|
|
Thread Tools | Search this Thread |
#1
|
|||
|
|||
VW GOLF 3, 1.9 DIESEL BJ1997 VALT STIL op de zotste momenten !!!!TEN EINDE RAAD!!!!
Hey mannen!
Ik hoop dat julie zo'n "freaks" zijn zoals me is verteld geweest.. "ga eens op dat forum kijken , die mannen lossen ALLES op" dus op hoop van zege... Ik val dus stil met mijn golf 3:, motor:1.9Diesel -Kilometerstand= 133.000 -Bouwjaar= 1997 -Motor= 1.9L Diesel Dit gebeurd op de meest uiteenlopende momenten (maar niet als ik thuis vertrek dus als hem koud staat). traag rijdend , snel rijden , recht stuk , in bochten , opschakelend , afschakelend , voor de lichten dus in "ralenti" als ik wil vertrekken... De histoire: ik heb hem gekocht van een jongedame (19j) de eerste 2-3 dagen geen probleem, al kan ik mij niet herinneren hoe vaak of hoe ver ik toen ben gereden, na enkele dagen ben ik dus de eerste keer stilgevallen op de autosnelweg, ik reed toen +-110 op den eersten band, (ik rijd dus zoals nen bompa met de wagen omdat ik klein beetje zot ben geworden op da auto'ke in die heel korte tijd wil hem zeker ni verliezen) dan ben ik kunnen doorrijden tot op de eerst volgende afrit en daaar viel hij weer stil.ik kon niet onmiddelijk terug starten dus heb ik even gewacht (15-20 minuten) daarna startte hij weer probleemloos tot thuis (3 kilometer verder) en viel weer stil.heb hem de nacht laten staan en de volgende dag zonder problemen gestart, 5 tal kilometer gereden en terug stilgevallen voor de lichten... aan de kant geduwd..2 minuten gewacht en terug verder gereden.. Het komt er dus op neer: Auto start koud perfect , maar ik kan er maar maximum 8-10 kilometer mee rijden en dan KAN het zijn dat hij opeens stilvalt (of ook niet) , het is eigelijk wanneer "hij goesting heeft" Na enkele dagen was ik dit zo beu en heb de verkoopster gebeld, deze viel uit de lucht en had dit nog nooit voorgehad... de dagen erna hetzelfde probleem stilvallen op de zotste momenten.. Ik heb dan Volkswagen garage opgebeld van waar hij kwam. Zij wisten mij te vertellen dat het probleem gekend was en dat de jongedame in kwestie dus degelijk WEL met dit probleem was langsgekomen De garage heeft me toen verteld dat ze het probleem toen niet gevonden hadden, de auto had daar zelf een nacht gestaan om hem koud te kunnen starten enz,enz.. Zij (garage Jennes,machelen) vertellen me eigenlijk gewoon ,"meneer , het is geen avans om ermee langs te komen , wij vinden het probleem niet" Kan er mij iemand aub helpen!!!! ik heb al 100den "oplossingen"gehoord: *Massakabel *Contactblokje *Hallgever *Bobine *ECU *Ander relais? *Brandstofpomp *Opvoerpomp *.. Ik ben eerlijk gezegd niet in staat om dit allemaal zelf uit te zoeken (beetje een leek) ik ben echt genen uil en ook niet zo onhandig maar van auto-mekaniek ken ik eigelijk ni zo veel... WIE KAN ME HELPEN (eventueel tegen betaling , maakt me niet uit) AUB ik ben TEN EINDE RAAD!!! en wil echt deze auto niet kwijt. Als ik het niet opgelost krijg ben ik wel genoodzaakt om hem weg te doen met spijt in het hart.. ik kan me niet veroorloven om met deze wagen te blijven rijden , ik heb een zoontje van 3 jaar en ga al eens graag naar de zee ed.. PLS PLS PLS PLS Grtz Sven Last edited by SvenSmetje : 14-04-2014 at 10:46. |
#2
|
|||
|
|||
Zeef (soort filter) in brandstoftank verstopt door vuiligheid.
