Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 13-02-2004, 12:17
SplitBien's Avatar
SplitBien SplitBien is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,741
Default G60 houdt in met regen!!!

HELP!! Mijn g60 rijdt echt zwaar kl*te als het regent!!
In de 1ste,2de en 3de versnelling valt het nog wel mee
maar zodra ik hem in z'n 4 of in z'n 5 zet dan begint hij in te houden
en rijdt hij zoals een gewoon 8v'tje......
Hij maakt dan ook bijna geen uitlaat geluid meer, die hoor je alleen
nog maar zacht brommen......
Hij doet het in vlagen, soms dan pakt hij hem weer goed op en schiet
hij er weer als een raket vandoor.......
Heb al gedacht aan de multi riem maar die is nieuw............
Kan het misschien vocht zijn dat onder de verdeelkap komt??? Of
een kapotte bougiekabel waar vocht op komt??
Heeft iemand dit vaker mee gemaakt met een G60 of weet iemand wat
dit zou kunnen zijn?? Wordt er helemaal gek van!!
Reply With Quote
  #2  
Old 13-02-2004, 12:56
kees kng60 kees kng60 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 34
Default

Ga er maar vanuit dat het toch je multiriem is en al helemaal als je met een kleinere poelie rijdt. Ik heb er zelf ook al een helepoos last van gehad dat met regen mijn auto dus totaal niet vooruit wou. Toen heb ik een nieuwe multiriem gehaald en het probleem bleef gewoon (wel ietsje minder), daarna heb ik een wat kortere multiriem (+- 2cm korter en gewoon bij de dealer verkrijgbaar) gehaald en nu is dan eindelijk het probleem voorbij.
Reply With Quote
  #3  
Old 13-02-2004, 12:56
pirelli's Avatar
pirelli pirelli is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,334
Send a message via AIM to pirelli
Default

kan iets met de onsteking zijn heb ik ook met de auto gehad. krijgt ie lekspanning. en loopt ie zwaar beroerd.
__________________
Like @ G-60 !
Reply With Quote
  #4  
Old 13-02-2004, 13:00
SplitBien's Avatar
SplitBien SplitBien is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,741
Default

Het punt is dat ik als ik vol gas geef, soms een hoge piep hoor (klinkt als een door slippende snaar) en dan loopt hij weer perfect!! :?
Reply With Quote
  #5  
Old 13-02-2004, 13:05
SplitBien's Avatar
SplitBien SplitBien is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,741
Default

Quote:
Originally Posted by kees kng60
Ga er maar vanuit dat het toch je multiriem is en al helemaal als je met een kleinere poelie rijdt. Ik heb er zelf ook al een helepoos last van gehad dat met regen mijn auto dus totaal niet vooruit wou. Toen heb ik een nieuwe multiriem gehaald en het probleem bleef gewoon (wel ietsje minder), daarna heb ik een wat kortere multiriem (+- 2cm korter en gewoon bij de dealer verkrijgbaar) gehaald en nu is dan eindelijk het probleem voorbij.


Denk dat ik die sowieso ff ga halen en laat vervangen, kijken wat het verschil is!!!!
Reply With Quote
  #6  
Old 13-02-2004, 13:14
Jeroentjuh's Avatar
Jeroentjuh Jeroentjuh is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 652
Default

Slippende multiriem!
Reply With Quote
  #7  
Old 13-02-2004, 13:17
SplitBien's Avatar
SplitBien SplitBien is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,741
Default

Okee dan! Nou dan weet ik wat me te doen staat, weer een nieuwe multi riem maar dan een kortere.....
Reply With Quote
  #8  
Old 13-02-2004, 16:16
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,483
Default

In ieder geval niet iets in de richting van ontsteking en kabels ofzo, want dan maakt t niet uit in welke versnelling je zit. Ik ben 3 weken lang 'geteistert' door mij VR6 bougies kabels en uiteindelijk DIS ontsteking vervangen. Ik had last van schokken en stoten
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor
Golf 1 1.3 Carburateurs
Golf Rallye
Dailys:
Phaeton W12 & T5GP California
Reply With Quote
  #9  
Old 13-02-2004, 16:38
SplitBien's Avatar
SplitBien SplitBien is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,741
Default

Ik heb wel eens last van schokken als ik hemuit laat rollen, maar dat doet hij meestal in de 2de versnelling bij een kilometertje of 40, laat je alle pedalen los en dan schokt hij als de pest! Ach ja, die auto zit nou eenmaal niet meer zo jofel in elkaar....
Reply With Quote
  #10  
Old 13-02-2004, 16:39
SplitBien's Avatar
SplitBien SplitBien is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,741
Default

Maar hij gaat (met droog weer dan) zo hard als een raket!!!!
Dat is dus 1 grote schrale troost!
Reply With Quote
  #11  
Old 13-02-2004, 18:10
Jeroentjuh's Avatar
Jeroentjuh Jeroentjuh is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 652
Default

