|
||||
|
||||
Golf 3 2.0 8v, 1995
Ik had deze advertentie al eerder gezet, maar ik zie hem nergens terug. Nog maar een keer en de kilometerstand erbij gezet .
Golf 3 uit 1995. Op zich is het een nette auto. met 218000km op de teller. Bij een vorige eigenaar is hij waarschijnlijk opnieuw gespoten en dat is netjes gedaan.De reden dat ik de auto verkoop is dat een 2 liter benzine motor niet de meest economische is voor woonwerkverkeer. Eind vorig jaar heb ik deze auto gekocht om de winter door te komen en dat is eigenlijk probleemloos gelukt. Er is in januari wel een nieuwe dynamo in gekomen. Al met al is dit een leuke auto, maar wel voor de hobyist. Daarmee bedoel ik niet dat het een wrak is dat met veel ducttape en tie-wraps bij elkaar gehouden moet worden, maar dat het in de basis een goede auto is die redelijk goedkoop door de keuring in juni te halen moet zijn, mits je zelf wat kunt sleutelen. De minpuntene einddemper is lek. Misschien is hij met gumgum nog gasdicht te maken, wat voldoende is voor de keuring, maar eigenlijk moet er wel een nieuwe onder (ongeveer 60 euro bij sommige webshops)De banden zijn ook wel wat ver heen. De achterbanden zijn gaan cuppen en maken herrie, vooral tussen de 40 en 80 km/u. Het zijn niet de goedkoopste in deze maat (15"/205), dus dat zet je 200 euro terug.Ik vermoed dat er een stuurkogel vervangen moet wordn. Er zit een 'klonk' rechts voor bij sturen over drempels en dergelijke. Verder wordt het tijd voor nieuwe olie en een filter. Tijdens de afgelopen 8000km heb ik iets meer dan een halve liter moeten bijvullen. Dat was al vrij snel, sindsdien is het niet meer nodig geweest. En de distributieriem komt er aan. De pluspuntenHet is een vrij kleine en lichte auto met een fors blok. Rijdt erg ontspannen, zeker op de snelweg. Het komt heel dicht in de buurt van een GTi uit die tijd maar met minder branie. Verder is alles netjes. Het zonnedak werkt electrisch, deuren sluiten netjes, interieur is erg netjes voor een 19 jaar oude auto. Het is tot nogtoe ook steeds starten en lopen geweest.Ik heb er ook onder gekeken en er is weinig roest te zien. Dus, wil je een auto waarvan je na wat moeite nog veel plezier van kunt hebben, dan is het deze. Als het onderhoud dat nodig is gedaan wordt, zou ik er zo mee op vakantie gaan. Al moet er dan nog wel een radio in Vraagprijs €400 Liefst contact opnemen via email.