#1
|
|||
|
|||
waarom rp blok zo onbetrouwbaar
Toen ik 2 jaar geleden mijn 1.3 carb golf 2 van 83 heb gerestaureerd wou ik er een betrouwbaar simpele injectiebblok in hebben.
ik kon een donor mk 2 kopen met een 1.8 rp blok in met 90.000km op de teller. nu ik er 2 jaar in rijd begin ik me steeds meer te ergeren aan de "bekende"rp kwaaltjes, oa zomaar ineens niet meer stationair willen lopen en dan de volgende dag ist weer over.als de auto in de vrij staat en je geeft snel gas dan houd ie een klein beetje in enz enz. en net zoals iedereen heb ik alles al vervangen en nagekeken maar een oplossing ho maar. inmiddels zijn er meerdere GOEDE monteurs mee bezig geweest maar een rp blok blijft een moeilijk blok blijkbaar. wat is volgens jullie de reden dat deze motoren altijd maar vage klachten blijfen houden die een dag later weer ineens over kunnen zijn? Slechte injectie systeem??? |
#2
|
||||
|
||||
de monopointunit van een rp,en bijbehorende kabelboom is niet een van de beste van vw.
ik heb zelf al een paar keer een rp omgebouwd naar abs of adz,dan ben je er vanaf. je hebt dan alleen alle blok elektronica nodig.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#3
|
|||
|
|||
Heb je ook enig idee wat de gemiddelde kosten zijn voor deze ombouw, en is het allemaal te monteren zonder aanpassingen?golf 3 naar golf 2 en wat bedoel je met "alle electronica"aanpassen?
Last edited by heine 1 cabrio : 26-12-2013 at 11:15. |
#4
|
||||
|
||||
ik gebruikte de injectieunit,kabelboom en bobine en zon beetje elke sensor die op het blok zit.heb nooit meer dan 50e betaald op de sloop.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#5
|
||||
|
||||
Heb echt nooooit problemen gehad met mijn RP
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Same here
__________________
Bmw e61 530d touring |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
kan ik ook over mee praten. Wel erg vervelend dat je aanhoudende problemen hebt met de motor. De inspuitunit is al eens uit elkaar geweest en gereinigd?
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#8
|
|||
|
|||
Heb idd de injectie unit geheel uitelkaar gehad en schoongemaakt maar hielp ook niks.
|
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Dan ben je 1 van de weinigen volgens mij, want als ik zo het forum doorzoek vind ik erg veel problemen met de rp blokken |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Komt de kabelboom wat overeen met die van een mk2?en heb je de computer ook niet nodig? |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
jawel de ecu ook,maar dat spreekt voor zich.de kabelboom is ce2,ik ben er even vanuit gegaan dat je na de resto ook ce2 hebt ingebouwd.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#12
|
||||
|
||||
ook hier met een rp blok nooit problemen mee gehad, al lag de halve monopoint gebeuren los , lopen bleef ie. Maar als je het simpel wilt doen , gewoon een carburateur erop bouwen. Je kunt dan de hele dradenzooi achterwege laten ook. Heb ik ook een jaartje mee gereden op me rp blok en dat ding startte en liep altijd goed.
|
#13
|
||||
|
||||
klopt,carburateur is the way to go.alle grote automerken overwegen dan ook om voor 2014 alle modellen met carburateurs uit te rusten,simpelweg omdat dit de betrouwbaarheid ten goede komt.
NOT.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#14
|
|||
|
|||
Nou nee een carb komt er niet op, maar de injectie van een mk3 er op lijkt me het meest verstandige.
|
#15
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
Op forum's staan alleen de probleem gevallen. De goeie hoor je niet klagen. Mijn vriendin rijd al bijna 10j in een '91 met rp motor. Een x nieuwe radiateur erin gezet, en verder olie en oliefilter s vervangen.
__________________
Dirigent van een geföhnd 4 cil. orkest Golf MKII GTI G60 5drs Oma's Edition One 16V __________________________________________ Golf GTI 8V MKI Waiting for Restauration Volvo V70 classic 2.5T Daily |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
Grote onzin wat je nu loopt te praten, dit kun je totaal niet vergelijken met de auto´s van nu....snap niet helemaal waarom je hiermee komt We hebben het nu over een auto uit jaren 90 en niet 2014 dus lijkt het me helemaal niet zo raar om er een carburateur op te zetten. Carburateurs zijn dus gewoon onbetrouwbaar wil je nu beweren ofzo? Zeker niet als je de goede carburateur hebt, al die carb blokjes doen het nu nog steeds , laten we over 30 jaar nog eens kijken of al die computergestuurde zooi dan nog draait? Ik heb liever een carburateur dan een ingewikkeld brandstofsysteem die bij elke verkeerde meetwaarde je verplicht om naar een garage te laten komen, om te laten uitlezen wat er aan de hand is omdat ie foutmeldingen geeft. Ik bedoelde er alleen maar mee dat je dan van die onzinnige draden en sensoren troep af bent, blijkbaar komt niemand eruit om het goed te laten lopen nu voor hem. Ds ik kom met een suggestie waarmee het hoogstwaarschijnlijk wel lukt. En ik wil wel wedden erom dat het motortje in no time weer mooi draait met een knap carburateurtje erop. No hard feelings |
#18
|
|||
|
|||
dan moet je ook de br. pomp en die dingen weer allemaal aanpassen,
gewoon een motor met elektronische injectie (1.8 pf of 2.0 motor uit golf 3) (geen monopoint dan) compleet overbouwen kan ook.. die dingen lopen altijd en je hebt er nooit problemen meer mee |
#19
|
|||
|
|||
Ik rij ook reeds vele jaren met een Golf met dit type motor, bijna 200.000 km mee gereden. In het begin kon bij stationair lopen bij 1000 toeren als de motor koud was uitvallen, de VW garage heeft alles doorgemeten en kon niets vinden.
Later heeft mijn broer een aantal onderdelen schoongemaakt en vervangen, sindsdien nooit meer problemen gehad, een fijne motor, oerbetrouwbaar, alleen nu lichte olielekkage na 252.000 km gereden te hebben. |
#20
|
|||
|
|||
verhaal klop niet met de feiten.
De RP met 90 is juist één van de betrouwbaarste motoren. Lees maar eens wat duitse sites als doppel-wobber of motortalk dan worden de verhalen bevestigd dat de RP zeer betrouwbaar is. beer |