Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 26-12-2013, 10:20
heine 1 cabrio heine 1 cabrio is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 235
Default waarom rp blok zo onbetrouwbaar

Toen ik 2 jaar geleden mijn 1.3 carb golf 2 van 83 heb gerestaureerd wou ik er een betrouwbaar simpele injectiebblok in hebben.
ik kon een donor mk 2 kopen met een 1.8 rp blok in met 90.000km op de teller.
nu ik er 2 jaar in rijd begin ik me steeds meer te ergeren aan de "bekende"rp kwaaltjes, oa zomaar ineens niet meer stationair willen lopen en dan de volgende dag ist weer over.als de auto in de vrij staat en je geeft snel gas dan houd ie een klein beetje in enz enz.
en net zoals iedereen heb ik alles al vervangen en nagekeken maar een oplossing ho maar.
inmiddels zijn er meerdere GOEDE monteurs mee bezig geweest maar een rp blok blijft een moeilijk blok blijkbaar.

wat is volgens jullie de reden dat deze motoren altijd maar vage klachten blijfen houden die een dag later weer ineens over kunnen zijn? Slechte injectie systeem???
Reply With Quote
  #2  
Old 26-12-2013, 10:30
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

de monopointunit van een rp,en bijbehorende kabelboom is niet een van de beste van vw.
ik heb zelf al een paar keer een rp omgebouwd naar abs of adz,dan ben je er vanaf.
je hebt dan alleen alle blok elektronica nodig.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #3  
Old 26-12-2013, 11:07
heine 1 cabrio heine 1 cabrio is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 235
Default

Heb je ook enig idee wat de gemiddelde kosten zijn voor deze ombouw, en is het allemaal te monteren zonder aanpassingen?golf 3 naar golf 2 en wat bedoel je met "alle electronica"aanpassen?

Last edited by heine 1 cabrio : 26-12-2013 at 11:15.
Reply With Quote
  #4  
Old 26-12-2013, 11:18
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

ik gebruikte de injectieunit,kabelboom en bobine en zon beetje elke sensor die op het blok zit.heb nooit meer dan 50e betaald op de sloop.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #5  
Old 26-12-2013, 11:23
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

Heb echt nooooit problemen gehad met mijn RP
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #6  
Old 26-12-2013, 11:30
Vains's Avatar
Vains Vains is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 5,487
Default

Quote:
Originally Posted by Tjaap
Heb echt nooooit problemen gehad met mijn RP


Same here
__________________
Bmw e61 530d touring
Reply With Quote
  #7  
Old 26-12-2013, 11:42
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Quote:
Originally Posted by Vains
Same here


kan ik ook over mee praten.

Wel erg vervelend dat je aanhoudende problemen hebt met de motor. De inspuitunit is al eens uit elkaar geweest en gereinigd?
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #8  
Old 26-12-2013, 12:04
heine 1 cabrio heine 1 cabrio is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 235
Default

Heb idd de injectie unit geheel uitelkaar gehad en schoongemaakt maar hielp ook niks.
Reply With Quote
  #9  
Old 26-12-2013, 12:06
heine 1 cabrio heine 1 cabrio is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 235
Default

Quote:
Originally Posted by Tjaap
Heb echt nooooit problemen gehad met mijn RP

Dan ben je 1 van de weinigen volgens mij, want als ik zo het forum doorzoek vind ik erg veel problemen met de rp blokken
Reply With Quote
  #10  
Old 26-12-2013, 12:08
heine 1 cabrio heine 1 cabrio is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 235
Default

Quote:
Originally Posted by De Pul
ik gebruikte de injectieunit,kabelboom en bobine en zon beetje elke sensor die op het blok zit.heb nooit meer dan 50e betaald op de sloop.

Komt de kabelboom wat overeen met die van een mk2?en heb je de computer ook niet nodig?
Reply With Quote
  #11  
Old 26-12-2013, 14:25
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

Quote:
Originally Posted by heine 1 cabrio
Komt de kabelboom wat overeen met die van een mk2?en heb je de computer ook niet nodig?

jawel de ecu ook,maar dat spreekt voor zich.de kabelboom is ce2,ik ben er even vanuit gegaan dat je na de resto ook ce2 hebt ingebouwd.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #12  
Old 26-12-2013, 17:33
Kevert's Avatar
Kevert Kevert is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 397
Default

ook hier met een rp blok nooit problemen mee gehad, al lag de halve monopoint gebeuren los , lopen bleef ie. Maar als je het simpel wilt doen , gewoon een carburateur erop bouwen. Je kunt dan de hele dradenzooi achterwege laten ook. Heb ik ook een jaartje mee gereden op me rp blok en dat ding startte en liep altijd goed.
Reply With Quote
  #13  
Old 26-12-2013, 18:24
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

klopt,carburateur is the way to go.alle grote automerken overwegen dan ook om voor 2014 alle modellen met carburateurs uit te rusten,simpelweg omdat dit de betrouwbaarheid ten goede komt.

