#1
|
|||
|
|||
My mk2 GTD Special Edition
Hoi
Om het niet op een project te laten lijken heb ik het maar hier gepost Hier dus mijn mk2 die ik al een 2tal jaar heb Oak green L94E, zacht dashboard GTI type 1 interieur Veel aan vervangen geweest wegens leeftijd en ''styling'': Draagarmen Andere moteur (1V) Wielnaaf + Wiellagers links & rechts Bodemroest beetje laten behandelen(gelukkig viel het nog mee) Silent blocs vervangen Sportievere luchtfilter Turbodruk opgeschroeft naar 0.9bar (Intercooler misschien in de toekomst erbij) Dieselpomp wat open gedraait tot aan de roetgrens (rookt nog wat zwart bij vollast ) Verlaagd 60/60 volgens mij. US lights vandaag nog aangesloten 15 inch rally velgjes met 175/55/15 bandjes zijflank in de originele kleur zelf herspoten (ziet er nie 100% mooi uit maar op de foto is het precies mooi gedaan ) Voor + achterbumper terug met bumperlack aangepakt (waren verweerd) Dat was het denk ik.. Nog 2 dingen die ik later zal gaan doen; FMIC en een 2,5Inch downpipe originele pasvorm zodat m'n 50mm voorpijp niet hoef aan te passen. Een paar foto's van 2012 tot 2014 ; De downpipe En de US lights |
#2
|
|||
|
|||
Blijft een dikke bak man, Liever zo veel mogelijk OEM.
Ga je nog een GTI lip plaatsen, zodat je bumper nog meer verlaagd lijkt? |
#3
|
|||
|
|||
Nope dat kost mich veel te veel, op carfantasy vind je zo'n lip voor de dikke bumpers voor 19€, de verzendkosten bedraagd 21€ Kom je iets van 40 uit voor een stom lip.
Ik heb iets belangrijkers in gedachte, met dat geld de downpipe laten monteren door een monteur En iemand heeft mn topic naar hier verplaatst, hoort normaal bij voorstellen. Last edited by Ilker : 26-07-2014 at 13:43. |
#4
|
|||
|
|||
dit interieur is een golf 2 special interieur, niet van een golf 1 gti.
Verder mooie auto! |
#5
|
|||
|
|||
Met type 1 bedoel ik de eerste generatie mk2 GTI.
Je hebt verschillende interieurs, toch? De recaro edition one, horen die alleen bij een G60/rallye? Ik dacht dat deze alleen bij een GTI/GTD special geleverd waren. Toch bedankt voor het compliment, is nog belange niet meeting waardig, maar hey het is een daily, geen weekends auto Last edited by Ilker : 26-07-2014 at 17:04. |
#6
|
|||
|
|||
Ik had dit interieur ook in een oak green GTI, maar dat was een 88èr, dus 2e gen.
__________________
VW Kever 1200 Mooi geel, mooi laag en hoop herrie |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
Aaah ok.. Dan heb ik het mis Die zetels zitten wel goed maar misschien dat ik ooit voor een setje recaro's edit one ga, ( de zwart rode) Voor de rest heb ik er niet echt plannen mee, zolang het mij van A naar B brengt, en het nodige onderhoud, is meer als genoeg |
#8
|
|||
|
|||
Geen andere velgen uitproberen?
ik zou voor 16'' gaan met 6,5 of 7J En dan 195/40 bandjes erover. Dat zou perfect passen hoor! Jij hebt nu dikke banden, 55ers? Dat is iets te dik met een verlaging weet ik uit ervaring |
#9
|
|||
|
|||
Die bandenmaat stoort me wel ja
Om het snel opgelost te krijgen monteer ik gewoon 195/45/15 Om naar 16'' over te schakelen, ben ik aan het twijfelen, want je ziet op de voorbije foto's dat ik cup velgen gehad heb en die waren 7,5J 16'' Viel nie echt mee te rijden. Last edited by Ilker : 26-07-2014 at 21:28. |
#10
|
|||
|
|||
Die US modules zijn toch niet echt 1 van de goeie dingen voor een auto.