Zwart rond deksel(3 parkers)onder kofferbakmat even eraf, grote zwarte ring losdraaien, element er uit liften zeefje zit aan onderkant daarvan. Deze schoonmaken. |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Dat is al iets wat ik inderdaad zelf kan doen Dus zal dit morgen eens doen, ben benieuwd.. Bedznkt voor de reply inieder ge al , hou je op de hoogte of dit heeft geholpen grtz Sven |
#4
|
|||
|
|||
Dit kun je zelf eerst ook nog testen:
Brandstoftank wil ook wel vacuum trekken, met de tankdop eraf een blokje rijden. Slaat hij dan niet meer af is je tankontluchting verstopt! |
#5
|
||||
|
||||
Ja idd de filters eens trekken en alle slangen e.d. Op scheuren nalopen
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#6
|
|||
|
|||
Vervang het brandstoffilter onder de motorkap eerst maar eens. Heb dit al veel vaker mee gemaakt met deze klacht van uitvallen. Zelfs al na 20.000 km van vervangen brandstoffilter.
De biodiesel vandaag de dag is van zeer slechte kwaliteit
__________________
GR. DENNIS |
#7
|
|||
|
|||
Dit probleem heb ik ook voorgehad op een 1.6D,
brandstoffilter vervangen helpt ook wel eens. Momenteel heb ik een 1.6TD en die brandstoffilter is al 35000km oud. Nog steeds geen problemen voorgehad.. En wat bedoel je met biodiesel? dieselkwaliteit? Ik tank altijd bij Esso of Lukoil, of zelfs bij Oeral(een van de slechtste dus). Nooit probleme gehad. |
#8
|
|||
|
|||
Er worden vandaag de dag zoveel toevoegingen in de dieselbrandstof gedaan i.v.m uitstoot e.d waardoor de kwaliteit sterk achteruit loopt.
Rij je heel weinig met diesel dan gaat het op den duur vlokken waardoor hij niet lekker meer loopt. Vooral onder het vriespunt willen ze wel eens dienst weigeren
__________________
GR. DENNIS |
#9
|
||||
|
||||
Opzich een duidelijk verhaal maar wat is er nu echt allemaal aan gedaan? Je zegt namelijk dat honderden oplossingen hebt gehoord maar wat weet je zeker wat is gebeurd? Dus wat heb je echt laten vervangen en wat heb jezelf gedaan?
Dit lijkt mij bijvoorbeeld een storende bobine geeft ook als brandstofopvoer problemen soort gelijke kwalen. Daarnaast is dit VW kwaal nummer 1 en is niet te meten en laat soms een foutieve spoor van andere foutmeldingen achter. De forumleden posten zaken naar ervaringen (net als ik) dan komen sommige klachten komen dus overeen met jou omschrijving en krijg je meerdere richtingen. Niet altijd de juiste.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Het lijkt me niet direct de bobine te zijn aangezien de topicstarter aangeeft dat het om een diesel gaat... Wel goed idee om eens een onderscheid te maken tussen op welke oorzaken al "gegokt" is en welke delen effectief al vervangen zijn. Ik zou ook beginnen met het complete brandstofsysteem na te lopen (filter, zeef, leidingen,...) Een zuiver en onderhouden systeem is de basis, dan pas zoek je fouten...
__________________
***Proud member of VAG_Konzept*** ***Bags Are For Groceries !!!*** ***People hate mk3's, that's why we love them *** ...als Kind mal in die Ölwanne gefallen... |
#11
|
||||
|
||||
laat ik nou ooit precies zoiets gehad hebben met een Golf 1 Turbo diesel..
ik heb me toen helemaal gek gezocht..jammer genoeg bestond internet nog niet.. dus moest ik er zelf achterkomen achter af na alles zowat geprobeerd te hebben bleek inderdaad de ontluchting van de tank niet goed ... in mijn geval was een andere tankdop waarvan het gaatje wel open was ,genoeg om alle ellende op te lossen.. geen beluchting in de tank -> geen diesel bij de moter begin het eerst daar maar eens te zoeken eer je brandstofpompen en filters gaat vervangen en alles |
#12
|
|||
|
|||
Ik heb zo'n blokje 1Y in mijn T3 busje gezet en na de eerste 150 km begon het ook.
Er zaten best veel luchtbellen in mijn (doorzichtige) brandstofleiding bij stationair draaien. Ik heb een nieuw brandstoffilter er op gezet en kwaal was weg. Dus of je nou hard of zacht rijdt als je van toeren terug komt naar stationair en hij slaat af, én je hebt luchtbelletjes in je leiding (als je dat kan zien) is het zeker je filter. Koud doet hij het idd IETS beter had ik gemerkt, waarom?,,,geen idee. |