#1
|
|||
|
|||
How-To: Kachel weerstand Polo 6n(2)
Sinds ik de Polo heb(nu een maandje), weet ik dat mijn verwarming het alleen in standje 4 deed.
Geen problemen mee, en zou de weerstand nog wel een keer vervangen. Gisteren was ik toevallig op de sloop, en dacht laat ik er maar 1 mee nemen. Zo gezegd, zo gedaan. Vandaag even snel vervangen, en meteen een kleine how-to van gemaakt, voor de mensen die het ook willen doen. Wat hebben we nodig? -De polo -Een weerstand (BOSCH 3131090055) -Torx 20 Moeilijkheid? -Voor mij als leek, was het 20 minuten werk. Allereerst trekken we het dashboard kastje open. Daarna kom je dit tegen(mits je kastje leeg is) Daar zie je meerdere schroefjes zitten, deze draai je allemaal los(in mijn geval moest ook het slotvangertje los) Zodra deze eruit is, kan je het onderste vakje los halen. Deze zit ook weer met 2 torx vast, en 2 klemmen(onderzeide). Vervolgens zie je het volgende(links naast de kachel motor) Deze stekkers trek je los, en het weerstandje trek je naar je toe(2 druk klemmen aan de zijkanten) Dan heb je de weerstand in je handen... Vervolgens druk je de nieuwe weerstand in het gat(eerst met een doekje een beetje schoonmaken kan geen kwaad) Je drukt de stekkers terug op de weerstand, test of alle standen het weer doen(auto op contact) en monteer alles weer terug van het laatste punt tot het eerste. Je pleurt je kastje weer vol met rotzooi, sluit hem, en klaar is kees(of in mijn geval Ricardo) Veel sleutel plezier
__________________
Msn: devilscoot@hotmail.com
|
#2
|
||||
|
||||
mooie how-to
kan ook zonder kastje te verwijderen, wel goede rug nodig
__________________
Mvg Maarten 2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options) In bezit van VCDS & ELSAWIN
|
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Zou best kunnen, dit was ook zeer kort werk(als je het eenmaal door heb).
__________________
Msn: devilscoot@hotmail.com
|
#4
|
||||
|
||||
Mooi duidelijke howto!
Heb het zelf ook een keer gedaan. Toen was hij heel roestig en kwam t water eruit zetten. Dit kwam via de ventilator naar binnen, omdat het parafan vol bladeren lag. Controleer dat dus ook regelmatig (bij iedere auto trouwens)
__________________
MK1 EX-TDI > VR6 12V Build! |
#5
|
|||
|
|||
Hallo, ik zit met hetzelfde probleem.
Echter zit op deze plek geen handschoenenvakje maar een airbag. Ik heb al geprobeerd om te zoeken op het forum maar kan niet vinden hoe ik die moet verwijderen. [edit] Niet meer nodig, kom er achter dat ik er makkelijker bij kan dan verwacht, weerstand vervangen is volgens mij nog geen 2 min werk. [edit] Hij doet het trouwens op geen enkele stand, is het dan wel zeker dat het de kachelweerstand is ? Last edited by Gammapooka : 16-03-2016 at 17:56. |
#6
|
|||
|
|||
Even de ventilator direct aan 12v leggen dan kun je die controleren
|
#7
|
|||
|
|||
Ik heb hetzelfde probleem. Ook een airbag, waar zit de weerstand dan?
Ook heb ik een airco en een 1.4 uit 99. Voor de volledige info Last edited by Tralala : 28-05-2016 at 08:18. |
#8
|
|||
|
|||
Onder het dashboard kastje. Schuim weg halen en losschroeven.
|
#9
|
||||
|
||||
De foto's doen het niet meer.
__________________
VW Golf Syncro '88 origineel NL VW Caddy 3 1.9 TDI 2010 Audi A6 2.4 24v 2005 www.castra-machinebouw.nl |