1 module is vervangen geweest ( viel onder garantie ) Nu heeft de andere module het opgegeven. Eerst ging die gewoon goed branden, maar na het gebruiken van de aanwijzer, start de module trager op dan het vervangen exemplaar. Waarna die dus begon te flikkeren en uitviel. Het klepje geopend van de module, stonk het een beetje naar (electronica geur?) een soort van gek verbrande geur denk ik, weerstandje is nog heel. Niet te begrijpen zo'n ding, ik heb het op de correcte manier aangesloten. Nu heb ik de leverancier niet opnieuw ge-emailt, zou gek zijn Heb ik maar een gebruikte besteld bij een particulier, die binnen paar dagen zal aankomen. Last edited by Ilker : 30-07-2014 at 15:39. |
#11
|
|||
|
|||
Tot merkwaardige ontdekking heb ik vandaag kvs verlies geconstateerd.
Ik dacht metteen het ergste, een lekke koppakking. Maar dat is niet het geval! Ik zie kvs lekken via een leiding die van de waterpomp komt?? Is de leiding gebarsten of is de waterpomp de boosdoener? ] |
#12
|
||||
|
||||
ik zou die leidingen eens gaan losmaken en dan eens goed heen en weer bewegen. heb hetzelfde gehad met de golf. ik bleef altijd water verliezen en als ik onder de kap keek, vond ik nergens water.
ik had dus een darmke die van de waterpomp vertrok waar een klein scheurtje in was. dat scheurtje lekte ENKEL als de motor goed aan het doortrekken was op hoge toeren (meer toeren is meer druk van de waterpomp en bij het optrekken kanteld de motor iets naar achteren waardoor er aan de leiding werd getrokken). ook het alu was goed geoxideerd waar de leiding over schuift of direct de korte pijn en je leidingen allemaal eens vervangen
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#13
|
|||
|
|||
Vandaag wordt de Golf weggebracht naar een monteur die deze gaat na kijken op de brug. Volgens m'n pa is het de waterpomp die stuk is, maar ik denk toch een dichting ofzo?
Ook moet er een aanpassing gebeuren in de dynamo-poulie. Zotezien zijn er een soort van shims (rondelletjes) gebruikt, waardoor mijn dynamopoulie te fel uitsteekt en niet meer in lijn staat ten op zichte van de waterpomp + krukaspoulie, gevolg is snellere slijtage van de v-snaar. Ik heb gisteren pas een nieuwe weer gemonteerd thuis. Wat een kut karweitje seg, de imbusboutjes van de stuurbekrachtiging zijn rot, heb ik alle stel schroefjes enz eraf moeten nemen, om met een krik de servo v-snaar te ontspannen en er zo af te nemen.. Heel erg bedankt Fcapri,, ik had meerdere reacties verwacht Last edited by Ilker : 01-08-2014 at 11:03. |
#14
|
|||
|
|||
Kwaaltje is hersteld, het zat in de leiding die een redelijke grote scheur had.
Ook het dynamo probleem is hopelijk voorgoed weg, het was uit eindelijk toch een verkeerde poulie die op mijn dynamo geplaatst is. Ik zie wel nog dat de riem 'danst', maar als de motor uitgezet is, heb ik een goede spanning van de snaar. Je hebt blijkbaar verschillende modellen van dynamokoppen. En nu weer rondkarren Morgen richting Nederland --> Gouda. Familiebezoekje met de Golf |
#15
|
|||
|
|||
Verder zit ik nog te twijfelen of ik die downpipe er wel eigenlijk op ga zetten.
Zijn hier full mechanische TD's eigenaren die een merkbaar verschil hebben gevoeld met een niet-originele downpipe? Mijn uitlaatsysteem blijft origineel 50mm. |
#16
|
|||
|
|||
Ik heb eigenlijk een vraagje als die gesteld mag worden en ook een antwoord op krijg
Ik wil het bekende ''turbocatter (turbochatter) of hoe dat ook noemt hebben. Hoe zorg je ervoor dat je dat geluid krijgt? Een voorbeeld van het geluid; https://www.youtube.com/watch?v=ad7iAdie0no Ik had ergens gelezen dat je daarvoor iets met de wastegate moest doen, is dat zo? Of moet m'n aanzuigbuis korter worden? kelk steekt er al in. Of is er een makkelijke manier? |