|
||||
|
||||
Uitlaat lekt. Gun Gum?
Een vriend van mij heeft de uitlaat lek.
Hij is niet doorgeroest o.i.d. maar hij lekt bij de overgang van de middendemper naar de einddemper. Middendemper zit wat roest op de pijp (niet rot) en de einddemper is in ieder geval niet oud. Ik heb er een nieuwe klem opgezet en is nu iets beter maar hij is nog niet dicht. Wat adviseren jullie hiervoor? |
|
||||
|
||||
Ik smeer de stukken die over elkaar schuiven altijd in met kopervet
Nooit een lekkende uitlaat + gaat weer makkelijk uit elkaar wanneer het nodig is.
|
||||
|
||||
Gungun is troep. Wordt steenhard, en trilt/valt na een maand uit elkaar. Kan je beter uitlaatcement kopen. Dat is soort grijze kit, wat je idd tussen de delen smeert. Dicht goed af, en is vloeibaar. Dicht ook goed op wat oudere/ licht geroeste delen.
|
||||
|
||||
Firegum van holts is hetzelfde als hierboven, zie ik vaker in het schap staan...
|
|
||||
|
||||
Thanks voor de reacties.
Ik kon verder alleen Gun Gum. Heb gister een tube Firegum gehaald en erop gesmeerd. |
|
||||
|
||||
Quote:
x2 Rotspul... Leuk om even snel door de apk te komen, meer niet. Mocht t nou nog lekken met uitlaatcement: bandage eroverheen of een flexiwrap. Houdt langer uit dan die gungum. Maar ideaal is het niet.
|
||||
|
||||
of gewoon:
|
||||
|
||||
Ik vindt het paarse potje van Wynns fantastisch. De bosal en die andere toen een gooi gegeven en geen spijt van. Spul is mooi dik en kneedbaar en dicht goed af. Met hitte even helpen met uitharden. En je kan er weer jaren tegenaan.
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? Last edited by tim_j : 18-07-2014 at 13:34. |
|
||||
|
||||
Quote:
Altijd 2 slangklemmen of tywraps mee in de auto voor het geval dat Blikje even bij het tankstation kopen.