#1
|
||||
|
||||
G60 remmen vóór, trommels achter
De zoveelste vraag betreffende G60 remmen zullen de meeste denken.
Ik heb veel research gedaan maar zie door de bomen het bos niet meer. Ik heb een '80 MK1 1.5LS. De voorste remmerij wil ik vervangen voor G60 remmen. Ik heb een complete Corrado waar ik de onderdelen af kan pakken. Maar wat moet ik aanpassen qua HRC, bekrachtiger, begrenzers etc? Of kan ik de huidige zaken laten zitten? Aan de achterzijde wil ik mijn trommels houden.. Kan iemand mij helpen, concrete antwoorden
__________________
My EX-project: Golf MK1 G60 |
#2
|
||||
|
||||
Ik neem aan dat je weet dat je adapters nodig hebt om de klauwen te bevestigen.
Te adviseren is om een 22mm HRC te monteren (ca 60 euro op ebay). Verder hoeft er niks aangepast te worden als je de trommels achter behoudt. |
#3
|
||||
|
||||
Van de adapters ben ik op de hoogte.
Maar van de gehele remmerij ansich heb ik geen kaas gegeten en vond zoveel verschillende antwoorden dat ik niet wist wat ik zou moeten gebruiken.. Alleen een 22mm HRC zou goed zijn dus?
__________________
My EX-project: Golf MK1 G60 |
#4
|
||||
|
||||
Rij zelf ook met G60 remmen voor, en trommels achter.( Golf 1 cabrio) Trommels remmen achter prima, heb er een HRC van 22mm
Heb je de remklauwen al?
__________________
All Cabriolets were shipped from the factory with the Karmann badges. They give credit to Karmann in Osnabrück Germany for building the convertible version of the popular Rabbit/Golf cabrio. it is incorrect to say "Karmann Edition". |
#5
|
||||
|
||||
Op een golf1 wil je ook geen schijven achter
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#6
|
||||
|
||||
Idd als je toch die Corrado heb staan zou ik ook die astappen pakken.
En dan naar eigen keuze de ankers en klauwen pakken. Je zou ook alleen de ankers kunnen pakken en daar Golf 4 klauwen op zetten.
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#7
|
||||
|
||||
Corrado heb ik inderdaad staan. Wordt straks gesloopt voor onderdelen voor m'n MK1.
Overigens heb ik adapters ook al liggen. De 22mm HRC past gewoon op mijn bekrachtiger? Ik heb geen grotere nodig van een late cabrio oid?
__________________
My EX-project: Golf MK1 G60 |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Heb je dan ook nog remdruk begrenzer nodig of hoeft dat niet bij trommels?
__________________
History Vw Jetta 1.8 '88 Vw Corrado g60 '89 Vw Golf mk3 1.8 '92 Vw Golf mk3 Vr6 '94 Vw Caddy 1 1.6d '90 Huidig Vw golf mk2 2.8 '91 http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99464 |
#9
|
||||
|
||||
Dat hoeft niet bij trommels, alleen als je schijven monteert achter is dat nodig.
__________________
1983 Golf 1 20vt AMK 282pk 420nm 1983 Golf 1 1.1 2001 Golf 4 20vt AUM Daily |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Top dan laat ik mijn trommels achter mooi zitten. Schijven is toch meer voor de looks denk ik. Bij mij zie je ze toch niet zitten.
__________________
History Vw Jetta 1.8 '88 Vw Corrado g60 '89 Vw Golf mk3 1.8 '92 Vw Golf mk3 Vr6 '94 Vw Caddy 1 1.6d '90 Huidig Vw golf mk2 2.8 '91 http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99464 |
#11
|
||||
|
||||
Bij de trommels zitten ook begrenzers 3/35 deze kan je gewoon over zetten op de 22mm hrc.
Wel moet je dan een remlicht schakelaar bij je pedaal monteren. Deze kan je gewoon uit een mk1 cabrio pakken of Golf2. En idd even een 9inch bekrachtiger scoren
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#12
|
||||
|
||||
Bij mijn golf 2 heb ik het idee dat er geen begrenzers op zit
__________________
History Vw Jetta 1.8 '88 Vw Corrado g60 '89 Vw Golf mk3 1.8 '92 Vw Golf mk3 Vr6 '94 Vw Caddy 1 1.6d '90 Huidig Vw golf mk2 2.8 '91 http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99464 |
#13
|
||||
|
||||
Bij mijn golf 1 zit standaard ook geen begrenser, misschien is dat bij de cabrio 2h wel
__________________
1983 Golf 1 20vt AMK 282pk 420nm 1983 Golf 1 1.1 2001 Golf 4 20vt AUM Daily |
#14
|
||||
|
||||
Ik had op mijn mk1 wel van die druk potjes op de hrc ?
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
Welk model heeft een 9" bekrachtiger? Latere cabrio's oid?
__________________
My EX-project: Golf MK1 G60 |
#16
|
|||
|
|||
laat type cabrio hebben die idd deze hebben ook een 20mm hrc daar kun je het snel aan zien
__________________
T1 1959 t2a westfalia 1969 kever cabrio 1970 low t5 golf mk2 1989 |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
waarom niet Tjaap? staat stuk mooier als trommels... kwa remmen maakt het kein flaus aus... zover was ik maar verder? |
#18
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb die van een Golf2 gepakt moet je dan wel iets aan passen de stang die aan je pedaal gaat is bij de Golf2 korter en niet verstelbaar zo als bij de Golf1 Maar latere cabrio's hebben ze idd ook
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
remt veel te hard achter, je staat achterstevoren voordat je het door hebt.. |
#20
|
||||
|
||||
Quote:
remt niet te hard,je moet wel het goede materiaal er voor gebruiken.
__________________
VW Golf 4 Cabriolet. VW Golf 1 oettinger 8v GTI 1983. |