#1
|
||||
|
||||
camber op MK5
Beste,
Heb sinds een week of 2-3 een mk5 gekocht die op 19 inch velgen ligt met een ET van 42, komen vanachter dus enkele millimeter uit mijn kasten en vanvoor zelfs een centimeter. Van voor zou ik mijn kasten 1,5cm willen laten uitrollen maar vanachter zou ik dit willen oplossen met camber. Is er op de golf 5 standaard vanachter camber te regelen? Zoja, hoe zit het met tire wear? Dit is namelijk een daily car en rijd er makkelijk 600km per week mee. mvg, Quinten Buyckx
__________________
Golf mk5 1.9 105TDI - DVX performance remap 143,8 pk / 328,7 Nm |
#2
|
||||
|
||||
Camber kun je bij een golf 5 zelf afstellen. http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_321.pdf op pagina 41 kun je zien hoe de camber wordt gewijzigd
Je slijtage zal vast wel iets toe nemen maar ligt er maar net aan hoeveel camber je hem extra geeft.
__________________
Golf Mk1 '82 1.6GLI Cabriolet - Project Golf MK5 2.0 16V TDI - Daily Golf Mk5 2.0 16V TDI 4Motion - Daily |
#3
|
||||
|
||||
Bedankt
Had mijn plaatselijke bandencentrale al gecontacteerd omdat ik wist dat zei dat wel konden maar die beweerden dat het onmogelijk was bij een golf 5. Weet u toevallig hoeveel graden aangeraden is om toch de banden slijtage niet te hard te versnellen ?
__________________
Golf mk5 1.9 105TDI - DVX performance remap 143,8 pk / 328,7 Nm |
#4
|
||||
|
||||
Over het aantal graden heb ik zelf niet echt een idee, de max is volgens mij 4 graden wat je kan stellen op deze manier. Er zullen vast wel andere op het forum zijn die hier antwoord op kunnen geven
__________________
Golf Mk1 '82 1.6GLI Cabriolet - Project Golf MK5 2.0 16V TDI - Daily Golf Mk5 2.0 16V TDI 4Motion - Daily |
#5
|
||||
|
||||
Hoe breed zijn je wielen dan wel niet? Met et42 zou hij niet zo ver mogen uitsteken
__________________
www.facebook.com/basetheone |
#6
|
||||
|
||||
men banden zijn 235/35/19 en velgen hebben een breedte van 9.5 of 9 denk ik
__________________
Golf mk5 1.9 105TDI - DVX performance remap 143,8 pk / 328,7 Nm |
#7
|
||||
|
||||
9,5 op de voorkant? Als ik je foto's uit het andere topic zie lijkt het me eerder 8 of 8,5. 8,5 et 45 met 225/35/19 is al aardig max op een mk5. Met verlagen komt het wel iets camber te staan en dus binnen de wielkuipen. Voor sowieso het schroefje uit de spatkuip halen ivm aanlopen.
__________________
Daily: Bmw f30 320d Fun: Porsche Boxster S |
#8
|
||||
|
||||
Geld het ook voor Jetta mk5 dat camber stellen??
__________________
jetta mkII 1.3 ---> 1.8 (gone) jetta mkV 2.0 fsi aut. (Daily) Old vw's don't die, they just get lower. |
#9
|
||||
|
||||
Jup, evenals de octavia, zelfde onderstel.
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#10
|
||||
|
||||
4 graden camber is achtelijk! haha.. heftige circuit auto rijd op 3.
1.0 is prima! en houd je je bandjes ook nog
__________________
Project Link Polo 6n Gti Circuit: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=95177 |
#11
|
||||
|
||||
ik heb 2 graden op de Octavia, meer dan zat idd
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|