![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Een plaatje zegt vaak meer...
![]() .. die slang, die naar het zijpaneel loopt is niet zo best meer ![]() Met mijn zoon ben ik een beetje de auto van zijn opa aan het opknappen. Technisch ben ik aardig handig, alleen niet zo bekend op autoonderdelen en hun namen... Het monteren van iets gaat me meestal wel goed af, gelukkig geen 2 L-handen... De slang gaat naar de kop van de motor toe en gezien dat er ooit isolatie omheen zat zal het wel de bedoeling geweest zijn dat er koele lucht aangezogen moet worden via het zijpaneel om een goede verbranding te krijgen. Zijn zulke slangen eenvoudig op de sloop te koop? Heb via google al het nodige gesnuffeld maaar met de exacte benaming is dat lastig. Of toch maar een nieuwe? Tips welkom. Het forum (en met Google dus ook) al gezocht, maar vond geen geschikte info. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Ik heb er nog twee liggen van die slangen. Nieuw kosten ze iets van 40 Euro.
Ik woon in Leiden.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#3
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Jammer dat ik amper in het Westen kom. Hoe oud zijn ze/welke staat? Wat had je in gedachten qua prijs trouwens? Wat is de exacte naam voor deze slang? |
#4
|
|||
|
|||
![]() de naam is simpel dat is gewoon luchtslang.het onderdeel nummer is 191 129 627 en de prijs ongeveer 37 euries(volgens vw etka)
m.v.g. richard |
#5
|
|||
|
|||
![]() Quote:
edit: 191 129 627 Dämpferschlauch 191 129 627 M Dämpferschlauch Original-Nr. Kayser-Nr. Abmessungen (Ø x Länge · mm) Material Genuine-No. Kayser-No. Description (dia x length · mm) Material Last edited by andreathome : 23-07-2005 at 19:59. |
#6
|
|||
|
|||
![]() geen dank en succes verder!!!
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() ik omwikkel ze altijd gewoon met tape, stuk goedkoper dan 37 euro
![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]() Quote:
en als de tape gaat smelten door de warmte onder de motorkap? Je mist dan wel de isolatie, die is bij opa's auto wel helemaal weg... |
#9
|
||||
|
||||
![]() zo warm wordt het daar niet, anders zoud heel je bedrading wegfikken
![]() (die isolatie is toch ook niet gesmolten?) en de lijm van ductape kan wel wat hebben ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]() Nou, dat smelten zal zo,n vaart niet lopen hoor...
__________________
Power is nothing without the "d" betweens the W and the E... |
#11
|
|||
|
|||
![]() smelten is toch echt iets anders dan fikken...
![]() Ook in isolatie voor stroom heb je verschillende klassen, de zwaarste is vaak militair gebruik, maar voor onder de motor kap wordt vaak een betere kwaliteit gebruikt dan bijv in een draagbare radio of zo... De kwalitet van de ductape ken ik niet, heb het wel eens zien liggen.. Dan zou ik alleen nog de isolatie misssen (heb geen glasvezel liggen...). |
#12
|
||||
|
||||
![]() heb die slang eraf geropt..was idd ook gaar, zonder gaat het ook prima.
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#13
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Zoveel miljoen Golfjes (en Polo's en.....) maal zoveel euro (inkoop...) per slang is een heleboel.... Of hadden ze het ergens anders druk mee ... ![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]() Nou ik durf wel te zeggen dat ie het zonder die slang ook prima doet, daar ga jij niks van merken hoor.
__________________
Power is nothing without the "d" betweens the W and the E... |
#15
|
||||
|
||||
![]() Ik heb er ook nog 2 liggen in nagenoeg nieuwstaat (eentje ooit zelf gekocht). 12.50 inclusief verzendkosten en eentje is er van jou.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
#16
|
|||
|
|||
![]() PB is onderweg...
|