#1
|
|||
|
|||
Golf II GTD special verlagen, hoe ermee beginnen?
Goede avond heren
Zoals de ''titel'' het zegt ben ik van plan om m'n Special te verlagen met behulp van vaste verlagingsveren die ik nog heb liggen hier. Echter weet ik niet hoe ik er aan moet beginnen als het over veiligheid gaat. Als ik de voorste veren met demper, er af ga schroeven, heb ik dan een veerspanner nodig? En wat voor ene precies? Er bestaan zoveel, van goedkoop tot heel duur. Wil gewoon iets simpels dat niet te veel kost, want zo vaak ga je dat ding toch niet gebruiken... Hoe doen jullie dat? En kunnen jullie me een paar tips geven welke veerspanners ik kan gaan kopen? Dankje |
#2
|
||||
|
||||
Zonder verenspanner gaat t niet lukken.
De complete veerpoot demonteren, veer inspannen, moer losdraaien, nieuwe veer inspannen, moer vastdraaien en dan de complete poot weer monteren. Wel laten uitlijnen nadien. Last edited by Dokter D : 01-06-2014 at 00:48. |
#3
|
|||
|
|||
Heb ik dan zoiets als dit nodig? goedkope variant van iets in de 30€
Uitlijnen ging ik sowiezo doen http://www.datona.nl/media/catalog/...veerspanner.jpg |
#4
|
||||
|
||||
let op met goedkope varianten hé. als dat spul breek, ga je het niet meer navertellen.
ga ff naar een garage met u 2 veerpoten en vraag of ze die eraf halen. voor u kortere veren te monteren, ga je volgens mij al geen veerspanner meer nodig hebben
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#5
|
|||
|
|||
Ik zit nog te twijfelen welk verenspanner ik ga kopen, want dat is voor 1x per jaar aangezien ik ze per keurings vissite de originele er terug onder ga monteren
Wel jammer dat ik geen nieuws heb gehoord van de verzekering. Mijn Golf is een Februari 89er ( is dus 25 ) maar Mercator heeft geen seintje laten weten dat ik em als oldie kan verzekeren, want dat wil ik doen, dan ik ook direct een grotere uitlaat nemen zonder dempers , met al da gedoe hier in Belgie, damnit |
#6
|
||||
|
||||
verzekeringsfirma zal dit niet laten weten hoor.
je volgende belastingsbrief zal 32€ wegenbelasting worden ipv een 300€, dit gaat wel automatisch. verzekering zal gewoon doorlopen zoals je nu al hebt. zolang je die als daily verzekerd houd, zal dat ook niet veranderen. of je moet hem omkeuren naar O-plaat en dan kan je een specifieke oldtimerverzekering nemen. mijn is van 88 en nu al 2de jaar oldtimer, verzekering is nog altijd hetzelfde, keuring behoud ik als daily (is dan ook men daily auto). alleen geen tax meer
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#7
|
|||
|
|||
Echt? Ik hoop maar dat ik dan geen 300€ voorgeschoteld krijg in September want dan komt de belasting aan.
Alleen jammer van de keuring, want scheelt veel dingen mee als ik em bevoorbeeld keur voor verkoop, kofferklep gaat nie open, motorkap kun je niet dicht krijgen zonder het knopje naar binnen te duwen. ik hoop maar dat ze die knobbel niet krom slaan van de kap tegen het slot mechanisme, met de co2 test in Julli want de motorkap met kracht dichtslaan kunnen ze heel goed die apen , ofwel gaan ze weer zagen dat het afkeur is dat je motorkap niet tegoei dicht gaat, je weet maar nooit met die snobs hier ps; afstellen lukt niet, de motorkap scharnieren zijn stuk Last edited by Ilker : 01-06-2014 at 11:48. |
#8
|
||||
|
||||
eens die 25jaar is ga je automatisch over naar het belastingsvrije tarief van 32€. hoef je niks voor te doen.
moet je dat allemaal maar herstellen hé. de mijne is al eens afgekeurd geweest op het hendeltje van de bestuurderzetel. ik heb een 3deurs en die deur kon niet meer naar voor kantelen. boeide mij niet want had geen kinderen en de hond zit altijd vanachter. ik rijd ook zonder achterbank. was toch ferm afgekeurd ermee. zit nu een ander interieur in met zetels die wel naar voor kantelen
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Zo'n setje hebben wij ook. Gewoon goed opletten en geen gekke stunten uithalen dan komt t goed. |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Bedankt voor die tip zeg, nog maar één jaartje te gaan dan voor mij |
#11
|
|||
|
|||
Setje is inmiddels besteld
Jup haha de latere modellen worden eindelijk ook eens oldtimer. |
#12
|
||||
|
||||
maar ze verdwijnen wel snel uit het straatbeeld de laatste jaren.
