|
||||
|
||||
Polijst vragen.... stel ze hier!
misschien wel handig om er een apart topic voor te openen.
nu ik mijn randen wil polijsten stuit ik op een paar kleine dingetjes: de randen van m`n velgen waren origineel gepolijst, maar zijn in de loop van de jaren lekker aan het oxideren geweest nou heb ik ze eergister even glad geschuurd met P1000 waterproof en ze zijn echt heel mooi glad geworden. Daarna nog even voor de lol met de polijstborstel overheen geweest en ze begonnen te glimmen! maarrrr.... de oxidatie zit er nog in. Hoe krijg ik deze weg? ik was zelf van plan om even naar de bouwmarkt te gaan en een paar velletjes P600, P800 en P1200 op te halen (p1000 heb ik al) en de oxidatie er proberen uit te schuren vanaf P600... is dit verstandig? en.... moet het waterproof zijn of kan het ook droog? groeten rene |
|
|||
|
|||
is toch wel wat moeilijker dan je dacht of niet
|
||||
|
||||
ben geen expert, maar:
die oxidatie krijg je er inderdaad al schurende uit, hoe je dit dit doe: -grof schuurpapier, gaat de oxidatie er sneller uit maar moet je naderhand langer schuren om m weer glad te krijgen -minder grof schuurpapier, langer schuren om die oxidatie weg te krijgen maar minder werk om het naderhand weer glad te schuren om het even dus, beetje inschatten van hoediep die oxidatie is... goed idee by the way zo'n topic'ie, goodluck en de harten in het orange he |
|
||||
|
||||
Quote:
nee, valt me om eerlijk te zijn 100% mee... ik had niet verwacht dat ik zo snel al een fijne bling op mijn wielen had! maarja.... `t is ook maar een velgrandje hè |
|
||||
|
||||
Quote:
dank u dank u ik ga wel ff kijken! harten.. ja misschien doe ik ze toch matzwart... we`ll see... eerst maar de randen bling |
|
||||
|
||||
ben alweer een stapje verder nu.. beetje experimenteren geweest met schuurpapier... duurt veel te lang met p600 en p240 eigenlijk ook nog.....
ga zo weer ff naar de bouwmarkt voor nog groffere schuurpapier.... `t valt mij trouwens mee hoe zo`n bling je nog krijgt van `t polijsten na het schuren met p240.... ik dacht dat je je hele velgen bekraste etc... groffere durf ik nog wel aan dus ik moet en zal die oxidatie eruit krijgen |
|
|||
|
|||
Wat voor een velgen zijn het eigenlijk. Misschien een pica van de hele velg?
|
||||
|
||||
zijn OZ wielen, alu kapje zit er ook bij hoor
|
|
|||
|
|||
Moeten die wielen onder die Vento komen? Het hart wordt dat in de kleur van de auto gemaakt?
|
||||
|
||||
schuur je met de hand of met een boormachine?
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Quote:
das geen vento joh, maar `n golf 3 enne... ze komen daar niet onder, maar onder m`n golfje 1 hè |
|
||||
|
||||
Quote:
met de hand khad je link al ff gelezen, heb ik al eens eerder voorbij zien komen, iig bedankt! ben nu bezig met korrel 80, hiermee gaat de oxidatie er wel sneller uit, zelfs de stoeprandschade krijg ik eruit! ik heb nu zowieso 1 velg zonder stoeprandschade! jeeej |
|
|||
|
|||
Quote:
Bijna hetzelfde he.
|
||||
|
||||
Quote:
ik neem et je ook niet kwalijk |
|
||||
|
||||
Hee hoi,
Als je je wielen goed wil laten glimmen zijn er een paar dingen waar je van te voren ff over moet na denken...... want een goed begin is het halve werk zeggen ze....!!! Ten eerste is de vraag hgoeveel tijd en geld ga ik besteden aan iets... Je zou ze kunnen weg brengen en evt de rand een klein beetje kunnen laten afdraaien, maar dit kan niet met alle randen omdat er bv een ventielgat in zit. En dit kost geld. En natuurlijk heel goed schuren van te voren.... maar begin niet te grof. Korrel 80 is erg grof als je met de hand gaat schuren vaak gaat dit te snel en shuur je deuken in de velg rand die je pas weerziet als je het hebt gepolijst en dat is zonde houd daar ff rekenschap mee. 180/ 240 is grof zat. en dan jaaa alle stappen doorlopen tot 1000 waterproof. Of nog verder tot 1200/2000. Dan zul je zien dat het allemaal veel beter er uit gaat zien.......... MAAR DAN BEN JE WEL EEN PAAR UUTJES OF DAGEN VERDER...... :frown: Gr Joostema
|
||||
|
||||
thanx!
ik gebruik korrel 80 omdat ik anders die rottige oxidatie niet uit de rand krijg en afdraaiien... nehh, wil het een beetje lowbudget houden |
|
||||
|
||||
weer een stapje verder
|
|
||||
|
||||
heb net ook zo'n wolfcraft polijst-setje gehaald! ga ook maar eens serieus proberen om een glimmende dynamo te krijgen. als dat lukt dan kleppendeksel....
|
|
||||
|
||||
Quote:
Waar heb je hem gehaald? |