#1
|
||||
|
||||
injectoren lekken
op de keuring kreeg ik een opmerking dat mijn rubber retourleidingen zouden lekken.
nu is mijn verbruik ineens goed aan het stijgen (laatste tank 5,7L/100km verbruik of 1:17 terwijl ik normaal tussen de 3,4 en 4,5 zit (1:22 -1:28) en eigenlijk nog NOOIT boven de 5,5L/100km geraakt ben ). ik ben vandaag in de garage geweest en daar zeggen ze mij dat de injectoren lekken en niet de leidingen. injectoren moeten vervangen worden. nu mijn vraag hier, klopt dit volledig? zijn die niet open te halen en een rubber te vervangen ofzo? moeilijk te zien op de foto, maar het loopt er toch goed uit, ergens halfweg de injector. lijkt mij dat die wel nog uit elkaar kunnen
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#2
|
|||
|
|||
Andere injectorleidingen en nozzle's
dan trekt die ook veel beter, en verbruikt ie bijna niks. |
#3
|
|||
|
|||
Slangen vervangen kost niets en kan geen kwaat
De verstuivers kan je laten testen in een garage ofzo, tevens kunnen die ze dan meestal ook reviseren indien nodig Ik begrijp niet goed dat wat je bedoelt met dat het er uit loopt maar als je bedoelt dat de diesel door je verstuiver loopt zonder druk is dat je proleem, dat zou niet mogen Ik geloof dat jij er al veel kms op had staan toch? Dan zal het ook wel tijd zijn daar voor Voor mijn T3 (1.7 D) heb ik dit ook al eens laten doen en was iets van 40 euro pst kwijt maar hij startte beter en liep beter,,,en zuiniger En die had er pas 217.000 km op staan Last edited by T3 fan : 10-01-2014 at 12:56. |
#4
|
||||
|
||||
ik heb al 2jaar een opmerking bij de keuring dat mijn brandstofleidingen lekken (die kleine stukjes die de injectoren verbinden).
ik was in de garage deze week voor de expertize van het ongeluk en vroeg ondertussen aan de garage of ze die rubber slangen hadden, zodat ik ze kon vervangen. kijk die van de garage er naar en die zegt dat niet de leidingen lekken, maar 2 injectoren. als je er naar kijkt, zien ze er redelijk nat uit, en ook zie je één spoor diesel die langs de motor naar beneden loopt. op mijn foto de 2de injector van rechts, lekt op het blok en je ziet boven mijn oliefilter dat alles lekker blinkt. de eerste en 4de injector zijn droog (wel vuil) de 2de en 3de staan zeiknat. vermoedelijk komt het dus uit de naad halverwege de injector (zie 2de foto). daarom mijn vraag of je een injector halverwege kan uit elkaar halen en rubbers vervangen. je ziet namelijk de 6kant vorm om de injector vast te zetten in de motor, maar iets erboven heeft de 'kop' ook 2 platte kanten. lijkt mij dat daar dus ook een sleutel op kan. garage zegt me dat één injector +300€ kost en ze gaan er een stel oude indraaien die nog goed zijn. mijn motor heeft 436k km sinds deze week als je u hoofd op 3uur draait, dan zie je de injector hier goed vettig zitten in het echt overduidelijk, op foto niet te krijgen. bij de injector hier naast, staat een plasje olie/diesel aan de voet van de injector zelf. het lekken is waarschijnlijk al een tijdje aan de gang
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be Last edited by fcapri : 10-01-2014 at 14:44. |
#6
|
||||
|
||||
handige site, wordt toch al een pak duidelijker hoe het in elkaar zit.
het al dan niet lekken komt gewoon van het feit op die 2 metalen vlakken nog perfect afsluiten, of al ergens ingesleten zijn. demonteren, vlakschuren en weer monteren is dus voldoende. daarbij ook de schroefdraad inwrijven met locktite of zoiets. kerel daar vervangt wel het kopje. ik ga toch mijn injectoren laten vervangen en de oude meevragen. k ga die toch eens open doen en herstellen als eventuele reserve misschien toch eens een setje reserve uit één of ander blok draaien voor de toekomst. auto moet nog een 600K km uithouden, dus ga er waarschijnlijk nog wel eens nodig hebben
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#7
|
|||
|
|||
http://vincewaldon.com/index.php?op...&id=4&Itemid=26
ga naar: how-to: rebuild IDI injectors. ik zou eerst de rubber slangetjes vervangen voor een paar euro. Is dat het niet, dan de aansluiting op de injector een slagje geven. Anders eruit schroeven, en in de bankschroef misschien nog kijken of je hem iets vaster kan draaien... |
#8
|
||||
|
||||
net dezelfde pagina dat marijn poste
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#9
|
|||
|
|||
Op je eerste foto kan je de lekkage van nr 3 wel zien op het blok op de hoogte van de brandstofpomp onder de kop zag ik al een hele koek zitten
|
#10
|
||||
|
||||
ff terug, nog altijd niks opgelost (nog geen tijd gehad om naar de garage te gaan.
ondertussen vond ik wel op mister-auto.be dat een injector 67€ kost (garage zegt +300€). daarom zou ik dat eventueel zelf eens gaan vervangen. iemand enig idee welke sleutel je nodig hebt? op mijn eerste injector krijg ik een 24mm steeksleutel op. natuurlijk is die eerste niet lek, maar de 2de. ik heb op internet gezocht en daar vond ik een 22mm kop van de injectoren http://www.autogereedschap.com/a-21...-doppen-diesel/ op die pagina staat ook "Waarschuwing: U bent zelf verantwoordelijk voor het bestellen van de goede dop. Wij vergoeden geen retour verzendkosten als u onverhoopt een verkeerde maat heeft besteld.". dus ik wil wel van de eerste keer de goeie sleutel hebben. heb ook eens dasty gaan halen in de wibra. een aanrader als je je motorblok eens wil opkuisen. opspuiten, ff laten intrekken. dan nog eens opspuiten (je ziet het vet er zo aflopen dan), en na een tijdje gewoon met water afgespoeld. voor: na na een week rijden heb ik gezien dat de 2de injectorn van rechts te beginnen, diesel lekt, de andere 3 zijn droog. hoef ik al geen 2 injectoren te vervangen
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be Last edited by fcapri : 06-09-2014 at 14:25. |
#11
|
||||
|
||||
Hoge dop 27 heb je nodig. Maar niet bij het los halen de sleutel op de dop van het blok aftrekken, maar naar het blok toe duwen. Anders kan je de cilinderkop kapot scheuren.
Ik kan ze voor 175 euro per 4 reviseren met nieuwe nozzles. Verstuivers alleen per 4 vervangen door verschillen en hierdoor zou onregelmatig lopen kunnen veroorzaken. Maar ik vraag mij werkelijk af hoe je dit verbruik voor elkaar krijgt. Lees hoe je meet, want ik kan mij het niet voorstellen als je er normaal mee rijdt. Ik pas al bijna 14 jaar diesel motoren aan en als ik goed mijn best doe krijg ik het voor elkaar om een direct ingespoten diesel met normaal gecombineerd gebruik en 120km/H op de snelweg 1:25 halen.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#12
|
||||
|
||||
je woont op 241km van mijn deur, wordt wat ver om ff langs te komen voor de injectoren te reviseren.
hoe ik meet? ik rij x aantal km en ga dan voltanken. ik tank vol tot de brandstof gelijk met de vulleiding bovenaan blijft staan. en zo wordt het verbruik berekent. heb al eens 1035km gereden en toen 35,51liter getankt, dan eens 1136km gereden met 39,01liter, 1198km met 41,48liter, 1293km met 44,97liter, het absolute record van 1402km gereden met 49,21liter en toen ik dit topic opende haalde ik de 1000km niet eens meer 860km met 44,10liter, 922km met 49,11liter, 876km met 48,12liter, 940km met 48,94liter, 956km met 48,70liter, 946km met 49,73liter. het motorblok is nu vetvrij gemaakt, als ik 20km ga rijden en dan naar de motor kijk, staat er vloeibare diesel in de schroefdraad van die ene injector, in het gat waar de injector inzit, staat ook wat diesel, het motoblok ziet vettig alsof er net een hoop water over gegoten werd en net boven de oliefilter zit er een inham in het motorblok en daar staat ongeveer 3-5mm diesel in dan (daarna loopt dat inhammetje over).
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#13
|
||||
|
||||
Weet niet of je er wat aan hebt maar kijk eens bij mrinjectoruk.co.uk
|
#14
|
|||
|
|||
Lijkt mij t makkelijkst om die dingen gewoon op te sturen naar bert, kost je nog geen 20€ verzendkosten schat ik.
Maar zitten er bij jou in de buurt dan geen fatsoenlijke diesel service bedrijven? Kan er binnen 60 km bij mij vandaan wel stuk of 4 vinden.
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor E30 320i cabrio '90 😎 Twingo 1.2 '01 extra daily Twingo 1.2 '08 voor de vrouw Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back! |
#15
|
||||
|
||||
ben er nietveel mee dan als men auto hier op de oprit zonder injectoren zit. misschien eens kijken op de sloop voor 4 andere en die binnensturen voor revisie
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#16
|
||||
|
||||
heb hier eventuweel nog wel 2 sloop motoren staan ..
1 met geknapte riem .zitte nog 4 goede in .
__________________
golf 1 v6 bde steune setjes vr6 v6 r32 , mk1 INFO PB , |
#17
|
||||
|
||||
Zo meet ik ook altijd mijn verbruik en hou het bij op Fuelly.com
Dit zijn erg lage verbruikscijfers!
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#18
|
||||
|
||||
Quote:
Een vriend van mij heeft ook e.d. oude tor 1.6td en rijdt ook 1op19. Maar ja de rest van Nederland rijdt wel achter hem
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG |
#19
|
|||
|
|||
Quote:
Dat verbruik haal ik niet eens met een 1V ecodiesel blok. Met een volle tank circa 700km. Maar het blok is wel niet meer origineel, vol mods om dat ding sneller te krijgen Je kan het ecodiesel woord schrappen |
#20
|
||||
|
||||
allé mannen.
bij de VW diesels tussen 1980 en 2000 sta ik pas op de 79ste plaats met een gemiddeld verbruik van 4,37L/100km gemeten over de laatste 58 000km. dwz 78 gasten die zuiniger rijden dan ik. http://www.spritmonitor.de/de/ueber...000&powerunit=2 bij de golfkes mk2 sta ik op de 3de plaats. . t gemiddelde daar over ALLE diesels golf2 is 1:18. dus ook de sportievelingen met een GTD meegerekend http://www.spritmonitor.de/de/ueber...000&powerunit=2. als ik de autos pak die de laatste 6maand nog tankbeurten hebben toegevoegd, sta ik op nr 1
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be Last edited by fcapri : 07-09-2014 at 13:29. |