![]() |
|
|||
|
|||
![]() Hallo,
Ik heb een probleem met mijn carburateur. Het gaat om een Pierburg 1B. Deze lekt benzine tijdens het stationar draaien. Ik heb hem al schoon gemaakt en gereviseerd maar dit mocht helaas niet baten. Weten jullie misschien waar dit aan ligt? Ik heb even foto's bijgevoegd waar de lekkage vandaan komt. ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() op zich duidelijk waar het vandaan komt toch? het membraan wat er tussen zit lekt.
Nieuwe bestellen is de remedie. |
|
||||
|
||||
![]() Idd je zegt gereviseerd maar ik zie over al oude pakkingen zitten ?
Zo zag die van mij er uit naar een grondige schoonmaak en een revisie setje 1B3 ![]()
|
|||
|
|||
![]() Hallo,
De revisie is al enige tijd geleden. Heb maar weer een nieuw revisie setje besteld. Weet een van jullie misschien ook de functie van dit membraam? |
|
||||
|
||||
![]() Hallo,
Dan moet het opgelost zijn met de nieuwe pakkingen ![]() Ik weet niet precies wat deze membraam doet maar zo zag die van mij er uit ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Ik heb me er ook eens in verdiept, dat is een deellast afslagklep... Deze doet wat de naam doet vermoeden zullen we dan maar aannemen haha
![]()
|
|||
|
|||
![]() ik heb me er ook in verdiept; echter ik kwam tot een iets andere conclusie.
Het is volgens mij de verrijkingsklep half gas. En wat hij doet: als je aan het rijden bent, en je laat je gas gedeeltelijk terugzakken, gaat de motor heel erg schokken. Tenzij je een " verrijkingsklep half gas" hebt. Die zorgt ervoor dat het wat soepeler loopt als je bijvoorbeeld van volgas naar halfgas gaat. |
|
|||
|
|||
![]() voor de zekerheid kun je wat vloeibare pakking ertussen smeren bij montage; zo kun je kleine onregelmatigheden " opvangen" en daarmee ook lekkage voorkomen.
|
|
||||
|
||||
![]() Dat bedoel ik ja, deellast verrijkingsklep
![]()
|
||||
|
||||
![]() En kan niet tegen benzine