|
|||
|
|||
Luchtfilters op Weber DCOE
Mijn huidige Solex carbs gaan eraf en er gaan Webers op. Nu heb ik de Webers hier liggen maar verder nog geen luchtfilter o.i.d. Ik heb net even lopen zoeken maar ik zie echt door de bomen het bos niet meer. Wat heb ik nu precies nodig? Zijn kelken noodzakelijk of zijn er ook kits die rechtstreeks op de carbs geschroefd kan worden?
Iemand die hier ervaring mee heeft en mij hierin kan adviseren? |
|
||||
|
||||
Het mooiste zijn kelken met daaroverheen een filter. Dus 2 kelken onder 1 filter.
|
|||
|
|||
Quote:
Zal eens zoeken hiernaar.. de ruimte is echter beperkt in mijn motorruimte. |
|
||||
|
||||
kelken zijn wel nodig je hebt een beter airflow ... hoe langer de kelken hoe meer koppel ( maar dat gaat ook geen 50nm schelen )
golf 1/scirocco is inderdaad beperkt van plaats . kdacht dat kelken van 6cm maximaal is maar dan past er geen filter meer over
|
||||
|
||||
Als je lange kelken kan monteren, dan kom je op filtersokken uit. Ipv de gewone filters.
|
|
|||
|
|||
Kelken dus noodzakelijk of kan er ook alleen een filter voor?
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Hmmmz, dan moet ik eens gaan kijken naar de kortst mogelijke kelken, volgens mij zijn die 4 cm?
|
|
||||
|
||||
de korste insteekkelken zijn 16 mm lang
http://rpower.be/index.php?page=sho...uemart&Itemid=2 opschroefkelken daar zijn de korste 14mm http://rpower.be/index.php?page=sho...uemart&Itemid=2
|
|||
|
|||
Dank allen, we gaan ermee aan de slag.
|
|
||||
|
||||
Ik heb nog een setje ongebruikte Pipercross sokken liggen voor 40-er Webers, als je daar interesse in hebt moet je maar een PM sturen.
Het zijn deze, maar dan met rode band (C1153); |
|
|||
|
|||
Op mijn mk1 met webers heb ik k&n filters van 54mm dik in combinatie met 26mm kelken.
Er is nog een ruime cm ruimte over tussen schutbord en filter op het krapste stukje. Voordat ik met deze setup ben gaan rijden, reed ik met pipercross filtersocks en pipercross kelken, hiermee heb ik een jaar lang dagelijks gereden maar kwam tijdens het reinigen van de filters erachter dat de coating op de kelken aan het los laten was en al gedeeltes ervan door de motor waren aangezogen.. |