#1
|
|||
|
|||
AFN turbodruk valt terug
Kheb een golf 2 waarin een 1.9 TDI AFN blok ligt.
Wanneer ik optrek in z'n 5 wanneer ik 70 rij, spoelt de turbo netjes op naar +- 1,4 bar tot 100 ongeveer en dan valt de druk terug van 100 tm 115 ofzo waarnaar deze weer naar 1,4 bar gaat. Weet iemand misschien waar dit aan kan liggen? ECU uitgelezen en geen meldingen. Turbo is overigens gereviseerd (2000km terug) Last edited by yniezink : 28-12-2013 at 19:27. |
#2
|
||||
|
||||
heb ik bij de mijne ook ,dit doet volgens mij de ecu die regeld em af volgens mij dit is mijn 2e turbo die er op zit en reageert net als mijn vorige(degene die jij er nu op hebt )maar voel niet dat ie minder snel trekt als de druk terug valt
|
#3
|
|||
|
|||
Haha, wist dat ik jou oude had
Ik voel wel dat die iets minder door trekt helaas. Momenteel staat de golf weer bij gooi, kop ligt eraf |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
hoorde ik ja ......hoofdpijn |
#5
|
||||
|
||||
Orrigineel piekt hij toch op een hoge druk, en valt dan iets terug?
En blijft hij dan die druk behouden of loopt hij daarna weer iets op? Die van mij piekte ook hoog, maar weet niet meer of hij daarna een vaste druk hield.
__________________
MK1 EX-TDI > VR6 12V Build! |
#6
|
||||
|
||||
1.4 is niet origineel..
Normaal pieken ze heel ff en vallen wat terug, en dat moet hij ook vasthouden..Terug vallen is ook maar een paar tiende. Als hij tever wegvalt kun je ergens een lek in een slang hebben bv..Of slecht werkende N75 etc.. Maar waarom kop eraf nu ? |
#7
|
|||
|
|||
Had druk op kvs en werd steeds meer op het laatst was het reservoir net een fluitketel wanneer de turbo opspoelde
En de druk valt echt bijna 50% terug waarna die weer opkomt. Pieken doet die op 1.5 en houdt vast op de 1.4 Last edited by yniezink : 29-12-2013 at 23:01. |
#8
|
||||
|
||||
Zal je kop wel gescheurd zijn, of de koppakking is door..
Zal gechipt zijn neem ik aan ? Kan niet anders eigenlijk, maar als je turbo standaard is, is het niet echt fantastisch, druk is wel maximaal voor die VNT15 en verkort de levensduur wel. |