golf II 1.3 NZ ex '02 Seat Arosa 1.4 mpi |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Lijkt me wel, ik begin boven aan en hoop dat het daarmee is opgelost. Thnxz! |
#4
|
|||
|
|||
Is jouw motorsteun waar de dynamo aan zit vettig van olie?
zo ja dan is de kans dat het bij het oliekanaaltje lekt.
__________________
Je voelt je lekkerder in een VOLKSWAGEN |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Inderdaad vet voor zo ver ik het kan zien, maar als het kanaal lekt betekent dat dan dat ik ook de koppakking moet vervangen ? |
#6
|
||||
|
||||
Laatst nog 1 gehad waarvan de carterpan van verrot was. Kan je ook nog ff checken.
|
#7
|
|||
|
|||
Bedankt voor het meedenken,
Ik had vandaag weinig tijd dus ben net simpel begonnen door het kleppendeksel aan te trekken, deze zat idd vrij los waarna ik het blok heb afgespoten. Hierbij zag/rook ik aan het water op de grond dat er ook benzine bij zat en bleek ik ook het inlaatspruitstuk aan de bovenkant iets vaster te kunnen zetten. Vervolgens een ritje gemaakt maar helaas....nog steeds lekkage zij het een stuk minder en vooral erg "waterig" wat volgens mij dus niet alleen olie kan zijn. Wat me opviel was dat de lekkage weer was begonnen bij bougie 4 maar deze zat wel vast en da's raar, toch even gelost en opnieuw vast gezet. Nu etenstijd dus vandaag geen vieze handen meer. |
#8
|
||||
|
||||
Goed bezig zie ik. Suc6 met verder zoeken / oplossen!
__________________
'88 GolfI Cabby 1.6 Doppel vergaser ex '90 Golf II 1.3 NZ ex '02 Seat Arosa 1.4 mpi |
#9
|
|||
|
|||
Ben ik weer, had even geen zin in de daily en dus met de immer betrouwbare Kever gereden.
Maar het lek lijkt letterlijk boven, zoals ik al zei was de rechterhoek van de kop nat, en rook/zag ik benzine. Net even gekeken en bij toeval het rubber van "een" sensor in de kop, los getrokken. Deze stond vol olie en bleek bij doorblazen zo lek als !! Morgen even een vervanger scoren op de sloop of anders gewoon afdoppen met een passende bout. I'll keep you posted. |
#10
|
|||
|
|||
Oliedruksensor gaat vaak lek bij vw, kost nog geen tientje bij brezan oid, zou m niet op d sloop halen persoonlijk..
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor E30 320i cabrio '90 😎 Twingo 1.2 '01 extra daily Twingo 1.2 '08 voor de vrouw Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back! |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
Was er idd al achter wat het was en kostte dus vandaag/morgen even naar de automaterialenhandel. Hopen dat dat het was. |
#12
|
|||
|
|||
Opgelost met een nieuwe oliedruksensor, dank nogmaals voor het meedenken
|
#13
|
|||
|
|||
Mooi dat het gelukt is.
__________________
Je voelt je lekkerder in een VOLKSWAGEN |