|
|||
|
|||
golf 1 1.1 start niet of loopt slecht
hallo,
ik heb een probleem met mijn carburateur. als ik me auto wil starten dan loopt hij erg beroert. als ik vol gas geef reageert hij erg laat. nu moet hij afgesteld worden maar hij reageert nergens op. die 2 schroefjes aan de zei kant kan ik draaien wat ik wil. het klepje werkt wel en gaat gewoon open als ik hem start. verder is er al heel wat vervangen voor dat dit probleem kwam. de brandstofpomp mechanisch. de contactpuntjes. de rotor en verdelerkap. bougies en kabels. ik heb een solex 34 pic(t) 5 als carburateur. ik hoop dat iemand me kan helpen met dit probleem. groetjes nico |
|
||||
|
||||
volges mij ,,
moet je die 2 schroefjes eens helemaal dicht draaien dan 2 slagen open als basis .dan kun je hem afregelen .co en stationeer
|
|||
|
|||
Dat heb ik al meerdere malen geprobeerd. Ook me shoke werkt werkt niet. Als ik hem lopend krijg dan loopt hij erg beroert. Als ik hem dan wil afstellen met de kleine schroef gebeurd er helemaal niks. Als hij uitvalt krijg ik hem amper tot niet aan de praar.
|
|
|||
|
|||
Liep die wel goed voor je alles ging vervangen?
Ik verwacht eigenlijk dat je puntjes niet goed zijn gesteld of evt je ontsteking niet op tijd staat.
|
|||
|
|||
Hij liep top. Alleen opeens niet meer stationair toen hebben we de carburateur schoon gemaakt. Nu moet ik hem afstellen. Maar reageerr niet. Carburateur lekt niet en is goed alleen het afstellen lukt niet.
|
|
|||
|
|||
werkt je stationair/afslag klep nog wel? (Als je het contact aan doet, moet je een klik in je carb horen)
|
|||
|
|||
Ja klopt had ik geen spanning op aan het begin maar met draadje naar de plus werkt hij prima. Maar ook dan reageert hij niet. Slaat af als of hij ff geen bezine krijgt of ontsteking niet werkt. Alles van ontsteking is nieuw net als de brandstofpomp
|
|
|||
|
|||
Zal als ik tijd heb ff kijken wat er gebeurt als ik me ontsteking een klein stukje verander. Miss dat dat een beetje helpt.
|
|
|||
|
|||
Waar kom je vandaan? Misschien woont er iemand in de buurt die even kan meekijken.
|
|||
|
|||
Ik kom uit middenbeemster. Ligt vlakbij purmerend
|
|
||||
|
||||
Ik denk dat je het eerder moet zoeken in de richting van een gescheurde voetpakking van de carb.
Symptomen wijzen volgens mij allemaal naar dit... Als je het motortje aan de praat kunt krijgen, even de test doen met een klein beetje remreiniger op het voetrubber te spuiten en te horen of de motor lichtjes in toeren klimt en dan terugvalt. Zo ja, dan is het zeker de voetpakking die gescheurd is. Grtz!!