Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 21-01-2014, 21:39
wilpatat wilpatat is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 66
Default Pierburg probleem starten

Allen een goedendag!

Ik heb sinds een tijdje problemen met mijn jetta 1.6 uit 86 met een pierburg 2e of 2e2 carb.

Het starten wil niet zo lekker, het duurt lang voor die aanslaat en als tie t doet dan loopt ie laag stationair, net alsof er 1 cilinder niet meedoet.

Waar zou het aan kunnen liggen?

Voetpakking, het vacuüm potje met de stationairstel bout, brandstof pomp/filter of moet ik t ergens anders zoeken?

Thanx yall!!

Last edited by wilpatat : 21-01-2014 at 21:42.
Reply With Quote
  #2  
Old 22-01-2014, 08:06
Pingwin Pingwin is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 49
Default

Ook voorgehad, bij mij lag het simpelweg aan d vacuumleidingen.
Deze allemaal vervangen en hij doet het weer super.

Ik raad ook aan, om je vacuum eerst goed te checken voor je aan de carb begint te draaien.
Reply With Quote
  #3  
Old 22-01-2014, 12:42
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,561
Default

Quote:
Originally Posted by wilpatat
net alsof er 1 cilinder niet meedoet
Dan zou ik het eerder in de ontsteking zoeken! Bougies, -kabels, verdeelkap.
Reply With Quote
  #4  
Old 22-01-2014, 12:55
wilpatat wilpatat is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 66
Default

Bougies zijn vervangen, rotor en verdeelkap ook. Kabels nog niet.

Soms als de auto 2 dagen stilstaat dan start ie wel goed. Vandaar dat ik aan vacuum of iets dergelijks dacht.

Zal binnenkort wat gaan proberen.

En anders maar een weber erop knallen als niks lukt 😉
Reply With Quote
  #5  
Old 22-01-2014, 15:51
Kevert's Avatar
Kevert Kevert is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 397
Default

Ik had ook wel eens gehad met me 1.6 uit 87 dat ie met de koudere/natte dagen slechter startte of soms niet meteen wilde aanslaan. Vreemd genoeg als ie niet wilde starten trok ik bovenop de carb kapdie rubberen dop af , blies er ff in en dan startte ie altijd. Klinkt misschien beun de beun maar dan kwam ik meestal sneller weg. Denk dat er op het moment dat ie niet makkelijk aanslaat er teveel benzinedamp in de inlaat hangt dan en dmv ff die dop eraf te halen dat ie wat lucht krijgt.
Maar dat lost je probleem niet op maar even hulpje voor als je ergens staat en hij wil moeilijk .

Ik zou zoiezo even je bougiekabels ook gewoon vervangen, die zijn vaak ook niet zo best meer bij die ouwe golfjes en je hebt geen idee hoelang ze er al inzitten.
Slechte voetpakking zie je ook zo nu en dan voorbij komen, vacuumleidingen die kapot/los zijn, de stationair regelaar potje aan de zijkant is ook wel vaak slecht.

Last edited by Kevert : 23-01-2014 at 12:58.
Reply With Quote
  #6  
Old 22-01-2014, 17:21
pilsie pilsie is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 163
Smile

Zelfde probleem gehad voetpakking kan je controleren dooe de motor te laten draaien en rem reiniger buiten langs te spuiten. Gaat hij sneller draaien dan weet je dat dat het is. Vacuum kan je controleren door druk uit te oefenen op de slang naar je ontsteking. Je hoort stationair snel verschil. Bij mij waren het de bougie kabels. Even vervangen en klaar.
Reply With Quote
  #7  
Old 31-01-2014, 22:03
wilpatat wilpatat is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 66
Default

Vandaag bezig geweest met de carb. Andere 3/4 point unit erop gezet, helemaal schoongemaakt, vacuum slangetjes vervangen, gas dinges wat tegen je 3/4 point unit iets verzet dat ie meer naar het staafje staat. Gelukkig wat extra carbs om te kijken wat iets doet en wat er veranderd.







Het 3/4 point unit






Starten ging prima, alleen stationair draaien was met een heel laagtoerental. Aan de stationair bout draaien leverde niks op. Staafje ging niet in of uit.

Gelukkig had ik wat uitgedraait waar veel voorkomende problemen staan uitgelegd.

Het expansie element wat het stationair toerental samen met vacuum en autochoke regelt, dit in heet water gooien zodat de wax wat er in zit word "gereset"

Expansie element







Maar alsnog draait de motor laag stationair.

Iemand na dit gedaan te hebben een idee?
Reply With Quote
  #8  
Old 31-01-2014, 22:35
sciroccoGTII sciroccoGTII is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,281
Default

Ik heb sinds kort hetzelfde probleem bij heel koud starten dat die dan op 3 cilinders loopt, als je de chokekkep iets verdraaid met de hand is het over. Heb er voor de rest nog niet naar gekeken dus weet Noh niet waar het aan ligt, heb het dus nog niet verholpen.
__________________
Scirocco 1 `78 Autocross
Hustler GT Buggy project `73
Scirocco GT2 project `91
VW vrije-standaard cross project

Daily : Scirocco GT 1.6 '85 47.000km


Golf GTI `81 Sold!
Reply With Quote
  #9  
Old 01-02-2014, 00:01
wilpatat wilpatat is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 66
Default

Heb het dingesje wat tegen dat staafje komt iets verder er vandaan gezet en nu loopt ie prima stationair. Misschien dan toch dat expansie element even 'resetten' is zo gebeurt.

Jammer dat je nooit 1 ding probeert als de carb eraf is :-p maar misschien iets om even te checken.

Carb losmaken van voetpakking, iets omhoog halen dat je de slangen eraf kan halen, 2 kruiskopjes waar die mee vastzit los maken. En je legt het expansie element in gekookt water en dan zie je een pinnetje naar buiten komen.

Misschien de moeite waard om te proberen!

Morgen maar kijken of het heeft geholpen
Reply With Quote
  #10  
Old 01-02-2014, 23:17
wilpatat wilpatat is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 66
Default

Vandaag auto gestart en nog steeds moeilijk aanslaan en slecht lopen in het begin.

Iemand een idee wat er nog meer vervangen of nagekeken kan worden?

Word er langzamerhand een beetje zout van...
Reply With Quote
  #11  
Old 04-02-2014, 23:18
wilpatat wilpatat is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 66
Default

De auto start na een dag niet gereden te hebben zonder problemen. Kabels, bougies en ontsteking is goed dus, toch?

Zou het aan de brandstofpomp kunnen liggen? Ik hoor wel benzine druppelen in de pomp als de auto stilstaat.
Reply With Quote
  #12  
Old 10-02-2014, 13:58
gizmo98 gizmo98 is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 851
Default

hier Idem !!!
__________________
VRIJHEID IS EEN VOLGETANKTE Mk2 GOLF
Reply With Quote
  #13  
Old 15-03-2014, 01:45
wilpatat wilpatat is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 66
Default

Niemand een idee, oplossing?
Reply With Quote
  #14  
Old 15-03-2014, 12:27
Bernhard's Avatar
Bernhard Bernhard is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 637
Default

weber 32/34 dmtl
Ik heb ook zitten kloten met mijn pierburg 2e. Ultrasoon gereinigd, alle slangen vervangen, nieuwe voetpakking en nog steeds gezeur.....

Heb er een weber op gezet. Zijn inderdaad wat prijzig maar je hebt er zoveel plezier van. Altijd starten en lopen. In 2 uurtjes heb je hem erop
__________________
Caddy mk1 project
Reply With Quote
  #15  
Old 15-03-2014, 20:36
Maarteno's Avatar
Maarteno Maarteno is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 321
Default

Gasklep openen kijken of hij brandstof krijgt? Voorverwarming automatische choke? Hij toert dus niet mooi op naar zo'n 1500 toeren na het koud starten?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 02:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum