![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Stomme vraag wellicht maar werkt normaal de MFA functie van een golf 1 al op contact of pas als de motor loopt?
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 |
#2
|
|||
|
|||
![]() Volgens mij al op kontakt maar dat moet ik evt nog kijken
|
#3
|
||||
|
||||
![]() bij een golf 2 wel, dus een golf 1 vast ook wel.
![]()
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#4
|
||||
|
||||
![]() op contact...
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Ok MFA werkt bij mij niet.
Ik heb twee tellerunits afkomstig van een cabrio 2H. Bij beide werkt het klokje wel maar kan niet door het display bladeren met de MFA knop. Ik heb de MFA hendel (ook afkomstig van een 2H doorgemeten en krijg een piep tussen massa en mode. Ik heb van een donor 2H dashboard kabelboom het mfa gedeelte overgezet op mijn dashboard kabelboom '82. Hier zal ik ergens de mist in zijn gegaan. Het betreft een 4 pins stekker, 2 pins stekker en twee toevoegingen aan de 14 pins stekker. De twee pins stekker werd met een andere kabelboom samengevoegd zag ik geen idee waar het heen gaat. Dit topic is wel interessant maar geeft niet echt antwoord. Daarnaast weet ik niet of Ron21 (beste kerel) nog bezig is met vw's. http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=21788
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 |
#6
|
||||
|
||||
![]() mooie artikelen:
http://www.golf1wiki.de/index.php/M...tine_reparieren http://www.golf1wiki.de/index.php/MFA_Problembehebung
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 Last edited by yuli : 22-04-2014 at 15:51. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Ik heb hetzelfde probleem dat ik niet kan bladeren terwijl de knop voor het MFA wel goed is. Heb jij het al opgelost?
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Nee, ik was er gisteren nog niet aan toegekomen.
Ik begrijp wel dat het ook elektrisch op kan zijn. Maar ja in mijn geval heb ik meerdere tellerhuizen en zal wel heel onwaarschijnlijk zijn dat ze allemaal kapot zouden zijn. Ik ga vanavond die rollmode test proberen. Dus op de blauwe draad zelf aan de massa te leggen. En dan met een stukje draad vanuit een massa de witte draad kortstondig aantikken; Test 1: Rollmode testen Den Pin an dem das weiße Kabel abgeht kurz mit Hilfe des Drahtes auf Masse legen. Mit jedem Antippen der Masse muss die MFA nun eine Funktion weiter springen.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 |
#9
|
||||
|
||||
![]() Irrirant overigens dat die schema's net niet leesbaar zijn.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 |
#10
|
||||
|
||||
![]() Er zit geen leven in. Alles werkt behalve de mfa (klokje doet het wel). De witte draad zit op pin 8 van de 14 polige stekker. De bruin/witte draad (blauwe draad van de hendel) zit aan massa en op pin 2 van de 14 polige stekker.
Als ik kortstondig de witte draad aan massa tip gebeurd er niets. Alle pennetjes van de 14 polige stekker maken contact op de folie. Andere teller unit proberen?
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 |
#11
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Lijkt me de beste optie.
__________________
Daily: Jaguar XF 2.2D Sportbrake '15 Project: VW Golf 1.8t GTI '99 |
#12
|
||||
|
||||
![]() Ik heb een werkende MFA nu. Je kan de printplaat zelf solderen, ik weet nu hoe. Overigens heb ik hier geen geduld voor en mis de fijne motoriek dus dat heb ik mijn vriendin laten doen in ruil voor een kop warme chocolade melk
![]() Er zijn 3 elko's en 4 transistoren (volgens die Duitse handleiding) vervangen maar er zitten in werkelijkheid 5 transistoren op het bordje. De weerstanden waren bij mij allemaal goed dat is in het geval dat in iedergeval het klokje het wel doet. A. 2 Elkos van 100uf ik had ze van 85 graden maar ze zijn er tot 105 graden B. 1 Elko van 10uF ik had ze van 85 graden maar ze zijn er tot 105 graden C. 2 Transistoren van het type BC556B D. 2 Transistoren type BC546B Dus of van C of van D zitten er dus 3, voor de zekerheid dus van beide 3 inkopen. Materiaalkosten is maar een paar euro
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 |
#13
|
|||
|
|||
![]() Je hebt dat volgens die Duitse site gedaan? Ga ik ook FF proberen ik heb hier drie van die tellerbakken liggen. Kunnen deze defecte componenten ook een verkeerde waarde geven? Bij mij geeft de sensor de juiste waarde maar de Dash niet...
|
#14
|
||||
|
||||
![]() hoi,
goed dat ik eindelijk eens wat actievelingen hoor die er mee bezig zijn, heb dat probleem ook gedeeltelijk, buitentemp staat op -31 klok doet t wel en olie temp ook bij mij, ook al eens aan t wisselen geweest met klokken,maar zit volgens mij in het printgedeelte waar je klok inzit,en je moet goed opletten of je vdo of motometer hebt,denk nl niet dat het aan de printbanen ligt..... ![]() ![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]() Ja via die duitse site maar wijst eigenlijk vanzelf. Mogelijk dat het de waarden ook beinvloed als je zaken gaat vervangen maar zover heb ik het niet bekeken. Mijn probleem was wel klok maar de rest deed het niet.
Uitelkaarhalen is makkelijk maar rustig de tijd nemen, voorzichtig zijn met de printbaan folie. Buitentemp was bij mij in de garage 14 graden terwijl ik denk dat het er zeker 18 graden is. De vraag is hoe nauwkeurig het zowiezo allemaal is natuurlijk... Als je gaat solderen is het wel fijn om de juiste spullen hebben; - kleine punt soldeertang - die soldeerslurp draad - zo'n vaccuum pen is ook handig om de gaatjes vrij te maken Niet te lang op 1 plek want je beschadigd de boel anders
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 |