Kijk dan voor de zekerheid ook ff de bougiekabels enzo na, mischien zijn ze beide wel gewoon slecht. Ff met de plantenspuit onder de kap...
Reply With Quote
  #12  
Old 13-02-2004, 18:33
niels_g60-power's Avatar
niels_g60-power niels_g60-power is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,131
Default

vervang ook de multieriem spanner dat heb ik ook gehad dat de mijn inhield. Ik rij ook met een kleine pouly enz. Ik had toen de riem en de spanner met dat schokbrekertje vervangen en toen was het probleem weg. Er komt gewoon een tijd dat die spanner de riem niet meer op de juiste spanning kan houden en dus door gaat slippen. Ik kon ook merken toen ik de oude er af had dat de nieuwe veel stugger en en dus veel moelijker in de drukken was. Daar was wel moeite voor nodig tewijl je de oude heel gemakkelijkk in kon drukken. Ik zou dit eens proberen als ik jou was.
__________________
Gokken is Slecht! Wedden?!!
Reply With Quote
  #13  
Old 13-02-2004, 18:53
Jeroentjuh's Avatar
Jeroentjuh Jeroentjuh is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 652
Default

Eerst een kortere riem proberen hoor, spanner kan altijd nog..
Reply With Quote
  #14  
Old 13-02-2004, 19:40
niels_g60-power's Avatar
niels_g60-power niels_g60-power is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,131
Default

zo'n spanner is niet zo duur en als je de riem toch gaat vervangen zou ik de spanner gelijk meenemen.
__________________
Gokken is Slecht! Wedden?!!
Reply With Quote
  #15  
Old 13-02-2004, 19:51
GTD Special's Avatar
GTD Special GTD Special is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 448
Default

Quote:
Originally Posted by SABINE_G60
Ik heb wel eens last van schokken als ik hemuit laat rollen, maar dat doet hij meestal in de 2de versnelling bij een kilometertje of 40, laat je alle pedalen los en dan schokt hij als de pest! Ach ja, die auto zit nou eenmaal niet meer zo jofel in elkaar....
Dit heb ik zelfs met m'n diesel. Als die koud is en laat 'm in de 2e versnelling constant +/- 40 km/h rijden dan kan het wel eens zijn dat die gaat schokken, dan moet je echt in eens meer gasgeven of helemaal van het gas af, anders wordt het alleen maar erger! Ik vind het wel raar dat dit ook bij m'n diesel voorkomt...(of is dit niet raar?) :?

O ja dit heeft trouwens geen r*k te maken of het nu regent of dat het droog is...
__________________
Golf mkII ´91 GT Turbo Diesel Intercooler
VW Golf Diesel site
Reply With Quote
  #16  
Old 13-02-2004, 20:17
MelG60 MelG60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,449
Default

Als je een kleine poelie steekt <73 moet je een kortere riem steken, als je origineel rijd heeft het geen zin. Als je een slippende multiriem hebt kan je dat zien op je drukmeter (of zelfs op de mfa als je er geen hebt) Onsteking verversen kan zowieso geen kwaad als het er al een tijdje opzit, een G60 is ook heel afstellingsgevoelig.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk
1989 Golf 20v turbo 4motion
1990 Golf GTI G60
1990 Golf GTI 16vG60
1991 Golf GTI G60
1991 Golf GTI Edition one G60
1983 Golf GTI 16vG60
1983 Golf GTI G60
2000 Audi S3
Reply With Quote
  #17  
Old 13-02-2004, 20:36
schrauber schrauber is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 75
Default

ik heb dat zelfde probleem gehad met mijn g60

veel gezocht en vervangen


uiteindelijk was het de chip

heb die vervangen en het probleem was voorbij
Reply With Quote
  #18  
Old 13-02-2004, 22:20
MelG60 MelG60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,449
Default

Dat kan. Het kom alleen niet veel voor.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk
1989 Golf 20v turbo 4motion
1990 Golf GTI G60
1990 Golf GTI 16vG60
1991 Golf GTI G60
1991 Golf GTI Edition one G60
1983 Golf GTI 16vG60
1983 Golf GTI G60
2000 Audi S3
Reply With Quote
  #19  
Old 16-02-2004, 11:51
SplitBien's Avatar
SplitBien SplitBien is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,741
Default

Kijk aan zulke info heb ik wat!! Bedankt voor de reactie's, ik weet nu waar ik ff op moet letten, eerst maar eens even een nieuwe multi riem halen , een kortere en de spanner vervangen, als we toch bezig zijn doen we het gelijk goed natuurlijk!
BEDANKT!!
Reply With Quote
  #20  
Old 16-02-2004, 15:49
MelG60 MelG60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,449
Default

Ik neem aan dat je naar de poeliemaat hebt gekeken?
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk
1989 Golf 20v turbo 4motion
1990 Golf GTI G60
1990 Golf GTI 16vG60
1991 Golf GTI G60
1991 Golf GTI Edition one G60
1983 Golf GTI 16vG60
1983 Golf GTI G60
2000 Audi S3
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum