#1
|
||||
|
||||
Hrc Vcds Vagcom vraagje,
Wil me hoofdremcilinder vervangen van mijn golf 4 1.8t welke is uitgerust met abs. Nu zie ik in de manual staan dat je de abs klep o.i.d. moet openstellen en al. Op internet wel even gezocht maar niemand die hier overpraat. Is het zo te vervangen zonder de auto aan de pc te hangen of...?
Iemand die mij hier iets over kan vertellen? Greetz. |
#3
|
|||
|
|||
HRC kan je zo vervangen , is gewoon een mechanisch onderdeel.
Enkelt bij het vervangen van de abs pomp heb je vcds nodig om de oude codering erin te zetten. Wel bij het ontluchten van je remmen straks contact aanhouden ivm de druk in je abs systeem. |
#4
|
||||
|
||||
Top, dank voor de reactie.
Ontluchten zal wel het mooist gaan met zo'n overdruksysteempje neem ik aan. Even kijken of dat bij de locale gereedschapleverancier in het assortiment zit. Na montage beginnen met ontluchten op het verste punt was het meende ik toch? RA dan LA dan RV dan LV |
#5
|
|||
|
|||
Klopt de volgorde , maar je kan het ook zelf maken .
Flesje , gat in de dop en daar een slang in doen . Slang op de nippel zetten en opendraaien ( contact aan ) . En laat maar lekker druppellen .... Dan nippel dicht , paar x contact aan , en weer hetzelfde . Langzaam maar zeker krijg je echt alle lucht eruit . |
#6
|
||||
|
||||
Gewoon handmatig met 2 man ontluchten werkt het beste..
|
#7
|
||||
|
||||
Heren bedankt,
Ik ga me hier wel mee redden nu met deze informatie. Ik steek hier in ieder geval heel wat van op Helaas ben ik nu al een 5 dagen ziek dus schuif deze klus even voor mij uit... Als ik het zover heb zal ik het hier nog wel even melden. |
#8
|
||||
|
||||
Nou, afgelopen weekend was het eindelijk zover. De hoofdremcilinder is vervangen
Enige waar ik nu tegen aanloop is dat ik het systeem weer niet ontlucht krijg. Effe afspraak maken dus bij de garage voor het ontluchten want na 2 liter remvloeistoef ben ik van mening dat het ontlucht had moeten zijn haha. Momenteel als de motor uit staat moet ik 2x pompen voordat ik tegendruk krijg. Wanneer de motor draait dan heb ik totaal geen tegendruk meer dus. |
#9
|
||||
|
||||
Zal deze even afsluiten en dan mag er een slotje op.
De golf is gefixed, de oplossing na de hoofdremcilinder en remklauwen voor te vervangen was het volgende. Dankzij een paar vagcom techneuten die me meldde dat de standaard abs bleeding optie niet genoeg was is er een actuator test gedaan (sorry als ik het verkeerd spel). De actuator test bediend elke plunjer van het abs blok apart en kun je per remklauw ontluchten. Na dit ongeveer 5x gedaan te hebben is alles weer normaal, nu dus voor zien van een mooi hard rempedaal wat ook reageert als ik erop trap (het leek net een oude mini, eerst tig keer pompen voordat je kon remmen haha) VF, voor de gene die me tot zover geholpen hebben en de moeite namen voor de reacties, bedankt! |