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#13
|
|||
|
|||
Jammer genoeg wel, ik zie er niet meer veel in de omgeving waar ik meestal voorbij rij.
Ofwel worden we ''uitgelachen'' dat we met een mk2 rijden, ofwel belanden ze de schroot op. Heel jammer. |
#14
|
|||
|
|||
Beste,
Ik ben vandaag terug naar de herkeuring gegaan, de Golf is goed gekeurd Dacht ik even dat ik aan de verlaging kon beginnen, maar dat is gewoon te moeilijk voor mij! Toplager boven vooraan beetje los gedraaid, band afgehaald, daarna moer helemaal los gedraaid. Begon ik aan de 2 laatste bouten wat dicht bij het remsysteem zaten, maar die zitten muurvast! Moet ik ze met een luchtsleutel gaan laten uithalen bij een garage? |
#15
|
||||
|
||||
nee, gewoon je arm langer maken. weet niet wat voor gereedschap je allemaal hebt maar als je gewoon ringsleutel hebt met stuk pijp moet het wel lukken. of met een beetje lange wringijzer en dop
__________________
Golf MKI '76er Project. MKI '76 swallowtail project ,MKII 1.6TD '90 Daily, '05 CBR600RR Repsol EX MKI'83 GTI, '80 1.5aut, '91 cabbie MKII '84 TD , 85'tdi , 86'td , '86D '86 16v GTI Polo '00 6n2 GTI Mercedes SEC500 '87 Honda Civic '94 |
#16
|
|||
|
|||
Het is uit eindelijk gelukt! Heb de armkracht verlengd met een grote dikke stalen buis. Ging perfect, dankje voor de tip
Alvast een voorproefje op VASTE verlagingsset, de veren zijn rood, weet niet wat dat moet betekenen Ik vind de laagte perfect, als ik alleen ben schuurt er niks aan, maar eens ik een 2tal personen meepak, begint het aan te schuren bij verkeersdrempels. |
#17
|
||||
|
||||
t kan allemaal VEEEEL simpeler.
geloof mij, daar kunt ge VEEEL kracht mee zetten. heb er al geweten die sukkelden om een vijs los te maken, ik kom daar toe, neem 2 steeksleutels en ga op de grond onder de auto. ik hoor in de verste zeggen: "da hebben we al uren geprobeerd en we krijgen ze echt niet los". 5sec later ik weer recht: 'vijs is los'
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#18
|
||||
|
||||
Nog iets over die oldtimerkeuring: http://www.sbat.be/docs/V3-43.12-2014-03-N_0000.pdf
Officiële lijst met vereisten voor een oldtimerkeuring, misschien handig voor in de toekomst En daarin valt ook te lezen: een verlaging is toegestaan zolang er 11 centimeter bodemvrijheid blijft met de bestuurder in het voertuig. Er is een tolerantie van 2cm hierop. Auto mag niet verlaagd worden door originele veren in te korten door afslijpen, afbranden enz. Dus ik denk dat met je verlaging je hem nog steeds door die keuring zal krijgen! Gewoon effe meten van het laagste punt van de auto. |
#19
|
||||
|
||||
straf: overvloedige rookemissie afkeur bij oldtimer terwijl men dodge zo al 8jaar goedgekeurd wordt ermee (wel opmerking).
wel handige lijst, kan ik de escort gaan verlagen se. afslijpen of afbranden vering mag niet. maar de veerschotel onderaan losmaken en 5cm lager weer aan de poot lassen spreken ze niet van
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#20
|
||||
|
||||
komt denk omdat de meeste dat ook niet zullen verzinnen. Lijkt mij niet verstanding ook
__________________
Golf MKI '76er Project. MKI '76 swallowtail project ,MKII 1.6TD '90 Daily, '05 CBR600RR Repsol EX MKI'83 GTI, '80 1.5aut, '91 cabbie MKII '84 TD , 85'tdi , 86'td , '86D '86 16v GTI Polo '00 6n2 GTI Mercedes SEC500 '87 Honda Civic '94 |