|
|||
|
|||
Achterruit sproeier werkt niet
Ik heb een probleempje met mijn sproeier
Als ik hem aanzet dan hoor ik het motortje in de motorkap pompen voor z'n leven maar er komt aan de achterkant niks uit.. Voorkant doet het wel gewoon.. Nu ben ik niet zo technisch en kan ik het kabeltje dat naar achter zou moeten gaan niet vinden.. Wel zie ik de kabel in de achterbak en achter het zwarte klepje onder de sproeier lopen. Ook heb ik de sproeier al geprikt met een naald om vuil te verwijderen. Weet iemand wat voor opties ik heb of waar ik de kabel in de motorkap zou moeten vinden?? Thanks! |
|
||||
|
||||
Quote:
Je bedient 'm door de rechter handle van je af te duwen, dan gaat meteen ook de achterruitenwisser werken (2 á 3 slagen). Last edited by Erik Baas : 02-03-2014 at 16:26. |
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb geen pompje en tankje rechtsachter in zitten. Is gewoon aangesloten onder de motorkap. Ik heb hem een keer verstopt gehad even doorgeblazen en het werkte weer normaal. |
|
||||
|
||||
Ruikt het naar zeep in de auto? Grote kans dat je een lek hebt in het slangetje.
|
|||
|
|||
Nou hij zit wel degelijk in onder de motorkap want daar hoor ik het pompje geluid maken als ik de hendel van mij afdruk. Heb ook niks in de achterbak zitten..
Ik zou hem graag doorblazen maar ik kan de kabel naar achteren niet vinden. Zie alleen de kabel naar de voorsproeiers.. Gezocht in het boekje en op blauwdrukken van de golf 2 maar kan het nog steeds nergens vinden... Thanks voor jullie tijd. |
|
||||
|
||||
Haal de plaat aan de binnenkant van je achterklep er even af.. daar kan je de slang van de sproeikop afhalen. Bij mij zat de sproeikop zelf namelijk helemaal dicht.
|
|
||||
|
||||
bij mij zit het pompje ook gewoon onder de kap. erger nog, tis hetzelfde pompje als de voorste sproeier. alleen met de ene hendel spuit die op de voorruit, met de andere op de achteruit.
ik heb ne thet omgekeerde van TS, men achterruitsproeier doet het goed, de voorste spuit niks terwijl het motortje draait. als ik de leiding aan de sproeiers loskoppel, komt er wel water uit als ik het motortje laat draaien. en nu komt het: als ik de leiding weer aansluit, dan spuiten de sproeiers ook als het motortje draait, maar slechts 1 keer. de 2de keer hoor je weer het pompje draaien maar voor de rest niks. denk dat er ergens teveel weerstand zit waardoor een slipkoppeling op de motor in werking treed. met het af en aankoppelen van de leiding krijgt ik lucht in de slangen en dit is net voldoende om weer het water erdoor te krijgen. iemand enig idee hoe dat werkt met 1 pompje en 2 circuit? wordt de spanning daar ergens omgedraaid, want op de motor komen maar 2 draadjes (dus geen mogelijkheid voor een keuzeventieltje te selecteren) @TS: koppel de slang vooraan eens los en blaas er eens in (zuigen kan je ook maar is niet zo lekker). eventueel luchtcompressor eens tegenzetten. die leidingen kan je net in een bandenopblaasslang duwen. mogelijk werkt het daarna ook gewoon weer.
|
|||
|
|||
Thanks voor je tip. Ik zal de achterplaat er eerdaags even afhalen en dan de spuit kop van binnen bekijken/slangetje demonteren. en kijken of het niet dieper in de slang zit.
|
|
||||
|
||||
Zal idd de sproeier wel zijn.
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Oud type Golf 2 heeft inderdaad een apart reservoir in de kofferbak. Faceliftmodel heeft alleen voorin, gaat met een slangetje naar achteren. Kijk of het slangetje overal vast zit en anders zit idd de sproeier verstopt!
|
|
|||
|
|||
Mijne komt uit 91.. Kan het slangetje niet vinden in de motorkap die naar achter gaat.. Denk dat hij onderaan zit?
|
|
||||
|
||||
"Faceliftmodel" is van na 1987, toch?
Last edited by René : 04-03-2014 at 16:39. Reason: commentaar op taalgebruik gewist. Je hoeft niet altijd/iedereen op z`n taalgebruik wijzen...dit heeft totaal geen toegevoegde waarde op het forum-onderwerp. |
|
||||
|
||||
Aan de onderkant van het pompje zitten 2 nippels, ene gaat naar de voorste sproeiers en de andere loopt ergens bij je parafaan langs het scharnier van de motorkap na binnen.
schroef ff het tankje los en trek de slangen er allebei vanaf en sproei dan eens, als er hier niks uitkomt ligt het aan je motortje, anders moet je even de slang na achteren controleren.
|
||||
|
||||
ik dacht dat de voorste sproeiers idd langs het scharnier naar de motorkap lopen, maar de achterste loopt langs de chassisbalk denk ik. allesinds komt die niet naar boven. misschien dat die aan de chassisbalk ergens de auto binnengaat?
hier kan je ze net zien vertrekken. de voorste loopt rond de veerpoot naar het motorkapscharnier, de andere ligt op de chassisbalk en gaat zo naar achteren. http://fcapri.homelinux.com/fcapri/golf/100_9818.jpg
|
|||
|
|||
Top bedankt voor jullie tips! Zal zodrekt even kijken.
|
|
|||
|
|||
Kan ik trouwens die slang gewoon van de sproei kap aftrekken? (aan de binnenkant van m'n achterklep) Of is daar een speciale manier voor?
Kan geen klemmetje vinden ofzo. Het is ook erg krap allemaal daar boven. Heb de kabel onder de motorkap gevonden.. Daar lekt niks en ik ga er niet vanuit dat het motortje kapot is als hij gewoon draait net zoals bij de voorste. Ik denk dat de achterkant ergens verstopt zit. Last edited by Dimmick075 : 05-03-2014 at 12:20. |