NOT.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #14  
Old 26-12-2013, 20:07
heine 1 cabrio heine 1 cabrio is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 235
Default

Nou nee een carb komt er niet op, maar de injectie van een mk3 er op lijkt me het meest verstandige.
Reply With Quote
  #15  
Old 26-12-2013, 20:54
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

Quote:
Originally Posted by De Pul
klopt,carburateur is the way to go.alle grote automerken overwegen dan ook om voor 2014 alle modellen met carburateurs uit te rusten,simpelweg omdat dit de betrouwbaarheid ten goede komt.

NOT.


__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #16  
Old 27-12-2013, 00:23
Spijky's Avatar
Spijky Spijky is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 443
Default

Quote:
Originally Posted by heine 1 cabrio
Dan ben je 1 van de weinigen volgens mij, want als ik zo het forum doorzoek vind ik erg veel problemen met de rp blokken


Op forum's staan alleen de probleem gevallen.
De goeie hoor je niet klagen.
Mijn vriendin rijd al bijna 10j in een '91 met rp motor.
Een x nieuwe radiateur erin gezet, en verder olie en oliefilter s vervangen.
__________________
Dirigent van een geföhnd 4 cil. orkest
Golf MKII GTI G60 5drs
Oma's Edition One 16V
__________________________________________
Golf GTI 8V MKI Waiting for Restauration
Volvo V70 classic 2.5T Daily
Reply With Quote
  #17  
Old 01-01-2014, 18:17
Kevert's Avatar
Kevert Kevert is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 397
Default

Quote:
Originally Posted by De Pul
klopt,carburateur is the way to go.alle grote automerken overwegen dan ook om voor 2014 alle modellen met carburateurs uit te rusten,simpelweg omdat dit de betrouwbaarheid ten goede komt.

NOT.


Grote onzin wat je nu loopt te praten, dit kun je totaal niet vergelijken met de auto´s van nu....snap niet helemaal waarom je hiermee komt
We hebben het nu over een auto uit jaren 90 en niet 2014 dus lijkt het me helemaal niet zo raar om er een carburateur op te zetten.
Carburateurs zijn dus gewoon onbetrouwbaar wil je nu beweren ofzo?
Zeker niet als je de goede carburateur hebt, al die carb blokjes doen het nu nog steeds , laten we over 30 jaar nog eens kijken of al die computergestuurde zooi dan nog draait?
Ik heb liever een carburateur dan een ingewikkeld brandstofsysteem die bij elke verkeerde meetwaarde je verplicht om naar een garage te laten komen, om te laten uitlezen wat er aan de hand is omdat ie foutmeldingen geeft.
Ik bedoelde er alleen maar mee dat je dan van die onzinnige draden en sensoren troep af bent, blijkbaar komt niemand eruit om het goed te laten lopen nu voor hem.
Ds ik kom met een suggestie waarmee het hoogstwaarschijnlijk wel lukt.
En ik wil wel wedden erom dat het motortje in no time weer mooi draait met een knap carburateurtje erop.
No hard feelings
Reply With Quote
  #18  
Old 02-01-2014, 11:17
willes180 willes180 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 418
Default

dan moet je ook de br. pomp en die dingen weer allemaal aanpassen,
gewoon een motor met elektronische injectie (1.8 pf of 2.0 motor uit golf 3) (geen monopoint dan) compleet overbouwen kan ook.. die dingen lopen altijd en je hebt er nooit problemen meer mee
Reply With Quote
  #19  
Old 02-01-2014, 12:15
mschapink mschapink is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 83
Default

Ik rij ook reeds vele jaren met een Golf met dit type motor, bijna 200.000 km mee gereden. In het begin kon bij stationair lopen bij 1000 toeren als de motor koud was uitvallen, de VW garage heeft alles doorgemeten en kon niets vinden.

Later heeft mijn broer een aantal onderdelen schoongemaakt en vervangen, sindsdien nooit meer problemen gehad, een fijne motor, oerbetrouwbaar, alleen nu lichte olielekkage na 252.000 km gereden te hebben.
Reply With Quote
  #20  
Old 13-02-2015, 16:38
Beer Beer is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 52
Default

verhaal klop niet met de feiten.
De RP met 90 is juist één van de betrouwbaarste motoren.
Lees maar eens wat duitse sites als doppel-wobber of motortalk dan worden de verhalen bevestigd dat de RP zeer betrouwbaar is.
beer
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum