![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Ik ben geen automonteur, maar wel een liefhebber, zoals meer mensen hier op het forum. vandaar dat ik nog wat vragen heb. Vandaag heb ik de kachelunit uit elkaar gehaald met de verdamper. Er zit op veel plaatsen een soort afdichtingskit in de naden. Wat is dit en wat adviseer jij?
![]() ![]() Kan ik het vergane foam wat op de onderstaande foto afgebeeld wordt vervangen met tochtstrip of zou je iets anders adviseren? ![]() ![]() Hier en daar zijn er ook wat clips afgebroken. Is er een alternatief hiervoor? Wat zou jij doen? ![]() De verdamper is al eens eerder vervangen door een garage. Ik kom er nu achter dat het veel lijkt op pruts werk ondanks de prijs van toen FL 1500,- ![]() ![]()
__________________
VW GOLF G60 AIRCO |
#2
|
||||
|
||||
![]() Die kit is in iedergeval niet origineel. Bij mij heb ik het niet gezien.
Het foam is mischien wel te bestellen bij de dealer of op de sloop uit een golf 3 oid.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#3
|
||||
|
||||
![]() Kit zit er denk ik op omdat de clips afgebroken zijn, gebeurd vaker, maar is idd niet origineel. volgens mij zijn er van 3M van die foam matten.....
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#4
|
||||
|
||||
![]() Je hebt inderdaad van die foam repen, ik kwam ze laatst ook tegen toen ik de kachel uit mijn scirocco reviseerde, perfect spul. Ik heb alleen geen idee waar het vandaan komt, want het lag al langer dan even in de kast...
Bij een mk1 zit er waar bij jou de kit zit, een rubberen band. Is dat niet te gebruiken? |
#6
|
||||
|
||||
![]() Ik kom er even op terug.
bij mij zit er op de naden ook een dun laagje kit. Ben airco aan het inbouwen maar zet de airco van een golf3 erin. Eerst het aircohuis om naar R134a met een golf 3 verdamper, bij het verwijderen van de 2 helften zag ik overal wat kit zitten. Is wel wijs om het weer aan te brengen dacht ik.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#7
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Bedankt voor je reactie! Wat voor soort kit wordt hiervoor gebruikt dan? Als ik een mieuwe verdamper koop, is deze toch automatisch geschikt voor R134a? Hoe kan ik het makkelijkst testen ( zonder inbouw ) of een gebruikte verdamper nog goed is? Of evt lekt?
__________________
VW GOLF G60 AIRCO |
#8
|
||||
|
||||
![]() Ik denk afpersen. Weet niet of lucht te "dik" is hiervoor. Ik heb de zwarte kit gebruikt van Wynns "Instant Gasket". als die uitgehard is, is het vrij zacht rubber, wat weer makkelijk is met eventueel loshalen in de toekomst.
Het verschil in golf2 en golf3 verdampers zijn de aansluitingen. golf is met schroefdraad en een nippel. Een golf3 aansluiting steek je er zo in en dan met een borgplaatje erachter. Kwa vulmiddel zal een nieuwe golf2 verdamper ook gewoon werken met R134a. Het punt is dat de rubber ringen en de leidingen zeer waarschijnlijk gaan lekken omdat r134a fijner is dan R12. maar, je zegt dat jouw auto in het verleden al is omgebouwd naar R134a neem ik aan. (In welk jaar was dat? rond 1995 werdt het oude R12 verboden) Dan zal een nieuwe golf2 verdamper gewoon goed werken. nieuwe ringen erop en het werkt. links Golf 2 rechts Passat/golf3: ![]()
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? Last edited by tim_j : 17-03-2014 at 20:25. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Bedankt voor je toelichting. Ik heb het nog nagekeken, de verdamper én de pomp zijn in 1998 - 1999 vervangen. Dus het is aan te nemen dat beiden geschikt zijn voor de R134A of R437a.
Als je toevallig nog een goede verdamper over hebt voor MK2, houdt ik me aanbevolen ![]()
__________________
VW GOLF G60 AIRCO Last edited by ViperCat : 18-03-2014 at 17:09. |
#10
|
||||
|
||||
![]() In 98/99 was het R134A. in 2008 of 2012 is er weer een ander middel op de markt dat de 'standaard' moet worden of al is.
Persoonlijk zou ik een nieuwe verdamper monteren tenzei je een gebruikte kan scoren die 100% zeker weten goed is. Degene die ik nu over heb kan ik niks voor garanderen. Punt is dat je pas weet of die lek is, wanneer je de verdamper helemaal ingebouwd hebt en vervolgens laat afpersen/vullen. Beetje jammer als de vervangede verdamper ook lek is. Op ebay.de zie ik ze ook voor 72 euro. van het merk NRF, wat volgens mij wel prima is. Maar of ze verzenden naar NL en wat het kost zou je aan de verkoper moeten vragen. http://www.ebay.de/sch/i.html?_odkw...ampfer&_sacat=0
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |