#1
|
|||
|
|||
Golf 1 cabriolet karmann 1.8 72kw
Hallo allemaal,
Zit met een vraagje Waar jullie mij mss wel kunnen bij helpen. Wil graag een golf 1 cabrio kopen en heb een mooie exemplaar te koop gezien en dit met de 1.8i 72kw motor in,de body is in heel goede staat het enigste wat me wat zorgen baart is dat de motor als hij koud staat een tikkend geluid geeft dat meegaand is met het toerental. Hij rijdt voor de rest wel goed en het getik verdwijnt eens de motor warm staat. Vraag me af of dit een groot probleem kan zijn,kunnen jullie me raad geven? Alvast bedankt! Steve |
#2
|
||||
|
||||
Als het een lichte tik is zou het een tikkende klep kunnen zijn, dat is niet zo'n probleem. Een zwaardere tik of meer bonkend geluid is wel zorgwekkend...
|
#3
|
|||
|
|||
Hey erik,
Alvast bedankt voor het antwoord! Het is een lichte tik en heb het gehoord tijdens de testrit,het geluid was na nog geen 5 minuten weg. Kan het te maken hebben met een olieprobleem dan? |
#4
|
||||
|
||||
Het is vast een klepstoter. Als je oliepeil goed is, kan het vervuiling of slijtage zijn.
Er zijn middeltjes om de boel te reinigen. Olie verversen wil ook nog wel eens helpen. Je kan ook de motor flushen om de boel schoon te spoelen. En anders andere stoters er in. Is niet zo heel veel werk. |
#5
|
|||
|
|||
Oh super,merci voor de info!
Zal'k dan zeker is moete bezien indien'k beslis hem te kopen,had wel wa schrik voor wa het kon zijn maar blijkbaar dus ni een onoverkomelijk probleem. Wa houd da juist in indien ze toch moeten vervangen worden?is da een dure grap? |
#6
|
||||
|
||||
Ik denk ook een klepstoter, Ik rij met een golf3 variant rond met 400.000km+ die ook de eerste vijf minuten tikt als ie koud is. Gaat vanzelf weer over als ie warm is. Als het te lang aanhoud, stoters vervangen
Stoters kosten voor een set ca €80,- en is schat ik een halve dag werk.
__________________
Mijn wagenpark Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk Last edited by Yellowbug : 28-04-2014 at 21:57. |
#7
|
|||
|
|||
Thanks mannen,
Ga het zeker in't oog houden en is informeren voor de klepstoters dan ;-) |
#8
|
||||
|
||||
Heeft er iemand ook een " how to" voor het vervangen klepstoters?
Groet, Arno
__________________
Golf cabrio mk1 85 Golf cabrio mk1 82 Ducati ss750 01 |
#9
|
||||
|
||||
Ik zou beginnen met eens kijken of het euvel op te lossen is door de kleppen te stellen, dat is het simpelste...
|
#10
|
||||
|
||||
als het hydraulische klepstoters zijn kan je dat stellen wel vergeten. De 1.8 72kw is de 2H motor met hydraulische stoters.
http://www.golfcabrio.com/viewtopic.php?f=2&t=16153
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Dit komt neer op het op tijd zetten van de motor en het in en uitbouwen van de nokkenas, thats it. Pak je de stoters er zo met een waterpomptang uit. Dus netjes kruiselings gelijkmatig aandraaien, je zal niet de eerste zijn met een extra stukje nokkenas...
__________________
Golf MK1 |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
|