#1
|
|||
|
|||
Golf trekt naar links na nieuwe assen
Allen,
Vanmiddag heeft een vriend van me 2 "nieuwe" aandrijfassen gemonteerd op mn Golf. Alleen nu belde hij net dus op, het linker voorwiel staat scheef en hij trekt behoorlijk naar links. Ook moest hij "best wel spanning" zetten op de draagarm om alles te monteren.... Is deze as nu te lang, of is het gebruikelijk en moet 't ding gewoon uitgelijnd worden? |
#2
|
||||
|
||||
Het hangt er vanaf wat er los is geweest maar ik denk dat uitlijnen t probleem verhelpt.
|
#3
|
||||
|
||||
Als ie de boutjes onder in de draagarm losgehaald heeft ipv de kogel, dan staat alles nu waarschijnlijk anders
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#4
|
||||
|
||||
Idd wat heeft hij los gehad? En zeker weten golf 2 assen gebruikt ipv de langere golf 3 assen?
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? Last edited by tim_j : 06-05-2014 at 20:48. |
#5
|
|||
|
|||
als ie verder nix anders los gehaald heeft dan alleen de as zelf zal ie wel te lang zijn.
oude en ''nieuwe'' altijd naast ff elkaar leggen |
#6
|
||||
|
||||
als die dat probleem niet kan oplossen, dan zou ik daar dergelijke herstellingen NIET meer laten uitvoeren.
zowieso oud en nieuw controleren. voor zover ik weet bepaalt u aandrijfas toch de hoek van u wiel niet? u naaf zit vast aan de ophanging, de hoek wordt bepaald door je stuurhuis. tenzij hij de driehoek van de ophanging scheef heeft teruggestoken, of iets serieus verdraaid heeft, mag u wiel niet schever staan als ervoor en zeker niet scheeftrekken. als die as dan toch te lang is, heeft die nu serieus de boel onder spanning staan. snel losmaken of je kan je rubbers ook allemaal gaan vervangen
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Doe maar niet, de aandrijfas drijft het wiel aan, niks meer. (behalve wat Jaguar modellen waarbij de aandrijfas ook als draagarm fungeert)
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#8
|
|||
|
|||
Doe maar wat niet Audi1981?
Hij is net door Euromaster uitgelijnd en volgens de berichten rijdt alles weer zoals het moet.... Even afwachten dus! |
#9
|
||||
|
||||
Dat je aandrijfas ook je wielstand bepaald
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#10
|
|||
|
|||
Ow, topic vergeten!
Heb hem weggebracht en de as was toch echt te lang..... Bizar, maar toch. Hij rijdt nu weer goed! |
#11
|
||||
|
||||
Zelfde probleem gehad met een mk2 F&I, na verlaging liep alles prima, na nieuwe fusee kogels ging het mis, bleek ook de as een fractie te lang, opsluitring achter de buitenste homokineet weg gehaald en opgelost
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#12
|
||||
|
||||
Quote:
??? heb ik toch nooit geschreven? maar als je aandrijas TE LANG is, dan krijg je de naaf er niet goed meer over en zal een ander ophangingspunt niet meer op zijn plaats kunnen zitten (bv stuurstang die je verder moet uitdraaien zodat die weer in het gat past)
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Leg es uit dan, want misschien zit hier een Nederland - België mismatch...
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#14
|
||||
|
||||
daar staat dus dat u aandrijfas de hoek van u wiel NIET bepaald.
iets verder na deze regel stond er ook "u naaf zit vast aan de ophanging, de hoek wordt bepaald door je stuurhuis". daar staat dat je stuurhuis de hoek van je wiel regelt
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |