Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 21-05-2014, 08:55
markhietbrink markhietbrink is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 291
Default Wiellager vervangen, welke heb ik nodig?

Goedendag,

Ik heb linksvoor mijn wiellager versleten,
nu zie ik op meerdere sites verschillende maten erbij staan .

Nu weet ik dus niet welke maten erop een een Golf MKII zitten van 28-09-1984, gaat om een 1.6 (55kw) EZ met een 3-traps automaat.

Eventueel iemand die hem voor me kan vervangen? Anders heb ik hier wel een garage in de buurt die ook eigen meegebrachte onderdelen er wel wil inzetten!

Gr Mark
Reply With Quote
  #2  
Old 21-05-2014, 12:50
Kevert's Avatar
Kevert Kevert is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 397
Default

Als je lager aan de voorzijde is versleten kun je dit zoiezo niet zelf thuis als je niet een perstafel hebt.
Dan kun je het net zo goed laten doen, je kunt wel bijvoorbeeld zelf je fusee er uit halen en dan er even mee langs een garage om de nieuwe lager erin te laten drukken.
Reply With Quote
  #3  
Old 21-05-2014, 20:48
markhietbrink markhietbrink is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 291
Default

Quote:
Originally Posted by Kevert
Als je lager aan de voorzijde is versleten kun je dit zoiezo niet zelf thuis als je niet een perstafel hebt.
Dan kun je het net zo goed laten doen, je kunt wel bijvoorbeeld zelf je fusee er uit halen en dan er even mee langs een garage om de nieuwe lager erin te laten drukken.


Is de fusee eruithalen veel werk?
Reply With Quote
  #4  
Old 21-05-2014, 21:29
Wouter42's Avatar
Wouter42 Wouter42 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 1,505
Default

Er moeten twee bouten uit je veerpoot, drie kleine boutjes aan de onderkant van je draagarm, en je stuurstang moet eruit. Zelf heb ik die er nog niet met fatsoen uit kunnen krijgen, maar daar zijn ook wel trucjes voor!
__________________
Daily: Jaguar XF 2.2D Sportbrake '15
Project: VW Golf 1.8t GTI '99
Reply With Quote
  #5  
Old 22-05-2014, 07:46
Kevert's Avatar
Kevert Kevert is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 397
Default

Fusee los halen is niet zo moeilijk , maar de stuurstang is makkelijk los te halen met een fuseevork.
Of met 3 hamers werk ook nog wel eens, houd je eentje tegen de achterzijde en met de ander op de voorzijde een paar tikken geven. Maar dit werkt niet altijd.
Reply With Quote
  #6  
Old 22-05-2014, 07:59
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Slaan op de houder van de stuurkogel mag, maar alleen in het verlengde van de arm...springt ie zo los...
Als je je lager "eruit last" dmv een dikke lasrups in de oude buitenschaal, dan kan je een goed afgekoeld lager (vriezer!) er zo weer in laten zakken
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #7  
Old 22-05-2014, 10:57
Kevert's Avatar
Kevert Kevert is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 397
Default

Ja inderdaad dat zou ook nog kunnen ja ! Toen ik nog bij de ns werkte moest ik ook bijvoorbeeld een keer lagers monteren voor een weekje maar dan om een as ipv ergens in , die werden dan heet gestookt (dus precies het omgekeerde).
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum