#1
|
|||
|
|||
Hellppp! Afscheid na 20 jaar?
Ik zit in zak en as...
* Dorpel linksachter geroest * Midden demper lekt * Achteras rubber links kapot * Remkrachtverdeler zit vast * Remslang bij achterwielen( koppeling geroest) * linksvoor aandrijfas hoes kapot * Rechter achterrem loopt aan ( ook blokken vervangen) * Ophangrubber uitlaat * Wiellager linksvoor kapot * Binnenscherm linksvoor roest * Achterplaat rot Dit alles nog vóór de apk begonnen was . 2 jaar geleden heb ik nog de remleidingen naar achteren laten vervangen én 2 kuipen in de bodemplaat laten lassen bij de voorstoelen. Ik zoek iemand met dezelfde passie in de omgeving Breda die weet wat ik nodig heb en me verder kan helpen. Ik ben zelf niet onhandig maar geen automonteur...
__________________
VW GOLF G60 AIRCO |
#2
|
||||
|
||||
Over wat voor auto praten we ?
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#3
|
||||
|
||||
Valt allemaal best wel mee toch?
Kost alleen wel even wat tijd om het te fixen. Ik zou je graag willen helpen maar ben de komende tijd erg druk en niet vaak in de buurt.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Denk een mk2 g60 aan z'n signature te zien
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM KTM EXC 525 Racing SM |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Een Golf MK2 G60 bwjr 1986. Ingevoerd als een amerikaanse GTI, later een G60 motor er ingebouwd. Ik heb me ook laten vertellen dat roest geen probleem HOEFT te zijn..
__________________
VW GOLF G60 AIRCO Last edited by ViperCat : 24-02-2014 at 22:50. |
#6
|
||||
|
||||
Roest hoeft geen probleem te zijn idd. Schiet eens wat foto's, want op een achterplaat die rot is kan een auto niet afgekeurd worden... (als ik denk welk deel het is). Een dorpel mag (pin me er niet op vast) 30% roest hebben. Dit zou ik nog voor je na kunnen kijken, maar blijft lastig als je niet bij de auto staat.
Een remslang mag geen rare vervormingen/uitstulpingen hebben. Roest op de koppeling is geen probleem. De uitlaat moet deugdelijk gemonteerd zijn, er mag best 'n ophangrubber missen. Dit is te beoordelen door de keurmeester. Ik zal zeker niet zeggen dat de keurmeester z'n werk niet goed gedaan heeft want ik heb de auto niet bekeken, maar wellicht dan je eens bij een ander keuringsstation kunt informeren/keuren..!?
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#7
|
|||
|
|||
Roestschade aan de remslang is wel degelijk afkeur, als er een stukje vanaf is moet het worden afgekeurd.
__________________
1984 golf 1 1984 golf 2 tdi -> terug naar Joost ! 1986 caddy tdi 1986 LT40 tdi 1974 chevy van 1995 audi a8 4.2 1982 jetta 1 2.0 1986 jetta 2 vr6 |
#8
|
||||
|
||||
Tussen roest en roest zit nogal verschil he Wat ik al aangaf is dat het via 'n computer moeilijk te beoordelen is.
Overigens ben ik geen keurmeester voor personenauto's, en daar zitten wel wat verschillen tussen APK zwaar (boven 3500kg).
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#9
|
|||
|
|||
Volgens mij gaat het morgen niet sneeuwen , dus ga ik er eens onder liggen voor een paar piccies
__________________
VW GOLF G60 AIRCO |
#10
|
|||
|
|||
Kokerbalk linksachter
Achter scherm (onder de g60 bumper) van onderuit gezien Wat koppelingen van de remslangen Linksvoor bestuurderskant bodemplaat Linksvoor bij de claxon tegen de onderkant aangekeken vindt ik een roestgaatje in het binnenscherm Ik vraag me inderdaad af of deze roest (bij elkaar) afkeur kan zijn Blijft natuurlijk nog wel staan (dat is wel afkeur): Wiellager lv Remkracht verdeler aanlopende rem rechtsachter kapotte aandrijfas hoes
__________________
VW GOLF G60 AIRCO |
#11
|
||||
|
||||
roest is op te lassen, dat is het ergste niet. dorpel was toch al een tijdje aan het roesten en zou ik toch laten oplassen nu.
die achterplaat boeit echt niet, heeft totaal niks dragend/verstevigend doel, alleen cosmetisch afsluiten van de onderkant. jij hebt er nu blijkbaar andere bumpers overhangen, dus je ziet het niet eens. voor het propere kan je natuurlijk wat gaan vervangen. Bodem moet je gaan oplassen. dit lijkt mij toch ook dat het al een tijdje aan het roesten was en niet op een maandje is gebeurd een stel nieuwe flexibele remleidingen kan nooit kwaad. als de buitenkant al zo erg is gegaan, zullen ze intern ook niet echt fris meer zijn. je kan er ff met een staalborstel overheen gaan zodat de koppelingen toch iets deftiger ogen. aanlopende rem achteraan kan ook van de flexibels komen (die lossen binnenin op en verstoppen. bij het remmen pers je de remvloeistof erdoor, maar die kan van zichzelf niet genoeg meer teruglopen zodat de rem blijft hangen)
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#12
|
||||
|
||||
Deze remslangen kun je gezeur mee krijgen bij de keuring.
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#13
|
||||
|
||||
Zou de auto zeker opknappen als je er zo aan gehecht bent
Dorpel zou je kunnen opmeten en dan opmeten hoever die rot is maar net als het bovenstaande als die auto nog 20jaar wil hebben moet je het gewoon goed oplossen. en de andere dingen ook. Zal vast niet het enige niet zijn wat rot is. Verder heb je nog wat dingen waarvan je zegt dat kan je makkelijk oplosse en de garage ook als ze je wille helpen. De demper bijv. zou dicht gelast/gesmeerd kunnen worden of gewoon vervangen. zal toch een keer moeten gaan gebeuren. die verdeler is met wat roestoplosser/wd40 en een wringijzer vast wel weer gangbaar te krijgen. remslangen moet je niet op willen bezuinigen kosten denk 15euro per stuk Aandrijfashoes zou misschien ook wel gekit kunne worden. En een nieuwe kost ook niet zo veel. en laten doen is misschien wel makkelijker ook. Meeste garages hebben die gewoon op voorraad. En met een ashoesspreider zit ie er zo op. Zou ook nog goed uitkomen als aan dezelfde kant het wiellager kapot zou zijn. achterrem en uitlaat rubber zal ook niet zo spannend zijn. En achteras rubber? die gaan over het algemeen toch niet zo snel kapot. Dus je bestellijstje zou dan zijn: -2x remslang -roestoplosser -wiellager -ashoes. valt toch wel mee hebbe ze verder niet meer gekeken dan? omdat je zegt nog voor de keuring begon?
__________________
Golf MKI '76er Project. MKI '76 swallowtail project ,MKII 1.6TD '90 Daily, '05 CBR600RR Repsol EX MKI'83 GTI, '80 1.5aut, '91 cabbie MKII '84 TD , 85'tdi , 86'td , '86D '86 16v GTI Polo '00 6n2 GTI Mercedes SEC500 '87 Honda Civic '94 |
#14
|
|||
|
|||
Alvast bedankt voor jullie reacties. Is de remslang, remklauw en de remkrachtverdeler zelf te doen? of heb je voor die koppelingen apart gereedschap nodig? Remmen moeten dan ook nog ontlucht worden.. Demper kan ik idd zelf vervangen. Wiellager niet. En lassen kan ik ook niet. Ik kan wel alvast de roestplekken kaal maken om een goed beeld te krijgen van de grootte.
__________________
VW GOLF G60 AIRCO |
#15
|
||||
|
||||
Flink inspuiten met kruipolie voor je iets probeert los te draaien. Met een beetje geluk draai je dan de remslangen/leidingen zo los
|
#16
|
|||
|
|||
Weet niet waar je vandaan komt , maar wil hem gerust voor je keuren met een eerlijke mening. En kan hem ook wel in de avond uren voor je maken.
Zoveel werk is het niet Ik kom uit alkmaar , mocht je interesse hebben: 06-50429300 |
#17
|
|||
|
|||
Sorry , lees net pas breda ...
|
#18
|
|||
|
|||
Quote:
Je hebt toch ff een pb'tje
__________________
VW GOLF G60 AIRCO |