|
||||
|
||||
Auto loopt warm
Beste mensen,
ben vandaag weer een stukje gaan rijden met mijn MK1. Nu heb ik wel al gezien dat hij de afgelopen tijd rond de 110 graden zit, maar er verder geen problemen mee gehad heb. Nu ben ik vandaag een stukje gaan rijden en nu werd hij te warm. De koelvloeistof werd kokend en liep over. Wat kan dit ook al weer zijn en hoe kan ik het verhelpen??? |
|
||||
|
||||
mischien thermoschakelaar of thermostaat defect
|
|
||||
|
||||
Koppakking stuk.
Heb precies hetzelfde gehad bij mijn diesel. Je slangen zijn waarschijnlijk ok heel erg hard als de motor warm is. Dit duidt op te grote druk in je koelcircuit, en daarom gooit ie het eruit. Kijk eens in je koelvloeistofreservoir, steek er een vinger in en controleer of er olie bij zit. Bij mij was dat duidelijk het geval. Suc6 |
|
||||
|
||||
ik denk dat je termostaat kapot is heb ik ook gehad bij mijn scirocco gewoon van het een op het andere moment kapot maar je kan hem eenvoudig even controleren door hem even in een pan met kokent water te doen en kijken bij welke temp hij opent en weer sluit
|
|
||||
|
||||
Eerst kijken of je thermostaat wel open gaat, kan heel simpel. Motor warm laten lopen en voelen of allebij de slangen die naar je radiateur lopen warm worden, als de meter 90graden aangeeft moet dit het geval zijn. Als de thermostaat open gaat motor door laten lopen en wachten of de ventilator inslaat, als dit ook het geval is zou je het koelsysteem ook nog af kunnen persen.