Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 01-09-2014, 19:57
pilsie pilsie is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 163
Default Remt slecht

Mijn golf2 1.6 pn remt slecht. Nou wil ik meer remkracht op een makkelijke manier krijgen. Iemand die mij kan vertellen hoe? Fusee's en remmen 16v of de rembekrachtiger? Of iets anders? Ik kan niet makkelijk vinden wat ik (bijna) plug and play kan monteren.
Reply With Quote
  #2  
Old 01-09-2014, 20:07
R.icky's Avatar
R.icky R.icky is offline
VW Guru
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 931
Default

Remt slecht dus ik wil groter remvermogen?! Zou eerst eens checken of je niet toe bent aan nieuwe blokken/schijven en zelfs remolie, wat wil je bereiken door 16v remmen op een 1.6 te zetten?
__________________
'99 Impreza GTT 25Stars Edition 350hp

Ex:
4x Corrado G60/G60/G60/G60
5x Golf Mk.II GTI/G60/Vr6/1.3/1.6
1x Polo G40
1x Golf Mk.III GTI
Reply With Quote
  #3  
Old 01-09-2014, 20:22
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,869
Default

Ja en check de achter remmen ook ff. Vaak kan je de handrem ook tot aan de hoedenplank trekken. Als dat zo is ff spannen of voering vervangen en doet ook wonderen met je remmen.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #4  
Old 01-09-2014, 20:27
pilsie pilsie is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 163
Default

Voor al nieuwe blokken achter schoenen en de handrem kan ik niet ver trekken maar het lijkt alsof alles is ingesmeerd met vet. Ik moet echt hard trappen wil hij remmen. En ook de olie is al vervangen en ik heb geen lekkage (zichtbaar).
Reply With Quote
  #5  
Old 01-09-2014, 20:30
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,869
Default

Als alles nieuw is zal het ook een paar honderd km ingeremd moeten worden voordat je de volledige remkracht weer terug hebt.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #6  
Old 01-09-2014, 20:34
R.icky's Avatar
R.icky R.icky is offline
VW Guru
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 931
Default

Misschien is t niet goed ontlucht, blijft t oliepeil hetzelfde?
__________________
'99 Impreza GTT 25Stars Edition 350hp

Ex:
4x Corrado G60/G60/G60/G60
5x Golf Mk.II GTI/G60/Vr6/1.3/1.6
1x Polo G40
1x Golf Mk.III GTI
Reply With Quote
  #7  
Old 01-09-2014, 20:49
pilsie pilsie is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 163
Default

Olie pijl daalt niet en ja ongeremd is hij al maar er is geen verbetering in de remkracht vergeleken met de oude blokken en schoenen. Misschien een andere rembekrachtiger?
Reply With Quote
  #8  
Old 01-09-2014, 20:59
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,869
Default

Een grotere bekrachtiger van een gti /16v zal wel een stuk beter remmen ja.
Ik heb op mn golf1 eentje van een 1.8 cabrio. En dat scheelt enorm. alleen vonden de kleine schijven en blokken van de 1.5 motor dat niet zo leuk
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #9  
Old 01-09-2014, 21:34
pilsie pilsie is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 163
Default

Ik weet niet of ik grotere schijven en blokken heb als een cabrio maar ik kan idd een andere bekrachtiger proberen.
Reply With Quote
  #10  
Old 02-09-2014, 06:45
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Zou eerst de remtangen en schijven eens upgraden naar G60 spec, dan kan je nog es een andere bekrachtiger overwegen.
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #11  
Old 02-09-2014, 11:03
pilsie pilsie is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 163
Default

Is ook een idee maar moet ik dan ook adapters hebben? Of pas een volledig fusee er op? Ik zal vanmiddag ook even kijken hoe groot de hoofdremkracht verdeler is.
Reply With Quote
  #12  
Old 02-09-2014, 12:59
pilsie pilsie is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 163
Default

Ik zag er 20 op staan dus ik neem aan 20mm als ik nu een 22,22mm neem zou dat al verschil maken?
Reply With Quote
  #13  
Old 02-09-2014, 18:15
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Da's waarschijnlijk de diameter die je nu op je hoofdremcilinder gelezen hebt...voor de ombouw naar G60 klauwen heb je Girling 54 remtangen nodig en fusees van een g60 of gti. Als je toch op de sloop bent, gelijk de achteras van die Gti ook meenemen, plus de bekrachtiger en hoofdremcilinder. Dan heb je een prima remsysteem.
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 02:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum