|
|||
|
|||
De zeldzamere kleuren: Golf 1 gti viper grun
Onder de noemer van zeldzame kleuren:
Iemand die fotos heeft van een echte golf 1 gti in het viper grun? Is naar het schijnt enkel in DE en NL geleverd, modeljaar 1978. Enige die ik gevonden heb is eentje in DE: |
|
||||
|
||||
en helaas ook nog eens geen mooie
ik ben benieuwd of er ook mooie exemplaren zijn..
|
|||
|
|||
Is tuning uit die tijd. Ben ik op zich niet tegen, maar ben er geen fan van.
|
|
||||
|
||||
Wat een kermisattractie zeg
|
||||
|
||||
vipergrun was inderdaad leverbaar in '78, dat is zeker, maar ik heb er nog nóóit een gezien...
|
|
|||
|
|||
Enkele jaren geleden stond er eentje in polen dacht ik. Is op ebay voorbijgekomen. Maar was snotrot en zonder papieren
|
|
|||
|
|||
Deze fotos zijn natuurlijk ook oud he!!
Daar had men een andere kijk op tuning Tegenwoordig is het anders he |
|
||||
|
||||
Ik vind die "tuning"er wel bij horen, past gewoon in die tijd. Moet kunnen...
|
|
||||
|
||||
jongens ...
loop nu eens niet vanalles te roepen..dit was geen GTI kleur..niet af fabriek, tot 77 waren alleen zilver en rood GTI kleuren ,daarna kwam zwart en wit er bij ..in modeljaar 79 heb je heel even Inarisilver gehad.. pas met de Pirelli's .Plusjes etc had je meer keus in de metallics.. |
|
|||
|
|||
www.vw-classic.de.tl
Hier kun je nog meer foto's van deze gti vinden. Op Golf 1 IG staat ook meer info over de auto. Zoek maar op "golf gti 1978 vipern grun". Op de auto is al 30.000 euro geboden naar de eigenaar zal hem nooit wegdoen. |
|
|||
|
|||
Ik moet ook zeggen
Mijn moeder had vroeger (1990) ook een golf 1in deze kleur. Was geen gti maar een 1.6 2traps cabr. Met een motorkap zonder voorriggel. Dus 1van de eerdere golfjes. Weet zeker dat het de orginele kleur was |
|
||||
|
||||
Ja, de kleur was er op alle "gewone" golfjes, maar hier is het punt of het ook op de GTI was. Ik ben vrij zeker van wel, de folders staat het gewoon als mogelijkheid, GTI buch meen ik ook dat er iets van in staat.
|
|
||||
|
||||
Blij dat er niet veel van zijn, wat een vieze kleur. Mijn mening....
|
|||
|
|||
Ik vind het wel een leuke kleur hoor!!!
Maar smaken verschillen gelukkig. Anders hadden we allemaal dezelfde golf hahaha Ikzelf heb een blauwe kleur van bmw er opzitten ook erg mooi al zeg ik zelf |
|
|||
|
|||
Prachtkleur vind ik. Jammer dat er niet meer van zijn.
Is eens wat anders |
|
||||
|
||||
Quote:
nee.. |
|
|||
|
|||
Quote:
Weet 100 % zeker dat vipern grun leverbaar was op een modeljaar 78er gti, heb dat ergens op een side gezien maar weet even niet meer waar, het was een originele gti folder van modeljaar 1978 met de leverbare kleuren erin. Geloof dat het op VWfortex was. Ik heb zelf een gti van 10-77 in de kleur zwart en ben er bijna zeker van dat het de oudste zwarte gti van Nederland is of weet iemand er nog eentje? |
|
||||
|
||||
- Scirocco GT (1978): 1.5-liter gasoline engine with 51 kW/70 bhp, 4-gear manual transmission, viper green metallic
VW Golf 4 Cabriolet. VW Golf 1 oettinger 8v GTI 1983. Last edited by golfcabriolet : 04-01-2014 at 01:03. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
Quote:
heel fijn!...maar folders van Volkswagen hadden de neiging om ook niet altijd te kloppen toen men in modeljaar '79 overging op dikke bumpers gebruikte men foto's van het oudere type waar men dikke bumpers overheen 'geshopt' had (voor zover men dat toen kon) ik weet dat er folders /persfoto's hebben bestaan van de Pirelli's met de GTI striping over de zijkanten en een zwarte bies in de bumpers.. ook heb ik een nederlandse folder gehad van '83 waar bij interieurstof/kleur doodleuk bij de GTI's zwart kunstleer stond aangevinkt... geloof het maar niet...dat dat ooit geleverd is maar goed..als iemand een foto heeft van een '78er GTI in dat viper grun in originele staat (niet die kermiswagen van de beginpost)..dan zie ik die graag.. |