#1
|
||||
|
||||
Kleppendeksel demonteren + kleppen stellen
Nu wil ik mijn kleppendeksel demonteren om deze te laten coaten. Een nieuwe kleppendekselpakking komt er zo ie zo op! Is het ook verstandig om meteen de kleppen te stellen? Het gaat om een 1.6 motorcode EW.
Ik kan niets vinden over kleppen stellen bij deze motoren. Hoe gaat dat in zijn werk? Heb je daar speciaal gereedschap voor nodig? (voelermaat/schuifmaat ect is aanwezig)
__________________
Caddy mk1 project |
#2
|
||||
|
||||
Kleppen hoef je niet af te stellen bij deze motoren
|
#3
|
||||
|
||||
gaat dit hydraulisch dan? Mechanische moet je toch wel afstellen?
(vandaar dat ik er niks over kon vinden haha)
__________________
Caddy mk1 project |
#4
|
||||
|
||||
Of een "EW" motor hydro stoters heeft vraag ik me af..
Bij een DX heb ik dat ooit gedaan. Eerst opmeten wat de speling is, dan met speciaal gereedschap de stelplaatjes er tussenuit halen. Aflezen wat er tussen zit/zat (staat op het plaatje, of opmeten). Verder is het dan een kwestie van rekenen en de juiste plaatjes terug plaatsen. Misschien dat je de distributieriem ook moet vervangen, dan kan je de nokkenas (na het opmeten van de speling) ook even loshalen en alle nieuwe plaatjes erin leggen. Dan is er geen speciaal gereedschap nodig, buiten een voelermaat om dan, maar dat is niet echt speciaal
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#5
|
||||
|
||||
Ok op die manier! D-riem is eigenlijk niet nodig na 1.5 jaar en nog geen 1000km.
Ik ga in ieder geval kleppendeksel eraf halen. Dan weet ik dat je geen kleppen hoeft te stellen. Kan je een kleppendeksel pakking bij de automaterialenzaak halen of beter bij de dealer?
__________________
Caddy mk1 project |
#6
|
||||
|
||||
Automaterialenzaak, haal gelijk een rubberen ipv een van kurk
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#7
|
||||
|
||||
danku, dat wou ik horen. Ik wist dat er verschil in zat, maar wist niet wat het beste is. Heb je daar ook nog een soort sealing voor nodig? Of kan je een rubberen zo droog tussen kop en deksel monteren?
__________________
Caddy mk1 project |
#8
|
||||
|
||||
Gewoon droog monteren. En boutjes niet te vast. Ergens staat een hele lijst met aanhaalmomenten.
__________________
Golf MKI '76er Project. MKI '76 swallowtail project ,MKII 1.6TD '90 Daily, '05 CBR600RR Repsol EX MKI'83 GTI, '80 1.5aut, '91 cabbie MKII '84 TD , 85'tdi , 86'td , '86D '86 16v GTI Polo '00 6n2 GTI Mercedes SEC500 '87 Honda Civic '94 |
#9
|
||||
|
||||
__________________
Golf MKI '76er Project. MKI '76 swallowtail project ,MKII 1.6TD '90 Daily, '05 CBR600RR Repsol EX MKI'83 GTI, '80 1.5aut, '91 cabbie MKII '84 TD , 85'tdi , 86'td , '86D '86 16v GTI Polo '00 6n2 GTI Mercedes SEC500 '87 Honda Civic '94 |
#10
|
||||
|
||||
thnx! Weet genoeg Heb al nieuwe rubberen pakking besteld en als het goed is zijn donderdag alle spullen klaar bij de coater
__________________
Caddy mk1 project |
#11
|
||||
|
||||
Ik doe er wel een vingertje vloeibare pakking aan maar da's meer voor m'n eigen gemoedsrust...
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#12
|
|||
|
|||
Alleen even opletten met de verschillende kleppendeksel pakkingen.
Kurk/rubber hebben andere draadeindjes. |
#13
|
||||
|
||||
Klopt ja, dat zei hij ook ja. Moet dus goed komen.
__________________
Caddy mk1 project |